Ajuta-ti organismul sa arda mai multe calorii

Timp estimat de citire3 minute, 32 secunde

Cum sa arzi mai multe calorii? Facand miscare, ar fi primul raspuns la care ne gandim. Exista insa o multime de trucuri prin care sa ne ajutam organismul sa consume caloriile in exces. Iata ce poti face.

Corpul arde mai multe calorii cand digera alimente sau bauturi reci
Mai multe studii au aratat ca 5 sau 6 pahare de apa rece ne ajuta sa ardem cu 10 calorii mai mult pe zi, adica vom scadea in greutate cu 450 g pe an, fara efort.
Sfat: Desi influenta asupra metabolismului este destul de mica, nu strica sa punem putina gheata in bauturile noastre non-calorice – apa, ceai, cafea, pentru a maximiza arderea caloriilor. 
 
Daca bei o cantitate suficienta de apa, ajuti la arderea mai multor calorii
Toate reactiile chimice din corp, inclusiv metabolismul, depind de apa. Daca esti deshidratat, arzi cu 2% mai putine calorii, potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Utah, SUA, care au monitorizat rata metabolica a 10 adulti care au baut cantitati diferite de apa pe zi. Cei care au baut intre 8 si 12 pahare cu apa pe zi au ars mai multe calorii fata de cei care au baut doar 4 pahare.
Sfat: Incearca sa bei un pahar cu apa inainte de fiecare masa, pentru a mentine nivelul de hidratare.
 
Dietele de slabit duc la scaderea ratei metabolice de baza, astfel pierzi din ce in ce mai greu in greutate
Cu fiecare 500 g pierdute, rata metabolica scade cu 2 pana la 10 calorii pe zi. Daca ai slabit 4-5 kg, trebuie sa mananci cu 20 pana la 100 de calorii mai putin pentru a te mentine in forma, neluand in calcul efortul fizic. Totusi, poti preveni scaderea ratei metabolice cat timp esti la dieta. O modalitate ar fi sa scazi in greutate fara a pierde masa musculara. Poti face acest lucru reducand numarul caloriilor si crescand minutele de exercitii. Dietele drastice (cele sub 1000 de calorii pe zi) pot duce la pierderi mari de masa musculara.
Sfat: Sportul te va ajuta sa pastrezi masa musculara sau chiar sa o refaci,  consumand si un procent mai mare din grasimile depuse.                      
 
Mancarurile picante accelereaza metabolismul
Capsicina, compus bioactiv responsabil de gustul picant al ardeiului iute, accelereaza metabolismul, dand senzatia de satietate. Studiile au aratat ca daca se consuma o lingurita de ardei iute tocat, rosu sau verde, ceea ce inseamna 30 mg de capsicina, se intensifica arderile cu 23%.
Sfat: Presara putina boia de ardei peste paste sau tocanite.
 
Mancand mai multe proteine, iti veti reface metabolismul
In comparatie cu grasimile si carbohidratii, proteinele au un avantaj metabolic: corpul consuma mai multa energie sa le proceseze. Acesta este cunoscut ca efectul termic de procesare a alimentelor. Studiile arata ca vei arde de doua ori mai multe calorii digerand proteine decat carbohidrati. Intr-o dieta tip, 14% din calorii provin din proteine. Dubleaza acest procent (redu carbohidratii pentru a compensa restul de calorii) si vei putea arde cu 150 sau 200 mai multe calorii pe zi.
Sfat: Pentru a profita de beneficiile proteinelor, consuma 10 sau 20 g de proteine la fiecare masa.  Incearca sa mananci 240 ml de iaurt degresat la micul dejun (13 g proteine), 3 linguri de fasole batuta la pranz (13 g proteine), 85 g de file de somon la cina (17 g proteine).
 
Ceaiul verde ajuta la arderea caloriilor
Substantele din ceaiul verde si ceaiul chinezesc, numite catehine, pot accelera arderea grasimilor. Un studiu realizat pe un grup de femei japoneze a comparat efectele consumului de ceai verde, ceaiuri chinezesti sau apa, in diferite zile. O cana mare de ceai chinezesc pe zi a marit consumul de calorii cu 10%, pentru un interval de o ora si jumatate. Ceaiul verde a marit consumul de calorii cu 4% pentru o ora si jumatate. Alte studii au aratat ca, daca se consuma intre 2 si 4 cesti de ceai verde sau chinezesc pe zi (care sa contina intre 375 si 675 mg de catehine), arzi inca 50 de calorii pe zi, adica 2,27 kg pe an.
Sfat: Incearca sa bei dimineata o ceasca de ceai verde sau chinezesc in loc de cafea, pentru a-ti trezi organismul. In loc de lapte sau indulcitor, adauga lamaie stoarsa, determinand astfel corpul sa absoarba mai multe catehine.
 
Corina Ionescu
 
 
 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F