Jane Fonda – sau cum sa fii stralucitoare la 76 de ani!

Timp estimat de citire3 minute, 20 secunde

Si in 2014, Jane Fonda continua sa straluceasca pe covorul rosu si sa etaleze o silueta impecabila, ceea ce ne-a determinat sa cautam secretele din spatele acestei imagini ce sfideaza trecerea timpului.

Afla cum isi mentine silueta Jane Fonda, la 76 de ani!

Nascuta in New York City in anul 1937 dintr-un tata superstar si o mama populara in societatea new yorkeza, Jane Fonda are o cariera cinematrografica ce se intinde pe parcursul a nu mai putin de cinci decenii. A fost recompensata cu doua premii Oscar si cu numeroase nominalizari, s-a descris ca fiind o feminista convinsa, a protestat impotriva razboiului din Irak si a violentei impotriva femeilor si si-a schimbat religia, devenind crestina in anul 2001. Dupa ce va voi spune ca a avut trei casnicii esuate ce i-au adus doi copii, cred ca veti fi de acord ca viata plina de evenimente a lui Jane nu a impiedicat-o sa fie mereu extrem de atenta in privinta propriului ei corp si sa dedice timp unei alimentatii echilibrate!

„Mananc in functie de culoare. Incerc sa mananc ceva verde inchis, violet, rosu, portocaliu, galben sau alb, pentru ca fiecare culoare are diferite vitamine si minerale.”

10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa de la Jane Fonda

1. Nu sari peste micul dejun! Mananca regulat de-a lungul zilei – ideal ar fi sa mananci o treime din calorii dimineata, o treime la pranz si nu mai mult de o treime seara, astfel incat sa nu mananci orice iti pica in mana.

2. Asigura-te ca ai mereu la indemana gustari sanatoase pe care sa le mananci intre mese. Alege un fruct, branzica de casa cu putine grasimi sau branza cu cateva boabe de struguri.

3. Nu merge la cumparaturi cand iti este foame. Mananca un mar sau o alta gustare cu putine calorii inainte de a merge la cumparaturi.

4. Fa-ti o lista de cumparaturi si nu cumpara nimic ce nu se regaseste pe lista.

5. Tine un jurnal culinar o perioada si noteaza tot ce mananci la fiecare masa. Vei fi uimit cand vei vedea cat de mult mananci fara sa-ti dai seama.

„Ce ma motiveaza sa fac sport? Felul in care ma simt dupa. Nu ma trezesc super entuziasmata de orele de sport, dar continui sa ma antrenez pentru modul in care ma face sa ma simt. Daca am o stare de spirit mai proasta, ma ajuta sa-mi revin si sa ma simt minunat.”

6. Asigura-te ca mananci alimente colorate divers in fiecare zi, in special super-alimentele bogate in antioxidanti si fitonutrienti, in culori precum verde inchis, portocaliu sau rosu.

7. Asigura-te ca macar jumatate din continutul fiecarei farfurii este alcatuit din fructe si/sau legume.

8. Mananca incet si mesteca bine.

9. Mananca stand jos, la masa.

10. Fii prezent in timp ce mananci. Concentreaza-te la ceea ce mananci si nu lua masa in fata televizorului sau in timp ce citesti.

 „La varsta mea, ma simt mai tanara, am o senzatie puternica de bine. Nu e deloc asa cum ma asteptam. Practic, sunt destul de bucuroasa ca imbatranesc.”

O viata „condimentata” cu mult sport

Pe langa regulile alimentare pe care le respecta cu sfintenie, Jane Fonda este recunoscuta pentru pasiunea pe care o are pentru sport, mai ales datorita faptului ca a lansat 23 de DVD-uri cu exercitii ce au fost bestseller, din 1982 pana acum. Inca de cand era foarte tanara, Jane Fonda practica baletul, insa din 1978, cand a avut un accident la picior, a fost nevoita sa gaseasca alt sport. Asa a descoperit exercitiile de aerobic, intr-o sala de sport din Los Angeles! Pana la urma, si-a deschis propria sala de aerobic pe Rodeo Drive si, pana la sfarsitul anului 1982, avea un imperiu ce valora 15 milioane de dolari pe an.

La 76 de ani, Jane Fonda a inlocuit exercitiile aerobice de mare impact cu unele mai blande cu articulatiile: yoga, antrenamente de forta, plimbari, mers cu bicicleta si antrenamente pe bicicleta eliptica. Chiar daca are un sold artificial si un genunchi din titan, Jane nu-si gaseste scuze pentru a nu face miscare in fiecare zi – o adevarata inspiratie pentru fiecare dintre noi, nu-i asa?

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu