Am slabit 13 kg in 2 luni Schimba-ti obiceiurile alimentare si vei slabi si tu

Timp estimat de citire3 minute, 54 secunde

Ma numesc Cornelia Constantin, am 33 de ani si sunt din Bucuresti. La sfarsitul lunii aprilie 2007 aveam 91 de kg. Acum am 78 si ma simt mult mai bine. Pana la 24 de ani n-am avut nicio problema in privinta greutatii. Apoi m-am casatorit si am inceput sa ma ingras, desi nu credeam vreodata sa am asemenea probleme. Fara sa am certitudini, cred ca anticonceptionalele au declansat un dezechilibru hormonal. Si m-am luptat cu el multi ani. Am consultat in urma cu 2 ani un specialist cu speranta ca va gasi cauza reala a problemei – banuiam ca e vorba de o disfunctionalitate a tiroidei. Ei bine, nu aveam nimic la tiroida si alte analize nu mi-au fost indicate.Chiar cand ma gandeam ca am gresit ca am renuntat asa usor, am intalnit-o intamplator pe d-na Bara, nutritionistul acestei reviste. Am stat putin de vorba despre obiceiurile mele alimentare si am avut cateva surprize. Mancam mai multa paine decat era indicat, desi eu nu-mi dadeam seama. Mancam mai multa sare. Mancam nesanatos si la ore aleatorii – iar acest lucru imi dauna mai mult decat credeam. Practic, modul de viata se rasfrangea asupra felului in care aratam si ma simteam. Pe langa faptul ca nu mancam ce trebuia si cand trebuia, aveam si o viata sedentara. Nu faceam nici macar gimnastica de inviorare. Am inceput sa schimb cateva lucruri cu gandul ca o detoxifiere a organismului este binevenita si nu speram sa slabesc. Totusi, alimentatia corecta si-a spus cuvantul: am slabit 13 kg in 2 luni.

Sa stiti ca nu a fost deloc complicat, n-am avut nicio clipa senzatia ca ar fi o dieta, ci un lucru benefic sanatatii mele. Si nu m-am abatut deloc de la cele spuse de nutritionist. Dimineata saream peste masa din obisnuinta, desi se spune ca micul dejun este masa principala a unei zile. In schimb, ajunsa la birou, tot din obisnuinta, beam o cafea. Aliment tolerat in procesul de detoxifiere pe care il incepusem. Masa de pranz, pana atunci aleatorie, am inceput s-o servesc mereu la aceeasi ora – pe timpul pauzei de la serviciu. Mergeam la un fast-food unde puteam sa mananc pui (piept sau pulpa) la gratar si salata proaspat facuta. Fara cartofi prajiti, fara prajiturele si fara alte "completari" pline de aditivi alimentari. Pentru ca ma saturam de carne sanatos preparata si de salata, nu simteam nevoia sa mai mananc si altceva. Am avut insa o mica problema cu painea. Obisnuiam sa mananc destul de multa si mi-a fost greu sa consum in fiecare zi o cantitate si mai mica. Vreo cateva zile m-am confruntat cu o senzatie neplacuta provocata de efortul de adaptare al organismului. Pana la urma a fost bine – in cam 2 saptamani am ajuns sa nu mai mananc decat extrem de putina paine. Seara, in jur de 18.30-19 imi pregateam un aperitiv cu rosii, castraveti, ardei si branza. De obicei ma saturam din acest aperitiv, imi placea combinatia si dupa ora 19 mai serveam doar iaurt sau fructe. Daca pentru masa de pranz am avut de dus "batalia painii", masa de seara a fost ceva normal si firesc.
Doua luni (iunie si iulie 2007) am procedat asa si efectiv imi simteam organismul curat. Mancam in sfarsit echilibrat si sanatos si spre bucuria mea cantarul arata si alte rezultate. La final eram mai slaba cu 13 kg, eram mai energica si mai constienta de importanta unei alimentatii corecte. Renuntasem la batoane de slabit, la sucuri de tot felul, la chipsuri si saleuri, biscuitei si prajiturele. Beam cam 2L de apa pe zi. Plata nu carbogazificata. Lactatele erau toate cu procent mic de grasimi, fructe mancam cate vroiam, fara sa ma conditionez in vreun fel. Nu mai consumam mezeluri si simplul gand ca as putea manca ceva prajit imi facea rau. Totul era la gratar sau fiert si brusc mesele erau mai usoare decat inainte.
Daca totul a mers atat de bine, de ce     m-am oprit? Din cauza unei probleme cu care ma confrunt de cand ma stiu: dezechilibru de minerale. Am simtit nevoia sa fac o pauza pentru ca organismul era presat de aceste schimbari bruste pe care le facusem. Interesant este ca, desi am luat o pauza de "schimbare a obiceiurilor alimentare", este ceva la care n-am renuntat: nu mai mananc prajeli. Ma feresc de cartofii prajiti, de mezeluri, de alimentele nesanatoase. Si am ramas ca numar de kg la acelasi plafon pe care il aveam la finalul lunii iulie. Cine spune ca nu poate sa faca o schimbare a felului cum se hraneste inseamna ca nu are suficienta vointa. Dragii mei, se poate si chiar merita sa faceti aceste schimbari. Eu am sa repet experimentul.

Februarie 2008

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate