Vrei sa fii in forma? Acesta este programul saptamanal de exercitii fizice ideal

Timp estimat de citire1 minut, 26 secunde

Sedentarismul a devenit in zilele noastre una dintre cele mai mari amenintari la adresa sanatatii, afectand buna functionare a organismului pe mai multe planuri. Tocmai de aceea, majoritatea medicilor, indiferent de ramura in care activeaza, recomanda tot mai des si mai insistent practicarea cu regularitate a activitatii fizice, atat ca masura de ameliorare, cat mai ales de preventie a diverselor boli.

Exista tot mai multe dovezi care arata ca efectele produse de stilul de viata sedentar sunt complexe si foarte grave. De cata miscare e nevoie pentru a le evita? Ei bine, o echipa de cercetatori de la Universitatea Southwestern, SUA, anunta ca a descoperit formula perfecta a unui plan de exercitii, care sa ne ajute sa facem mai multa miscare si sa ne imbunatatim conditia fizica, fara a ne epuiza. Aceasta a fost definitivata in urma unui studiu clinic desfasurat timp de 2 ani, pe mai multe persoane sedentare, cu varsta cuprinsa intre 45 si 64 de ani. Pentru a evita complicatiile, in primele trei luni, subiectii au practicat exercitii de intensitate moderata, in sedinte de cate 30 de minute. Ei au fost indemnati sa creasca nivelul de efort treptat, ajungand astfel sa faca exercitii cardio intense de-abia in luna a zecea a cercetarii.

Rezultate incurajatoare

La finalul monitorizarii, participantii prezentau o crestere medie cu 18% a ratei de utilizare a oxigenului, un paramentru foarte important, cunoscut si cu denumirea de capacitatea aeroba maxima (VO2 max), precum si o imbunatatire cu 25% a functiei cardiace, fapt ce denota scaderea rigiditatii ventriculului stang. „Programul a condus la restabilirea functiei cardiace si la prevenirea riscului cardiovascular la persoanele sedentare. (…) este doza de activitate fizica pe care ar trebui s-o includem in stilul de viata, la fel ca dusul sau spalatul pe dinti”, comenteaza autorii cercetarii.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate

Abonează-te