Slabeste natural cu noua dieta asiatica

Timp estimat de citire3 minute, 22 secunde

Daca te grabesti sa dai pagina, gandindu-te ca o dieta asiatica ar insemna alimente ciudate si greu de gasit, acorda-i totusi o sansa, pentru ca e vorba de ceva mult mai accesibil. Noua dieta asiatica este bazata pe doua principii simple: echilibru si moderatie. Nu este nevoie de ingrediente scumpe, de origine exotica, ci pur si simplu vei invata sa mananci intr-un mod cu totul nou.

Jason Bussell, autorul cartii „Dieta asiatica: secrete simple pentru a manca sanatos, a slabi si a te simti bine”, este medic acupuncturist de origine americana, presedintele Asociatiei de Acupunctura si Medicina Orientala din Illinois si este fascinat de cultura chinezeasca. El sustine ca, in comparatie cu americanii, chinezii se mentin in forma atat de buna si se imbolnavesc mai greu pentru ca urmeaza un plan alimentar vechi de 4.000 de ani, care imbina principii simple, pe care oricine le poate pune in practica pentru a trai mai sanatos.

 

7 principii culinare ale dietei asiatice: ce sa mananci pentru a slabi usor si natural

In dieta asiatica caloriile nu conteaza. Oricum, alimentele recomandate sunt sarace in grasimi, iar dulciurile sunt permise doar in masura in care le mananci in cantitati mici – principiul moderatiei joaca rolul esential.

1. Cereale diverse, la discretie: poti manca frecvent orez alb, orez integral, quinoa, ovaz, taitei, hrisca si alte cereale. Autorul dietei asiatice revolutioneaza teoria conform careia orezul integral este mai sanatos si il recomanda pe cel alb, intrucat digestia orezului nedecorticat dureaza mai mult si incetineste metabolismul.

2. Legume gatite, nu proaspete: intr-adevar, aproximativ 10% dintre nutrienti se pierd cand gatesti legumele, insa principiul acestei diete sustine ca organismul trebuie sa incalzeasca alimentele reci care ajung in stomac si abia apoi sa le digere, lucru care, din nou, duce la incetinirea metabolismului si la pierderea energiei.

3. Caloriile nu au importanta: chinezii mananca zilnic mai multe calorii decat americanii si totusi cei mai multi dintre ei nu devin obezi, chiar daca sunt sedentari. Explicatia consta in diferenta dintre calitatea si provenienta caloriilor – cele ingerate din surse naturale iti confera mai multa energie, iti satisfac foamea si faciliteaza digestia, in timp ce caloriile din fast food, sucuri si altele asemanatoare incetinesc digestia. Ar trebui sa te simti mereu satul, datorita mancarii naturale, bune pentru organism.

4. Limiteaza lactatele: asiaticii cred ca lactatele sunt bune doar pentru copii, iar adultii ar trebui sa le consume cu moderatie si sa isi ia necesarul de calciu din alimente cu frunze verzi. Medicina traditionala chineza sustine ca lactatele se transforma in organism intr-o substanta vascoasa ce cauzeaza ingrasare, infectii sinuzale, mucus, afectiuni respiratorii, vedere incetosata si chiar tumori.

5. Consum regulat de carne: spre deosebire de lactate, carnea este recomandata, de doua ori pe saptamana, cate 60 de grame. Conform principiului echilibrului, poti sa mananci putin din fiecare tip de carne – peste, vita, porc, oaie si pui. Ouale sunt, de asemenea, recomandate.

6. Mai putine fructe: consuma fructe cu moderatie si alege mai des legume preparate – fierte, coapte sau la gratar.

7. Bea zilnic lichide bune: sucurile carbogazoase, fara niciun fel de nutrient pentru organismul tau, nu-si au rostul intr-o dieta sanatoasa. Cele mai bune lichide, pe care trebuie sa le consumi zilnic, sunt apa (cea mai importanta) si ceaiul verde. Cafeaua, spre exemplu, ar trebui sa fie ocazionala.

Principiile de mai sus sunt foarte diferite de modul in care mancam noi, insa par sa functioneze de mii de ani in Est si aduc rezultate bune, ajutandu-te sa slabesti usor si natural si sa te mentii in forma pe tot parcursul vietii.

 

Dieta asiatica – viziune holistica asupra sanatatii

Slabirea naturala, fara excese de niciun fel, te face sa castigi un corp frumos si sanatos pe termen lung, fara fluctuatii de greutate suparatoare. Asiaticii cred ca atitudinea, gandirea si stilul de viata iti influenteaza decisiv sanatatea, asa ca adera la alte cateva principii. Este esential sa-ti mentii echilibrul si sa faci un pic de miscare in fiecare zi, sa dormi suficient in timpul noptii si sa-ti rezervi putin timp zilnic pentru a-ti reincarca bateriile, prin activitatile care iti plac.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate