Un Paste sanatos! Iata ce trebuie sa faci astfel incat sa nu te ingrasi

Timp estimat de citire3 minute, 33 secunde

Pastele, cea mai veche si importanta sarbatoare a crestinatatii, este un eveniment in care familia se reintregeste, iar traditional mesele sunt imbelsugate, pline de alimente si bauturi cu foarte multe calorii. Familia te indeamna sa iti umpli in permanenta farfuria, sa „gusti” din toate bunatatile, ca doar e Pastele. Daca vrei insa sa nu pui prea multe kilograme, va trebui sa lupti cu aceste tentatii.

Pentru un Paste sanatos este esential sa iti stabilesti propriile reguli, astfel incat sa te poti bucura de aceasta sarbatoare, dar cu grija. Ouale, drobul, ciorba de miel sau dulciurile traditionale, in exces, sunt bombe calorice. Anticipeaza starea de tristete pe care o vei avea cand te vei urca pe cantar si consuma cu moderatie, indiferent de „incurajarile” celor din jur.

Cum alegi produsele pentru masa de Paste

Daca de obicei alegi ouale cele mai mari, sfatul nostru este ca pentru masa de Paste sa alegi oua de dimensiuni mai mici. Astfel, chiar daca vei consuma mai mult, scazi sansele unei toxiinfectii alimentare. Ai grija la carne, indiferent de tip, sa alegi din cea cu mai putina grasime. Nu cumpara dulciuri multe si nu uita ca apa plata este de baza, nu bauturile alcoolice si sucurile dulci. Raionul de fructe si legume este prietenul tau cel mai bun.

Deschide videoclipul

Un meniu apetisant si sanatos de Paste

  1. Ciocneste cate oua vrei, dar…

… nu manca mai mult de doua oua fierte la masa de Paste! Nu te simti obligat sa mananci un ou de fiecare data cand ciocnesti cu cineva, excesul poate transforma o masa in familie intr-o vizita la spital. Nu manca ouale fierte de cateva zile si pe care le tii pe masa din sufragerie. Acelea au doar rol decorativ!

  1. Este drobul sanatos?

Poate ca nu stiai, dar drobul, preparat corect, este cel mai sanatos aliment de pe masa de Paste, in afara salatelor. Regula de baza este ca verdeturile nu se calesc, iar organele se fierb, nu se prajesc. Daca vrei sa fie totul si mai sanatos, schimba organele de miel cu carne de curcan sau cu pieptul de pui.

  1. Ciorba de miel

Poate parea ciudat, dar foarte multi nutritionisti spun ca acest preparat traditional este prea greu pentru stomac, capul de miel neavand proprietatile nutritionale ale carnii de miel. Puneti bors in ciorba, cat mai multe verdeturi (morcov, fire de ceapa si usturoi verzi, o legatura de stevie, praz, loboda, leurda, stevie si/sau leustean), pentru a face ciorba mai gustoasa, dar si mai sanatoasa. Consumati cu moderatie.

  1. Friptura de miel cu salata verde

Nelipsita de mesele romanilor friptura de miel poate fi un aliat sau un dusman al sanatatii tale. In primul rand, nu praji in ulei carnea de miel. O poti prepara pe gratar sau inabusita, pentru a-i pastra proprietatile. Ca garnitura, in niciun caz nu folosi cartofi, combinatia nefiind una benefica pentru sanatatea ta. Serveste friptura cu spanac, cu o salata mare in care poti pune, dupa gust cat mai multe legume verzi de sezon, pune un pic de ulei de masline si lamaie.

Mesele traditionale de Paste sunt complicate pentru stomacul tau. Foloseste suplimente alimentare pentru a evita balonarea si pentru a ajuta digestia.

  1. Mai multe fructe, mai putine dulciuri

Incearca sa mananci cat mai putin cozonac, ciocolata sau pasca si inlocuieste-le, pe cat posibil, cu fructe proaspete. Altfel, dupa masa de Paste, vei avea un mic conflict cu cantarul.

  1. Ai grija cat alcool consumi

Tot traditional, masa de Paste abunda in bauturi alcoolice. Bea un pahar de vin, nu inainte de masa, si nu face excese.

  1. Dupa o masa copioasa…

… iesi la plimbare. Nu doar ca te va ajuta la digestie, dar vei da jos si cateva calorii. Poti alerga in parc sau poti doar sa te plimbi, ideea este sa te misti.

Carnea de miel contine fier, zinc, magneziu, proteine, acid folic si vitaminele B1, B2, B3, B6 si B12. Pentru a te bucura de ele trebuie insa sa prepari carnea corect.

Trucuri si sfaturi

  • Nu ignora micul dejun inainte de masa de Paste, pentru a nu te napusti apoi asupra mancarurilor grele.
  • Inlocuieste uleiul de floarea-soarelui cu cel de masline, la orice preparat.
  • Ai grija la cantitatea de sare de masa, o poti inlocui cu cea de mare nerafinata.

Distractie placuta si un Paste sanatos!

Alin Claudiu Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate