Vestimentatia si atitudinea pozitiva

Timp estimat de citire3 minute, 18 secunde

Hainele pe care le poarta oamenii pot afecta starea de spirit si modul in care acestia se identifica cu sine. Imbracamintea noastra de zi cu zi ne poate influenta imaginea de sine, fie in mod pozitiv, fie negativ, avand efect de atenuare a complexelor legate de propria infatisare, ori de accentuare a acestora. Daca ai probleme cu kilogramele in plus si ele te complexeaza, o vestimentatie potrivita te poate ajuta sa ai o atitudine mult mai pozitiva.

Explicatia acestui fapt rezida in simbolismul cultural al hainelor. Desi la inceput acestea aveau doar rolul de a proteja impotriva frigului, ulterior, odata cu diversificarea si dezvoltarea culturala, au devenit mijloace de afirmare a statutului social, obiecte de infrumusetare si, nu in ultimul rand, un mod de a ne proteja de privirile celorlalti, ascunzand imperfectiunile si evidentiind atuurile.

Hainele iti pot oferi o alta identitate

Astazi, obiectele vestimentare cele mai variate au devenit intr-o atat de mare masura parte integranta din viata noastra, incat au ajuns sa se integreze psihismului persoanelor umane, nu numai ca fiind indispensabile pentru a ne proteja, atat fizic, cat si psihic, ci ca o veritabila prelungire a personalitatii si caracterului celui ce le poarta. Astfel, modul in care o persoana se imbraca poate afecta nu numai imaginea de sine a acesteia, ci si felul in care va fi tratata de catre ceilalti, deoarece oamenii obisnuiesc sa isi judece deseori semenii dupa felul in care se imbraca. In plus, hainele ne ofera o identitate, ne pot schimba dispozitia proprie, cat si pe a celor din jur si ne modeleaza chiar comportamentul si atitudinea in societate. In continuare vom vedea cum anume ne pot influenta hainele pe care le purtam actionand asupra imaginii de sine si a complexelor inerente fiecarei persoane, diminuandu-le sau dimpotriva sporindu-le efectele negative.

Forma si culoare

Vestimentatia noastra actioneaza asupra psihicului pe doua mari axe. Prima o constituie culoarea hainelor, iar cea de-a doua forma acestora.
In ceea ce priveste forma obiectelor vestimentare, cu alte cuvinte croiala, stilul acestora, este relativ evident faptul ca pentru a influenta pozitiv imaginea de sine este necesar ca ceea ce purtam sa aiba calitatea de a ne pune in valoare atuurile si de a ne estompa in acelasi timp imperfectiunile fizice.
Dimensiunea psihologica a hainelor ce tine de culoare are insa un impact mai mare la nivel emotional, pentru ca  poate nu numai sa influenteze starea psihica si atitudinea purtatorului, ci si pe a celor din jur, avand acelasi nivel de impact psihologic, atat asupra individului, cat si asupra interlocutorilor sai.
Anumite persoane sunt fericite cand sunt inconjurate de culori deschise, iar referitor la nuantele inchise, specialistii sunt de parere ca denota putere,. vointa, si forta mentala.

  • De pilda, persoanele care iubesc culoare rosie au un ego debordant si sunt rationale in acelasi timp. Impulsivitatea si dorinta de a domina le fac sa se impuna in aproape orice situatie, reusind sa-si atinga scopul propus.
  • Galbenul este o culoare vesela ce caracterizeaza indivizii fericiti, plini de viata, uneori timizi si sensibili. Aceste persoane au tendinta de a deveni egoiste punand pe primul loc propria persoana, cateodata nesigura pe ele, poate si din cauza ca se afla la inceput de drum si nu au garantia ca vor duce la bun sfarsit ceea ce au inceput.
  • Albastrul este culoarea luptartorilor, a persoanelor care vor sa se perfectioneze intr-un domeniu de activitate. Adesea sunt firi introvertite, care se dedica  deplin muncii in special domeniilor de cercetare.
  • Verdele – cu un tonus exceptional, cei care prefera aceasta culoare sunt prietenosi, perfectionisti si autoritari.

Desi specialistii sunt de parere ca imbracamintea nu ar trebui sa ne defineasca, ea poate si trebuie sa transmita interlocutorilor o stare emotionala sau o schimbare in atitudinea persoanei. De aceea, oamenii trebuie sa aleaga hainele ce pot fi purtate cu o atitudine puternica, pozitiva, hainele in care ne simtim in largul nostru si putem fi noi insine, transmitand celor din jur totodata impresia de echilibru sufletesc, stare de bine si implinire.

Carmen Maria Finat
Psiholog
Nota pentru articolul «Vestimentatia si atitudinea pozitiva»:3.00/ 5 (1 vot)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F