Program intensiv de sculptare a abdomenului

Timp estimat de citire3 minute, 18 secunde

Mai avem ceva vreme pana la sezonul costumelor de baie, insa cu siguranta te-ai simti mai bine in pielea ta daca ti-ai pregati din timp abdomenul pentru sezonul cald! Alaturi de Eliza Luca, fosta campioana internationala la gimnastica si director sportiv Club Moving Romania, iti vom oferi un program intensiv pentru sculptarea abdomenului!

Abdomenul se sculpteaza in… bucatarie!

Fara doar si poate, primul pas pe care trebuie sa-l faci este sa mananci corect. Evita alimentele care stii ca te baloneaza, hidrateaza-te bine si urmeaza cateva reguli alimentare!

1. Ia 6 mese pe zi: un studiu japonez arata ca sportivii care au mancat acelasi numar de calorii in sase mese pe zi in loc de doua au slabit acelasi numar de kilograme. Insa grupul care a luat sase mese pe zi a dat jos cu 700 g mai multa grasime si cu 700 g mai putini muschi decat cei care au mancat doar doua mese pe zi.

2. Limiteaza lista alimentelor de baza: asigura-te ca ai o dieta bazata in cea mai mare parte pe aceste alimente – migdale si alte fructe oleaginoase, fasole si alte leguminoase, spanac si alte legume verzi, lactate degresate, fulgi de ovaz, oua, curcan si alte tipuri de carne slaba, unt de arahide, ulei de masline, paine si cereale integrale, pudra proteica, zmeura si alte fructe de padure.

3. Bea constant shake-uri: sunt optiuni sanatoase si ultra-rapide, iar daca adaugi un pic de unt de arahide sau pudra proteica aromata, capata un gust dulce care iti „pacaleste” pofta de deserturi.

4. Renunta la alcool: pe langa faimoasa „burta de bere”, alcoolul iti aduce si alte neplaceri, pentru ca este foarte bogat in calorii. Un studiu elvetian arata ca barbatii care isi iau regulat 25% din numarul de calorii din alcool (cinci beri pentru o persoana care consuma 3.000 de calorii) au o capacitate mai mica cu 36% de a arde grasimi.

Cel mai bun antrenament pentru topirea rapida a grasimilor de pe abdomen

Combinatia ideala pentru topirea tesutului adipos din zona abomenului este cea dintre o alimentatie atenta si exercitii cardio (alergare, ciclism, inot). Raportul importantei dintre cele doua este 70% dieta si 30% exercitii fizice.

Este recomandat sa stabilesti obiective pe temen mediu, de minimum 3 luni, pentru a nu fi inclinat sa recurgi la metode drastice de slabire, precum infometarea. Preconceptia cel mai des intalnita este aceea ca pentru a arde surplusul de grasime din zona abdomenului trebuie sa faci ore in sir de exercitii, insa exista antrenamente in care poti arde calorii atat in timpul exercitiilor, cat si la cateva ore dupa teminarea acestuia. Este vorba despre exercitiile de tip HIIT (High Intensity Interval Training), iar acestea pot oferi, intr-adevar, astfel de rezultate de-a dreptul „miraculoase”.

 „Eu recomand antrenamentele de tonifiere sau fitness, la care sa adaugi si o sesiune intensa de antrenament cardio.” Eliza Luca

De la „burtica” la six-pack!

Pentru a scapa de „burtica”, trebuie sa faci schimbari atat in dieta, cat si in stilul de viata. Nu numai portiile mari sau bogate in calorii aduc acest surplus inestetic, ci si bauturile alcoolice. De aceea, mai ales barbatilor, le recomand sa reduca portiile de mancare si sa renunte o perioada la bauturile cu alcool.

De aici incolo, incepe un proces definit de multa munca si determinare, deoarece rezultatele pe termen lung implica eforturi concomitente de pierdere a masei de grasime si de construire musculara, astfel incat sa ajungem la un „six-pack” de invidiat.

„Reteta celor 50 de abdomene zilnice poate functiona, insa nu este o reteta universal valabila. Eu insa sunt adepta antrenamentelor 360 de grade. Mai exact, consider ca, pentru a avea un abdomen „bine lucrat”, trebuie exersata atat zona abdominala superioara, cat si cea inferioara. Ba mai mult, trebuie lucrate si zona lombara si muschii oblici, pentru a obtine un rezultat complet si pentru a avea toti muschii de jur imprejurul trunchiului armonios definiti”, mentioneaza Eliza Luca.

Multumim: Club Moving Romania, www.clubmoving.ro

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu