Gratare light pentru o primavara delicioasa!

Timp estimat de citire3 minute, 34 secunde

Primavara e aici, vara aproape. E minunat. Culori crude, lumini solare, explozie de flori, arome si zambete. Cred ca noi toti avem o stare de spirit mai buna in aceasta perioada, ne scuturam privirile de zapezi si ne bucuram de fiecare minut. Si totusi, ce mancam? Eu m-am gandit la ceva gustos, o trecere lina de la meniul de iarna la cel estival. Sa mergem la gratare!Am zis asa: nu vreau sa trec direct la salate, parca m-as mai rasfata putin! Dar pentru ca nu imi doresc kilograme in plus, alegerea mea au fost gratarele. Insa nu orice tip de preparate la gratar, ci unele mai deosebite, extrem de simple, ce se pregatesc in doar trei-patru pasi, cu sosuri interesante si ingrediente de top. Va invit sa le incercati. Sunt de-li-cioa-se!

Creveti marinati la gratar
Ingrediente:
– 3 catei de usturoi, tocati
– 1/3 ceasca ulei de masline
– 1/4 ceasca sos de tomate
– 2 linguri de otet de vin rosu
– 2 linguri de busuioc proaspat tocat
– 1/2 lingurita de sare
– 1/4 lingurita de piper rosu
– 2 bucati de crevete proaspat, decojite

Mod de preparare:
1.Intr-un castron mare, amesteca impreuna usturoiul, uleiul de masline, sosul de rosii si otetul de vin rosu. Condimenteaza cu busuioc, sare si piper rosu. Adauga crevetii in castron si amesteca pana ce sunt inveliti uniform. Acopera si lasa compozitia la frigider 30 de minute-1h, agitand o data sau de doua ori.
2.Incalzeste gratarul la foc mediu. Infige crevetii pe frigarui, prima oara in apropierea cozii si apoi in apropierea capului. Arunca marinata.
3.Unge cu putin ulei gratarul. Coace crevetii timp de 2-3 minute pe fiecare parte. Gata!

Frigarui teriyaki de vita
Ingrediente:
– 2 linguri amidon de porumb
– 1 supa concentrata din carne de vitel
– 1/2 cana de apa
– 2 linguri de sos de soia
– 1 lingura de zahar brun
– 1/4 lingurita praf de usturoi
– 1/4 lingurita de ghimbir
– 1 bucata de muschi de vita dezosat sau o fleica de vita taiata in cuburi de 2,5 cm
– 12 ciuperci mijlocii
– 2 cepe rosii de marime medie, taiate fiecare in 6 parti
– 4 rosii cherry
– 4 cesti de orez fiert

Mod de preparare:
1.Amesteca amidonul de porumb, supa, apa, soia, zaharul, usturoiul si ghimbirul in cratita. Pune-le pe foc si amesteca pana cand mixtura fierbe si se ingroasa.
2.Pe patru bete de frigarui pune alternativ carne de vita, ciuperci si ceapa.
3.Pune frigaruile pe gratar timp de 20 de minute, intorcandu-le si ungandu-le de mai multe ori cu amestecul facut. Pune o rosie in varful fiecarei frigarui.
4.Serveste frigaruile cu garnitura de orez.

Miel la gratar cu glazura de zahar brun
Ingrediente:
– 1/4 cana de zahar brun
– 2 lingurite ghimbir
– 2 lingurite tarhon uscat
– 1 lingurita scortisoara
– 1 lingurita de piper negru
– 1 lingurita praf de usturoi
– 1/2 lingurita de sare
– 4 cotlete de miel

Mod de preparare:
1.Intr-un bol mediu, amesteca zaharul brun, ghimbirul, tarhonul, scortisoara, piperul, praful de usturoi si sarea. Freaca cotletele de miel cu condimentele si asaza-le pe o farfurie. Acopera-le si pune-le la frigider timp de o ora.
2.Incalzeste gratarul pentru temperatura ridicata.
3.Unge gratarul cu putin ulei si aranjeaza cotletele de miel. Coace-le 5 minute pe fiecare parte. Zaharul brun se va carameliza, iar mielul va capata o dulceata savuroasa.

Sandwich vegetarian californian la gratar
Ingrediente:
– 1/4 ceasca maioneza
– 3 catei de usturoi, tocati
– 1 lingura suc de lamaie
– 1/8 cana ulei de masline
– 1 cana de ardei rosu taiat bucatele
– 1 dovlecel mic, feliat
– 1 ceapa rosie, feliata
– 1 dovlecel mic galben, feliat
– 2 bucati de paine focaccia, taiata orizontal
– 1/2 cana de branza feta maruntita

Mod de preparare:
1.Intr-un castron amesteca maioneza, usturoiul si sucul de lamaie. Pune mixul la frigider.
2.Preincalzeste gratarul pentru temperaturi ridicate.
3.Unge legumele cu ulei de masline pe fiecare parte. Pune ardeiul si dovlecelul pe mijlocul gratarului, apoi ceapa si feliile de dovlecel galben in jurul lor. Coace-le aproximativ 3 minute, apoi intoarce-le si coace-le alte 3 minute. La ardei poate dura un pic mai mult. Ia-le de pe gratar si pune-le deoparte.
4.Intinde amestecul de maioneza pe bucatile de paine, apoi presara pe fiecare branza feta. Pune pe gratar bucatile de paine cu branza deasupra si acopera-le cu capac pentru 2-3 minute. In acest fel o sa incalzesti painea, iar branza se va topi usor. Serveste deliciosul sandwich alaturi de un suc de lime. Rasfat!

Diana Sorescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu