Top 50 sfaturi pentru slabit care chiar functioneaza!

Timp estimat de citire6 minute, 24 secunde

Exista o lista de sfaturi pentru slabit ce chiar te va ajuta sa dai jos kilogramele in plus si sa te bucuri de o silueta armonioasa! Am adunat pentru tine cele mai bune 50 de sfaturi pentru slabit, care, daca le pui in practica si in proportie de 75%, iti vor aduce beneficiile dorite.

Nu este nevoie sa urmezi toate aceste sfaturi pentru slabit, ci sa le adaptezi stilului tau de viata si sa declansezi mecanismul complex al slabitului. Sfaturile pentru slabit au fost publicate de site-ul womansday.com si au fost adunate de-a lungul mai multor decenii de existenta a acestei reviste. Daca au functionat pentru mii de femei, cu siguranta aceste sfaturi de slabit vor functiona si pentru tine!

Sfaturi de slabit pentru o silueta armonioasa si sanatoasa

1. Nu sari peste mese. Cand iti este prea foame, vei avea tendinta de a face alegeri nesanatoase.

2. Nu tine niciodata dieta cand treci printr-o perioada stresanta.

3. Ideal, ar trebui sa incerci sa slabesti intre 0,5-1 kg pe saptamana.

4. Este mai eficient sa faci putina miscare in fiecare zi decat sa faci sport mult si rar.

5. Cand vrei sa slabesti odata pentru totdeauna, tine minte ca nu te poti intoarce la vechile obiceiuri alimentare. Va trebui sa-ti schimbi stilul de viata.

6. Daca mananci prea putin, te vei confrunta cu efecte nedorite. Nu manca niciodata mai putin de 1.200 de calorii pe zi sau iti vei incetini metabolismul.

7. Nu cumpara alimente atunci cand iti este foame. Mai mult ca sigur, vei ceda tentatiei de a cumpara alimente calorice, dar sarace in nutrienti.

8. Pentru o silueta tonifiata si in forma, dieta nu este suficienta. Trebuie sa faci si sport.

9. Daca faci o greseala si mananci ceva “interzis”, nu inseamna ca trebuie sa mananci mult toata ziua. Propune-ti sa faci alegeri mai bune la urmatoarea masa.

10. Micsoreaza portiile din anumite alimente, nu le elimina complet. Mananca putin, nu deloc, din toate categoriile alimentare, inclusiv carbohidrati sau grasimi.

11. Ia micul dejun. Persoanele care au acest obicei mananca mai putin pe parcursul zilei.

12. Creste-ti aportul de proteine din prima parte a zilei. Proteinele sunt digerate mai lent decat carbohidratii simpli, asa ca te vei simti satul mai mult timp.

13. Mananca incet si savureaza fiecare imbucatura. Te vei simti mai satisfacut, cu mai putina mancare.

14. Daca iti este greu sa controlezi cat de mult mananci din alimentele tale preferate (precum inghetata sau alte dulciuri), asigura-te ca nu ai aceste alimente in casa, la indemana. Alege sa mananci numai cate o portie, in oras.

15. Pregateste-ti pranzul de acasa si ia-ti pachetel la serviciu. Probabil ca va fi mai nutritiv si va avea mai putine calorii – plus ca te va costa mai putin.

16. Dormi suficient. Esti mai tentat sa cedezi tentatiilor atunci cand esti obosit.

17. Mananca doar atunci cand stai la masa, pentru a evita sa “rontai” mereu cate ceva.

18. Mentine controlul asupra portiilor si nu manca niciodata direct din cutie sau punga.

19. Pregateste-ti cateva gustari cu putine calorii, intre mese.

20. Nu-ti place sa irosesti mancarea? In loc sa mananci tot ca sa nu ramana in farfurie, du resturile de mancare la un adapost pentru caini sau la o ferma.

21. Bea un pahar mare cu apa inainte de fiecare masa, pentru a te simti satul mai repede.

22. Bea un pahar mare cu apa dupa fiecare masa.

23. Tine un jurnal culinar, pentru ca te vei simti mai responsabil.

24. Foloseste doar farfurii mici. Studiile stiintifice arata ca vei manca mai putin, pentru ca vei avea senzatia de satietate mai repede.

25. Nu manca mult la pranz si la cina in aceeasi zi. Daca mananci prea mult la o masa, asigura-te ca urmatoarea masa este mai saraca in calorii.

26. Nu te gandi la ceea ce nu poti sa mananci. Concentreaza-te la ceea ce poti manca din belsug: fructe, legume, cereale integrale, peste, leguminoase si diferite tipuri de nuci.

27. Cand pregatesti legume la tigaie, nu turna uleiul direct in tigaie. Pentru ca stratul de ulei sa fie cat mai subtire, pulverizeaza cu ajutorul unui spray cu ulei sau tamponeaza tigaia cu un servetel de hartie.

28. Lasa painea prajita sau cartoful copt sa se raceasca un pic inainte de a pune unt deasupra. In acest fel, va absorbi mai putina grasime.

29. In timp ce gatesti, mesteca guma fara zahar pentru a-ti taia pofta de mancare.

30. Inlocuieste maioneza cu mustar – nu are deloc grasimi, spre deosebire de maioneza, ce are 11 g intr-o singura lingura.

31. Nu praji niciodata carnea. Prepara puiul, pestele sau celelalte tipuri de carne doar la gratar, aburi sau fierbe-le.

32. Daruieste tentatiile culinare – dupa o petrecere organizata la tine acasa, impacheteaza deserturile si daruieste-le invitatilor.

Printeaza aceste sfaturi utile pentru slabit si tine-le mereu la indemana!

33. Condimenteaza mancarea cu putine calorii, cu ajutorul ierburilor uscate sau proaspete, sosurilor salsa (pe baza de rosii), otet sau lamaie.

34. Planifica meniul inainte. Daca nu ai suficiente optiuni sanatoase la indemana, iti va fi mai usor sa gasesti scuze pentru a manca la fast food.

35. Inainte de a merge la un restaurant, intereseaza-te care sunt cele mai usoare preparate din meniu. Exista restaurante care publica meniul si continutul caloric pe site-urile proprii.

36. Cand esti la o petrecere sau iei masa in sistem bufet, umple-ti farfuria pe trei sferturi cu legume si pastreaza doar un sfert pentru carne sau alte preparate cu multe calorii.

37. Daca iesi sa mananci in oras, poarta haine mulate sau o curea stransa. Senzatia de restrangere va transmite creierului tau ca esti satul mai repede.

38. Cand esti la restaurant, roaga chelnerul sa nu-ti aduca paine sau, daca pe masa se afla deja un cos cu paine, roaga chelnerul sa-l ia de pe masa.

39. Inca un mic truc pentru mesele luate in oras: comanda primul dintre prietenii tai, pentru a nu fi influentat de deciziile lor.

40. Comanda preparatele cele mai simple, pentru ca, adesea, nu au sosuri pline de calorii.

41. Inainte de a merge la o masa in familie, ia o gustare usoara si sanatoasa. Daca ajungi la masa cu stomacul gol, risti sa uiti de orice dieta.

42. Daca este posibil, cere intotdeauna sosurile si dressing-urile separat, astfel incat sa-ti poti pune cat de mult sau de putin doresti. Vei evita caloriile care nu sunt necesare!

43. Daca iti place sa rontai cand te uiti la televizor, ocupa-ti mainile altfel – tricoteaza, fa-ti unghiile sau orice altceva te tine departe de gustarile calorice.

44. Ia mereu cu tine mere, banane, portocale sau biscuiti integrali si vei avea intotdeauna la indemana o gustare cu putine calorii.

45. Tine minte ca o pofta culinara dispare de la sine in 20 de minute. Daca iti poti distrage atentia de la acea pofta timp de 20 de minute, probabil ca vei reusi sa scapi de ea.

46. Spala-te pe dinti, clateste-te cu apa de gura sau mesteca guma mentolata atunci cand iti este pofta de un anumit aliment. Senzatia de prospetime iti va diminua apetitul.

47. Simti ca iti este foarte pofta de o prajitura? Inchide ochii si vizualizeaza cum mananci nu una, ci trei astfel de prajituri. Imagineaza-ti cu lux de amanunte gustul, textura, senzatiile pe care le ai. Chiar daca, pana la urma, tot este posibil sa cedezi tentatiei, vei manca mai putin.

48. Primele doua inghitituri din orice fel de mancare sunt cele mai gustoase, asa ca savureaza-le si opreste-te din mancat atunci cand ai stomacul plin in proportie de 80%, nu cand esti deja satul.

49. Cea mai buna metoda pentru a-ti accelera metabolismul este sa faci exercitii de forta de doua ori pe saptamana. O musculatura dezvoltata te ajuta sa arzi mai multe grasimi atat pe parcursul zilei, cat si noaptea, cand dormi.

50. Stabileste-ti o rutina clara de mese, gustari si miscare. Pe masura ce slabesti si devii mai tonifiat, vei observa ca apetitul tau se diminueaza si dispar tentatiile culinare, in special pofta de junk food.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu