Dieta paleo: slabeste mancand ca in paleolitic

Timp estimat de citire2 minute, 17 secunde

Noul an se apropie cu pasi repezi si cu siguranta iti doresti sa arati incredibil la petrecerea de Revelion. Mai este inca suficient timp pentru a tine o dieta si pentru a scapa de cel putin 5-6 kg. Noi iti propunem sa incerci dieta paleo, care reprezinta modul de alimentatie al stramosilor nostri. Alimentele care se consuma de-a lungul acestui regim corespund functiilor originale ale organismului.

Sa aflam, asadar, cum functioneaza una dintre cele mai eficiente diete din toate timpurile, dieta paleo.

Principii de baza in dieta paleo

Aceasta dieta se bazeaza pe consumul ridicat de proteine, de legume, de fructe proaspete si oleaginoase si exclude cerealele (exceptie fac orezul, hrisca, tapioca, quinoa si susanul), lactatele, alimentele procesate, zaharul si sarea.

In masura in care este posibil, se recomanda ca alimentele sa fie consumate crude. Daca acest lucru nu este posibil, este bine ca acestea sa nu fie preparate termic foarte mult, optandu-se pentru prepararea la abur sau pe gratar.

Ce beneficii aduce dieta paleo sanatatii

Dieta paleo poate fi privita nu doar ca un regim de slabire, ci ca un regim de viata. Acest mod de alimentatie ajuta nu doar la pierderea kilogramelor in plus – primul si cel mai vizibil efect al dietei -, ci si la prevenirea sau chiar vindecarea unui numar mare de afectiuni cronice, precum hipertensiune, boli cardiovasculare, diabet de tip 2, cancer de san, de prostata, de colon, de piele, osteoporoza, ulcer, artrita reumatoida, scleroza in placi.

Beneficiile aduse sanatatii de dieta paleo se datoreaza aportului ridicat de proteine, care au rolul de a ajuta la instalarea rapida a senzatiei de satietate, de a reduce nivelul colesterolului rau, de a scadea tensiunea arteriala, de a regla metabolismul insulinei; de fructe si legume, care, gratie bogatiei de vitamine, minerale si antioxidanti, favorizeaza echilibrul acido-bazic, previn mai multe tipuri de cancer si normalizeaza tranzitul intestinal; de Omega-3,care previne maladiile cardiovasculare. Un rol foarte important in prevenirea si tratarea maladiilor anterior mentionate il are si excluderea din alimentatie a sarii, zaharului, amidonoaselor, glutenului si lactatelor.

Exemplu de meniu specific dietei paleo

Iata ce-ai puta manca intr-o zi de dieta paleo:

Mic-dejun: somon cu condimente, jumatate de pepene galben mic, migdale

Pranz: curcan cu sos de citrice, salata de spanac si alte legume la alegere asezonata cu dressing din ulei de masline si zeama de lamaie, nuci de Brazilia si zmeura

Cina: orice tip de carne slaba la gratar, legume asortate pregatite la wok, salata de fructe cu seminte de susan.

Insoteste dieta paleo de cel putin 30 de minute de miscare zilnica, de o buna hidratare si de un somn odihnitor de cel putin 7 ore pe noapte, iar pierderea in greutate va fi semnificativa: cel putin 6 kg lunar.

Sursa: lanutrition.fr; passeportsante.net

Oana Anghel

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu