Pedaleaza catre silueta de invidiat!

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Daca esti in cautarea unei metode cu rezultate garantate de topire a colaceilor si de sculptare armonioasa a picioarelor si posteriorului, e timpul sa te apuci de spinning. Este un antrenament super eficient si distractiv, pentru care „risti” sa dezvolti o adevarata dependenta.

Zis si indoor cycling, spinning-ul are o poveste inspirationala in spate. Aceasta incepe in 1987, cand celebrul ciclist sud-african Jonathan Goldberg, mai cunoscut cu numele Johnny G, se afla in focurile pregatirii pentru Race Across America (RAAM). Deoarece nu se putea antrena asa cum si-ar fi dorit in sezonul rece, el s-a pus pe cautat solutii pentru interior. Dupa mai multe incercari, a reusit sa realizeze un model inedit de biciclete stationare, cu lant, care sa imite intocmai tipul de efort depus pentru pedalarea pe o cursiera veritabila. Ca sa spulbere monotonia antrenamentelor, Johnny G si-a invitat la sala prietenii si colegii din sport. Ulterior, el a inclus muzica in programul de antrenament, pentru mai multa motivatie si energie exploziva. De aici incolo, lucrurile au luat amploare, spinning-ul transformandu-se intr-un fenomen ce continua sa faca furori in lumea fitnessului.

O sama de argumente

Te intrebi de ce sa alegi spinning-ul si nu altceva? Ei bine, motive sunt destule. In primul rand, pentru ca nu e deloc plictisitor, ba, dimpotriva, este foarte antrenant si energizant. Apoi, pentru ca imbunatateste tonusul sistemului cardiovascular si al grupelor musculare mari, fapt ce-ti va creste capacitatea de a sustine eforturi de anduranta, dar si rezistenta in fata infectiilor si a altor boli. Si, nu in ultimul rand, pentru ca ajuta la scaderea in greutate, care, asa cum ne-a explicat Oana Terteleac, instructor de spinning acreditat, se face, in buna masura, in contul reducerii procentului de grasime corporala: „O sedinta de spinning inseamna arderea a peste 500 de calorii. Insa nu aceasta valoare e importanta, conteaza ca stim cum sa ardem mai multe calorii din rezervele de grasime, folosind parametri de antrenament pentru a ne atinge obiectivele.”


Deschide videoclipul

Spinning-ul reprezinta o replica fidela a ciclismului in aer liber. Singurele diferente semnificative sunt ca afara exista riscuri legate de trafic si de teren si nici nu poti sa asculti muzica tare!

Ce se intampla, concret, la clasa?

Timp de 45-60 de minute, cat dureaza de regula o sedinta de spinning, vei pedala, cu diverse ruperi de ritm, alaturi de alti temerari ca tine calare pe spinnere – asa se cheama bicicletele inventate Johnny G, pe care si azi se practica acest sport. Bineinteles, cu o incalzire prealabila, constand in efectuare unor exercitii de stretching pentru muschi, tendoane si ligamente. Instructorul te va ghida intr-o calatorie virtuala pe acordurile muzicii, in functie de care va varia intensitatea si viteza de pedalare. Practic, vei trece prin diverse situatii cu care se intalneste un ciclist in viata reala, asa cum ar fi ocolirea partenerilor de cursa, urcarile, accelerarile pe diferite distante sau incetinirea. „Nimic din ce nu este natural in ciclismul outdoor nu se va intampla la ora de spinning. Nu vom lucra cu gantere si nu vom face flotari pe biciclete, nu vom pedala cu cadente mai mari de 110 RPM sau fara rezistenta. Asta pentru ca principiul care guverneaza antrenamentele este cel de siguranta”, a precizat instructorul.

Un sport non-exclusivist

Desi poate la prima vedere nu pare, spinning-ul este potrivit pentru aproape oricine. „De la 10 ani pana la 80 de ani, il pot practica si cei slabi si cei cu bagaj aditional, cei veseli si cei stresati, cei sociabili si cei solitari, cei cu inimi care functioneaza ca un ceas elvetian si cei ale caror inimi pot fi insanatosite”, a punctat Oana Terteleac, adaugand ca numarul de participanti e limitat doar de numarul bicicletelor disponibile.

La clasa de spinning nu e loc de plictiseala sau lasat pe tanjala, intrucat entuziasmul si energia grupului sunt molipsitoare. Verva celorlati te va impulsiona si te va determina sa dai tot ce poti.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate