Fructele de padure – ce, cat, cand?

Timp estimat de citire2 minute, 55 secunde

In organism fructele au un rol deosebit, contribuind la realizarea in bune conditii a proceselor metabolice si la mentinerea starii de bine. Dintre toate, fructele de padure reprezinta una din cele mai bogate surse de vitamine si antioxidanti.

Rolul acestora in organism se caracterizeaza prin:

alcalinizare, care rezulta prin arderea acizilor organici, cu formare de carbonati alcalini si baze

-mineralizare, datorita continutului in substante minerale

-vitaminizare, prin aportul crescut in vitamine

Tinand cont de toate aceste lucruri putem spune fara doar si poate ca fructele de padure sunt aliatii nostri impotriva bolilor.

Aport crescut de vitamine si minerale

Consumarea coacazelor, a murelor si a zmeurei proaspete va spori aportul de vitamine si minerale aduse organismului. Ca si legumele, acestea au un continut sarac in grasimi. Foarte importanta este maniera in care aceste fructe sunt consumate. Astfel, in cazul in care se consuma sub forma de suc este bine ca acesta sa fie preparat in casa, fara a se adauga zahar. Fierberea lor o perioada indelungata poate sa duca la pierderea multor compusi esentiali.

Un alt beneficiu al fructelor de padure este ca acestea provin din zone izolate, departe de poluare si de substantele folosite uzual in agricultura.

Fructele de padure, aliatul unui organism sanatos

Afinele si coacazele, pe langa gustul unic, pot fi un real ajutor impotriva hipercolesterolemiei. De asemenea, acestea imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare, scad riscul de cancer si diabet, regenereaza celulele si regleaza imunitatea. Sa nu uitam ca datorita continutului in vitamina C acestea reprezinta o gustare care nu ar trebui sa lipseasca datorita efectului asupra tenului si problemelor dermatologice. Nu in ultimul rand, din coacaze si zmeura se pot face uleiuri care pot fi folosite atat pentru ingrijirea tenului, cat si pentru ingrijirea parului. Dermatita si eczemele pot fi tratate cu succes prin utilizarea acestor uleiuri miraculoase intrucat acestea abunda in vitamina C, E si acid folic.

Cum si cand?

Recomandarea actuala este de a incorpora cat mai multe alimente bogate in fibre in dieta zilnica, insa pentru cei care nu sunt obisnuiti cu un astfel de regim este bine ca acestea sa fie introduse treptat. In caz contrar, este posibil ca o persoana al carei tub digestiv nu este obisnuit cu astfel de fructe sa acuze balonare si stare de disconfort abdominal din cauza procesului de fermentare. De asemenea, consumati fructele de padure la o ora dupa masa pentru a evita disconfortul abdominal cauzat de procesul de fermentatie. Un alt aspect extrem de important este faptul ca odata cu consumul de fibre este necesar si un aport hidric adecvat care ajuta practic la imbibarea acestora si la curatarea eficienta a peretilor intestinali.

Trebuie sa acordati o atentie deosebita felului in care alegeti si pastrati fuctele de padure. Acestea sunt extrem de sensibile la atingere si lovire, motiv pentru care atunci cand le cumparati alegeti-le doar pe cele proaspete si nestrivite. Ulterior lasati-le intr-un vas cu apa timp de o ora. Daca le lasati mai mult acestea se vor strica foarte repede. Fructele de padure pot fi pastrate in frigider timp de 1-2 zile.

Gustarea dintre mese – fructe de padure

Ultima tendinta in nutritie este de a incorpora in dieta zilnica fuctele de padure datorita proprietatilor antioxidante ale acestora. S-a observat ca in curele de slabire acestea au un efect miraculos in sensul in care gustarile intre mese pot fi compuse din 100 g de fructe de padure. In acest fel se poate scapa foarte repede de kilogramele nedorite, ajutand organismul sa aiba un aport nutritional corect.

Dr. Alin Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu