Regleaza-ti digestia dupa un exces culinar

Timp estimat de citire2 minute, 37 secunde

Chiar daca nu ar trebui sa facem niciodata excese alimentare, acest lucru se mai intampla, chiar si in cazul persoanelor care au un stil de viata relativ sanatos si isi doresc sa slabeasca sau sa se mentina la o greutate optima. Astazi te invatam ce alimente sa consumi pentru a-ti regla digestia in mod natural si a scapa de balonare dupa un exces culinar!

Ce inseamna, de fapt, tulburari digestive? Inseamna orice neplacere legata de digestia defectuoasa a mancarii pe care am ingerat-o, neplaceri cauzate fie de intoleranta la un aliment, fie de modul gresit de alimentatie (exces alimentar, nerespectarea orelor de luat masa, mancat prea repede). Poate fi vorba de balonare, constipatie, diaree sau arsuri la stomac – cert este ca ai doua lucruri de facut: sa inveti sa nu mai faci exces de mancare si sa consumi doar acele alimente care iti fac bine.

Ce sa mananci daca esti balonat

Balonarea poate avea mai multe cauze, cele mai frecvente fiind faptul ca ai mancat foarte mult sau ca ai inghitit aer odata cu alimentele (aerofagie). Senzatia de balonare este neplacuta si o poti combate fie prin medicamente, fie urmand cateva reguli alimentare.

Alimente permise: morcovi fierti, spanac fiert, orez, carne slaba la gratar, salata verde (fara ulei sau topping-uri), suc natural de portocale, ceai verde.

Alimente interzise: fasole, cartofi, varza, bauturi carbogazoase, paine, carne grasa, produse de patiserie, sosuri grele.

Reguli de alimentatie in caz de constipatie

Aceasta tulburare digestiva ne poate afecta si dupa sarbatori, cand majoritatea oamenilor mananca neregulat si excesiv, de aceea este necesar sa trecem la un regim alimentar bogat in fibre, care sa sustina digestia.

Alimente permise: ananas, mazare, sucuri naturale de fructe, sparanghel, linte, fasole, salata de vinete, caise, prune si smochine uscate, andive, dovlecei.

Alimente interzise: lapte, branzeturi, paine, iaurt, dulciuri, paste, tofu.

Ce sa mananci daca ai diaree

Diareea te poate scapa de 1-2 kg in plus, insa cu siguranta nu este ceva cu care vrei sa te confrunti, asa ca invata sa tratezi aceasta afectiune in mod natural, printr-o alimentatie echilibrata.

Alimente permise: fructe cu un continut ridicat de pectina – banana mai putin coapta, smochine, mere, gutui; orez fiert.

Alte trucuri pentru a-ti regla digestia

* Popoarele arabe au obiceiul ca, dupa o masa copioasa, sa bea o infuzie aromata de menta, pentru a-si usura digestia. Menta are rolul de a regla tranzitul intestinal, iar gustul proaspat te va face sa te simti mai putin ghiftuit. In plus, e o ocazie perfecta de a inlocui un desert plin de calorii cu o ceasca de ceai care nu se va depune sub forma de grasimi!

* Mesteca bine alimentele inainte de a le inghiti. Acest obicei are doua avantaje: mancarea se digera mai bine, iar senzatia de satietate se instaleaza mai repede, deci vei manca mai putin. Ai numai de castigat!

* Ridica-te de la masa cu putin timp inainte de a te satura, pentru ca altfel vei manca mai mult decat iti este necesar. Daca nu te poti ridica pur si simplu de la masa, lasa o parte din mancare in farfurie si soarbe dintr-un pahar cu apa, care te va face sa te simti complet satul.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate