Alimente de post care iti dau energie

Timp estimat de citire2 minute, 37 secunde

Desi multi atribuie postului doar o conotatie religioasa, trebuie inteles faptul ca acesta a fost gandit pentru a fi benefic organismului si pentru a crea un echilibru in alimentatie. Acest tip de detoxifiere spirituala si trupeasca este de real ajutor in mentinerea starii de sanatate.

In general, postul presupune eliminarea produselor de origine animala (carne, produse lactate, oua) si inlocuirea acestora cu legume si fructe din abundenta. Chiar si asa, daca alimentatia din timpul postului nu este aleasa bine, exista riscul de aparitie a oboselii si starii de slabiciune, intrucat produsele de origine animala au proprietatea de a conferi energie si suport. In cele ce urmeaza va vom prezenta cateva alimente ce pot fi consumate in timpul postului si care sunt indicate deoarece au un continut crescut in vitamine si minerale, asigurand in acest fel suportul nutritional si energetic de care organismul are nevoie.

Fructul Kaki

Fructul oriental Kaki este o sursa excelenta de substante cu proprietati antioxidante, motiv pentru care se recomanda consumul acestuia pentru a intari sistemele de aparare ale organismului. Fructul kaki contine o cantitate importanta de vitamina A. Daca se consuma 100 g din acest fruct, aveti parte de o treime din doza zilnica recomandata de vitamina A. De asemenea, trebuie adaugat faptul ca proprietatile antioxidante ale acestui fruct oriental vin si din continutul important de vitaminele C si E (alte doua vitamine cu rol antioxidant). Insa, pentru a beneficia cat mai mult de vitaminele acestui fruct se recomanda consumarea acestuia cu tot cu coaja.

Orice aliment care contine vitamina C

Cele mai bune surse de vitamina C sunt fructele si legumele. Astfel, o dieta bogata in acestea ofera zilnic o cantitate adecvata de vitamina C. Legumele precum ardeiul gras, patrunjelul, legumele cu frunze verzi (spanac, varza, broccoli), usturoiul, cartofii, morcovii si conopida sunt printre cele mai bune surse de acid ascorbic. In aceeasi masura, fructele vor aduce un plus de vitamina C. Dintre acestea, amintim ca cele mai bune surse: citricele, kiwi, papaya, fructele de padure, pepenele galben, caisele, ciresele, strugurii si fructul kaki. Astfel, o dieta bazata pe 3-5 portii de fructe sau legume va ajuta organismul  printr-un aport corect de vitamina C.

Nucile, migdalele, semintele si alunele

Avand in vedere ca postul presupune o eliminare a proteinelor de origine animala,este evident ca acestea trebuie inlocuite pentru a nu crea dezechilibre. Nucile, migdalele si alunele reprezinta surse extrem de importante de proteine de origine vegetala, pe langa care adaugam acizii grasi Omega-3 si -6 si minerale care impreuna confera energie si un suport nutritiv de netagaduit in perioada postului. Acestea pot fi consumate ca atare sau pot fi adaugate la orice salata.

Soia

Soia, laptele si iaurtul de soia, germenii de soia si tofu sunt doar cateva din variantele ce pot face parte din alimentatia celor care tin post. Acest aliment este esential in aceasta perioada, fiind de real ajutor in protejarea sistemului cardiovascular. De asemenea, tractul digestiv beneficiaza si el de pe urma derivatelor de soia, deoarece acestea sunt bogate in fibre. Si, nu in ultimul rand, soia este o sursa de proteine de origine vegetala, fiind astfel utila in perioada postului.

Dr. Alin Popescu

www.dralinpopescu.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu