Ghid de nutritie si viata sanatoasa de la Harvard

Timp estimat de citire3 minute, 14 secunde

Prestigioasa universitate Harvard a publicat la sfarsitul lunii iunie rezultatele unor studii realizate pe o perioada de 20 de ani, in care cercetatorii au monitorizat alimentatia, greutatea si stilul de viata a peste 120.000 de femei si barbati de toate varstele. Oamenii de stiinta au stabilit ca exista 10 alimente care duc, inevitabil, la ingrasare sau, din contra, la mentinerea unei greutati optime, precum si obiceiuri ce ne influenteaza sanatatea pe parcursul intregii vieti.

Cercetatorii de la Harvard au demonstrat, prin intermediul acestor studii de lunga durata, ca acumularea excesiva de kilograme este strans legata de anumite alimente si bauturi, de nivelul de activitate fizica, dar si de anumite obiceiuri, cum ar fi privitul la TV timp de mai multe ore sau somnul insuficient. Chiar daca ingrasarea nu are loc brusc, ci gradat, de-a lungul mai multor ani, kilogramele in plus se acumuleaza din cauza unui stil de viata nesanatos si, adesea, oamenii nici nu isi dau seama de faptul ca s-au ingrasat. Tiparele acestui stil de viata care duce la acumularea progresiva a aproximativ 8 kg in 20 de ani se bazeaza pe consumul anumitor alimente si pe alti factori de lifestyle, pe care ii vei afla din acest articol.

5 alimente care duc la ingrasare

Cele 5 alimente care duc la acumularea kilogramelor in plus de-a lungul anilor, fara exceptie, sunt bogate in calorii, zaharuri sau grasimi. Oamenii de stiinta au realizat o medie a kilogramelor in plus pe care le acumuleaza pe parcursul a 4 ani persoanele ce consuma zilnic o singura portie dintr-unul din aceste alimente, iar rezultatele s-ar putea sa te convinga sa renunti complet la aceste bombe calorice!

Chips-uri: +0,77 kg

Cartofi (prajiti, fierti sau copti): +0,58 kg

Bauturi carbogazoase: +0,45 kg

Carne: +0,43 kg

Mezeluri: +0,42 kg

Poate ca cifrele nu par foarte mari, dar ia in calcul faptul ca, daca mananci constant o singura portie de cartofi cu friptura si bei un pahar de suc, te vei ingrasa cu 1,5 kg in 4 ani.

5 alimente bune pentru silueta

Cercetatorii de la Harvard ne aduc si vesti bune: exista 5 alimente care, in timp, chiar te ajuta sa slabesti! Acestea sunt, de obicei, asociate cu un stil de viata echilibrat, care sa includa un meniu zilnic nutritiv si sanatos, sarac in calorii si bogat in vitamine si minerale esentiale pentru organismul tau. Pe parcursul a 4 ani, persoanele care au consumat constant unul dintre aceste 5 alimente au reusit sa slabeasca fara mult efort.

Iaurt: -0,37 kg

Fructe oleaginoase: -0,25 kg

Fructe: -0,22 kg

Cereale integrale: -0,16 kg

Legume: -0,10 kg

Slabeste si traieste sanatos!

Rezultatele studiilor ne arata ca una dintre cele mai bune metode de a preveni ingrasarea si de a slabi este consumul de carbohidrati de buna calitate, fara dulciuri, cartofi si cereale ultra procesate (paine alba, orez, carbohidrati rafinati). De asemenea, trebuie sa eviti mancarea foarte procesata, cum sunt mezelurile, sucurile, dulciurile si alte alimente ambalate si sa incluzi in dieta ta mai multe alimente in stare naturala – fructe, legume, cereale integrale, iaurt, fructe oleaginoase (nuci, migdale).

“Micile schimbari alimentare si de stil de viata iti pot schimba radical viata – in sensul bun sau rau. Acest lucru te poate face sa acumulezi kilograme fara sa vrei, dar demonstreaza, in acelasi timp, ca avem sansa de a preveni. Cateva schimbari corecte de stil de viata vor face diferenta pe termen lung”, a mentionat dr. Mozaffarian, unul dintre autorii studiului, in comunicatul de presa oferit de Harvard.

Spre exemplu, obiceiul de a dormi intre 6 si 8 ore pe noapte ajuta la mentinerea unei greutati optime, in timp ce un somn mai scurt de 6 ore sau mai lung de 8 ore duce, in timp, la ingrasare. De asemenea, un alt obicei nociv pentru silueta este privitul la TV, care duce la acumularea kilogramelor in plus si este adesea asociat cu sedentarismul. Consumul constant de alcool sustine si el ingrasarea, in timp ce activitatile fizice intense sunt esentiale pentru un stil de viata sanatos.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu