Ai colesterolul marit? Mananca nuci!

Timp estimat de citire2 minute, 12 secunde

Daca te numeri printre cei care evita nucile de teama ca ar ingrasa, de acum incolo ai un motiv intemeiat sa nu mai faci acest lucru. Un studiu efectuat recent de o echipa de cercetatori de la Universitatea Yale din Statele Unite a relevat ca un consum moderat de nuci in fiecare zi reprezinta o modalitate simpla si accesibila de a mentine sanatatea metabolica, prin imbunatatirea profilul lipidic si functionarea vaselor de sange.

Includerea nucilor in meniul zilnic ar trebui sa devina litera de lege, mai ales in cazul persoanelor cu risc major de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. La aceasta concluzie au ajuns oamenii de stiinta americani dupa ce au observat efectul consumului lor diferentiat in cadrul unui grup format din 31 de femei si 81 de barbati cu varste cuprinse intre 25 si 75 de ani, cu prediabet instalat.

Participantii au fost impartiti in mod aleatoriu in doua grupe, astfel incat o parte din ei a urmat un regim alimentar hipocaloric, sub supravegherea nutritionistilor, iar cealalta – un regim obisnuit, fara niciun fel de restrictii, dar si fara sfaturile specialistilor. In cadrul fiecarei grupe, unor subiecti, alesi la intamplare, li s-a cerut sa adauge 56 g de nuci in alimentatia zilnica, in timp ce celorlalti participanti li s-a spus sa evite nucile timp de sase luni.

Rezultate incurajatoare

La finalul experimentului, cercetatorii au putut constata o diminuare insemnata a nivelului de colesterol total si in special al celui de colesterol „rau” (LDL) in randul persoanelor care au mancat nuci. De mentionat este si faptul ca la aceste persoane a fost inregistrata si o ameliorare perceptibila a functionarii peretelui vaselor de sange, aspect de o importanta covarsitoare in ceea ce priveste transportul oxigenului si al dioxidului de carbon in sange si tesuturi. Pe de alta parte, in cazul participantilor din ambele grupe care nu au consumat nuci nu s-a observat nicio modificare in bine in privinta tensiunii arteriale, a nivelului de zahar in sange sau a colesterolului.

Nucile, concentrate de substante benefice

Actiunea binefacatoare a nucilor a fost atribuita de cercetatori acizilor grasi, vitaminelor si mineralelor pe care aceste fructe le contin din abundenta. Cu toate acestea, autorii studiului atrag atentia asupra necesitatii consumului lor cumpatat, pentru a evita luarea in greutate. De altfel, rezultatele cercetarii in cauza au aratat ca persoanele din grupa fara restrictii calorice care au mancat nuci s-au pricopsit la finele celor 6 luni cu cateva kilograme in plus. In schimb, subiectii care au mancat nuci si au urmat un regim alimentar supravegheat de specialisti au avut parte de un bonus special − o reducere a dimensiunii taliei.

Studiul a aparut in revista „BMJ Open Diabetes Research & Care”.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate