Mai putine calorii la masa – 6 alegeri inteligente

Timp estimat de citire3 minute, 13 secunde

Alimentele nu sunt in esenta bune sau rele. Hrana reprezinta combustibil pentru organism, si in forma sa simpla este compusa dintr-o multime de substante chimice, organizate in grupuri nutritionale numite proteine, glucide si grasimi. Un aliment poate deveni „rau” doar cand este dezechilibrat, supra-procesat si deturnat de la starea sa naturala.

Iata cateva moduri in care pot fi distruse componentele unei mese de calitate si cum putem face alegeri mai inteligente:

1.Salatele

Aproape toate restaurantele ofera ca antreuri salate mari cu bucati de pui la gratar sau peste. Limitati insa adaosul de branza grasa sau crutoane si scutiti-va astfel de cateva sute de calorii. In salatele preparate acasa, adaugati carne slaba preparata la gratar sau peste, iar daca va place carnea de pui, asigurati-va ca este fara pielita pentru ca ea reprezinta un depozit de grasimi saturate. In loc de sosuri pe baza de maioneza este bine sa folositi doar otet balsamic, ulei de masline, lamaie si un pic de piper pentru a obtine cea mai gustoasa salata posibila.

2.Supele si ciorbele

Inceperea unei mese cu o supa sau o ciorba este un mod inteligent pentru mentinerea unei greutati normale, acestea dand satietate si ajutandu-va sa va controlati foamea. Tipul de supa si marimea portiei conteaza foarte mult. Cea mai rapida cale de a distruge o supa buna este sa o incarcati cu smantana sau branza. Supele-crema bazate pe unt sau smantana au mult mai multe calorii decat supele obisnuite. O supa de linte, o ciorba de fasole sau supele de pui sau de legume sunt alegeri bune pentru ca sunt hranitoare, bogate in vitamine, fibre si sarace in calorii. si daca nu aveti timp de o supa, beti in loc un pahar de suc de rosii.

3.Felul 2

Este recomandat ca puiul, curcanul si pestele sa fie nelipsite din meniu, fie ca incercati sa slabiti sau doar sa va mentineti sanatosi. Dar cu adaosuri de sosuri grele si unt sau printr-o prajire prea intensa puteti strica acest meniu sanatos. Fript, copt, la gratar, fiert inseamna gatit fara grasime sau cu foarte putina si puteti simti gustul alimentului, mai degraba decat pe cel al sosului. Carnea de vita la gratar sau fripta poate fi si ea in meniu (chiar daca sunteti la un regim de slabit) si o portie cat o palma (aproximativ 100-150 g) este cea mai potrivita. Pentru a completa carnea sau pestele cu un aport important de vitamine, adaugati alaturi o portie mare de legume pline de culoare. Amestecul mexican, legumele la gratar sau o salata din orice leguma cruda reprezinta garniturile cele mai sanatoase. Daca aveti nevoie de produse ce contin amidon (cartofi, paine, paste), alegeti ca acestea sa constituie nu mai mult de 50% din garnitura.

4.Painea

Painea din faina integrala sau neagra este o alegere mai inteleapta decat painea alba. Dar important este sa n-o transformati intr-un „vehicul” pentru grasimi (unt sau orice sos gras).

5.Bauturile

In privinta bauturilor, adaosurile de zahar pot distruge sanatatea. O alegere mai buna este un pahar de vin rosu sau alb demisec sau o limonada proaspata cu o lingura de miere, pentru aproximativ 100 de calorii. Daca incercati sa slabiti, ramaneti la limonada sau apa plata/minerala cu o felie de lamaie, pentru ca alcoolul ar putea interfera cu procesul de scadere in greutate, in sensul in care organismul va „arde” alcoolul inainte sa arda grasimile.

6.Deserturile

Desertul este o mica sarbatoare pe care ar fi bine sa il savurati ca o gustare, ideal la 2-3 ore dupa masa. Cereti-l la pachet daca mancati in oras. Nu va sabotati dieta dand iama in toate dulciurile care va apar in fata. Alegeti sa mancati desert ca o ocazie speciala. Pana la urma e vorba doar de zahar si grasime intr-o farfurie! Alegeri mult mai bune sunt salatele de fructe sau ciocolata cu peste 70% cacao.

Dr. Luminita Florea
Medic nutritionist
Centrul de Nutritie Kilostop – Slabeste Inteligent!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu