Suc de fructe… de care sa bem?

Timp estimat de citire2 minute, 21 secunde

Suc din fructe proaspete, nectar, suc din fructe concentrat… nu stim ce sa alegem! Exista cinci tipuri de sucuri care ne pot interesa pentru sanatate si silueta.

  • sucul din fructe proaspete: facut acasa, care nu a suferit nici un tratament si nu contine conservanti si zahar. Odata facute nu se conserva decat cateva zile.
  • sucul pur din fructe: 100%  bazat pe fructe, nu contine nici un conservant sau zahar. Nu este diluat inainte sa fie pasteurizat. Se conserva aproximativ o luna, inchis.
  • sucul din fructe pe baza de suc concentrat: contine intotdeauna vitamine si minerale, dar cu procente variabile, conform cu tratamentul si cu diluarea. Dupa presarea fructelor apa este suprimata. Inainte de a se pune in sticle, concentratul se dilueaza cu apa, eventual se adauga arome, zahar, acizi alimentari sau sare.
  • nectarul: se compune din suc de fructe concentrat si din piure de fructe (25 – 50% fructe, minim), zahar (20% maxim) si apa. Contine in mod egal aditivi.
  • bauturile din fructe: contin in jur de 10% fructe, apa, zahar, extracte din fructe, arome naturale si acizi alimentari.

Pe scurt, cu cat sucurile sunt mai bogate in zahar si in conservanti, cu atat sunt mai nocive pentru noi.

Sanatate si dietetica

Sucurile din fructe proaspete au aceeasi valoare alimentara ca fructele din care provin si sunt la fel de bogate in vitamina C, beta-caroten, vitamine din grupul B sau potasiu. Cu toate acestea, pasteurizarea si lumina tind sa distruga in parte aceste nutrimente. In afara de citrice, care contin vitamina C, marul si strugurele sunt bogate in polifenoli, antioxidanti foarte sanatosi. Rosia contine licopen, excelent pentru piele, sucul de rosii fiind o alternativa ideala.

Aporturi calorice: sucurile din fructe fara zahar (sucurile din fructe proaspete sau suc pur din fructe) sunt relativ slab calorice. Un pahar de 150 ml de suc de portocale aduce atatea calorii (80 kcal) cat o portocala de 150 g. Dar sucul a pierdut fibrele din fruct, care ajuta tranzitul intestinal. Efectul de satietate este pierdut in mod egal. Printre altele, aportul glucidic al sucului din fructe poate antrena putina insulina si favorizeaza foamea brusca si violenta. Regula este, prin urmare, de a consuma moderat (2 pahare mici pe zi), de preferat la micul dejun si in urma unei activitati sportive. Atentie, anumite sucuri, precum cele din pruna, strugure sau mar, au un efect laxativ asupra anumitor persoane. Sucul din grepfrut poate avea interactiuni cu anumite medicamente. In sfarsit, daca sucul din rosii ramane putin caloric, poate fi insa foarte sarat.

Cate calorii contin sucurile de fructe?

Pentru 100 ml de suc (fara zahar adaugat):

– suc de lamaie: 16 kcal;
– suc de rosii: 20 kcal;
– suc de morcov: 31 kcal;
– suc de portocale: 46 kcal;
– suc de mar: 46 kcal;
– suc de ananas: 51 kcal;
– suc de struguri: 62 kcal.

De stiut ca, in medie, un pahar de nectar aduce un aport caloric de 79 kcal.

Mihnea Rate

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Un comentariu

Lasă un răspuns

  1. PAULACHI spune:

    Eu sunt adepta sucurilor naturale si sunt de parere, ca fac bine pentru organism!Insa am mers pe partea de fructe tropicale! incep dimineata cu un smoothie de Acai ,Guava , Graviola ,Pitangasau sau Caju
    Am cautat mult si am reusit sa le gasesc pe fructetropicale.ro