Dieta cu ovaz: profita de beneficiile sale asupra sanatatii!

Timp estimat de citire3 minute, 32 secunde

Cerealele integrale se numara printre alimentele de baza ale unei diete sanatoase. Si pe buna dreptate: ticsite cu nutrienti valorosi, cerealele integrale furnizeaza energie, regleaza glicemia si asigura un aport limitat de calorii. Unele dintre cele mai populare sunt taratele de ovaz, prezente intr-o varietate de retete gustoase, care ajuta la eliminarea surplusului ponderal, contribuind si la o sanatate de fier.

Nu degeaba ovazul se bucura de o popularitate atat de mare in randul celor care isi doresc sa duca o viata sanatoasa: taratele de ovaz sunt bogate in fibre care tin colesterolul LDL sub control, protejeaza impotriva bolilor cardiace si a diabetului, ajuta la reglarea tranzitului intestinal (prevenind bolile digestive) si, nu in ultimul rand, la combaterea supraponderalitatii, care a capatat proportiile unei epidemii la nivel mondial in ultimele decenii.

Scadere in greutate

De altfel, in cel din urma caz, studiile care sa demonstreze efectele benefice ale ovazului asupra siluetei nu au intarziat sa apara. Spre exemplu, o cercetare ale carei rezultate au fost publicate la finele anului 2013 in Journal of the American College of Nutrition a dezvaluit ca taratele de ovaz contribuie la scaderea in greutate – sau la mentinerea acesteia in limite sanatoase – prin reglarea apetitului. Astfel, participantii la studiu au fost impartiti in doua grupuri: primul grup a consumat tarate de ovaz la micul dejun, in timp ce al doilea grup a consumat un mic dejun compus din ovaz amestecat cu alte cereale si ingrediente. Ambele variante de mic dejun furnizau 363 de calorii. Rugati sa isi evalueze apetitul la intervale regulate de timp dupa luarea micului dejun, participantii din primul grup s-au declarat satui pentru o perioada mai lunga – in unele cazuri, chiar si timp de 4 ore! −, comparativ cu aceia din cel de-al doilea grup. Cercetatorii din spatele acestui studiu au fost de parere ca efectul s-a datorat continutului mare de fibre, responsabile de mentinerea senzatiei de satietate, al taratelor de ovaz, comparativ cu alte tipuri de cereale.

Pentru a te bucura de aceste beneficii, asadar, este suficient sa testezi o dieta cu ovaz – nu este deloc dificil, ba dimpotriva, si poate fi o solutie de slabit de-a dreptul gustoasa! Iata ce iti propunem noi:

Ia-ti portia de energie pentru intreaga zi

Cea mai buna perioada a zilei pentru a te bucura de o portie gustoasa si sanatoasa de tarate de ovaz este dimineata, intrucat, fara a-ti furniza excesiv de multe calorii, iti asigura o doza strasnica de energie si satietate. La micul dejun, pregateste-ti un terci din tarate de ovaz cu seminte, stafide si un praf de scortisoara. Ideal ar fi sa adaugi apa fierbinte peste portia de tarate de ovaz – dar daca aceasta varianta nu iti este pe plac, si laptele ori iaurtul degresat este o optiune buna. Iar daca vrei sa iti maresti aportul de fibre, astfel incat senzatia de satietate sa persiste si mai mult, infrupta-te la micul dejun si dintr-un fruct – mar, portocala, para, banana etc.

Gustarea dinaintea cinei

Dieta cu ovaz poate include o portie de astfel de tarate si la orele pranzului – de asemenea in combinatie cu apa fierbinte, lapte ori iaurt si alte ingrediente gustoase si sanatoase, in functie de preferintele proprii. Dar, ca sa nu te plictisesti, poti amana, macar intr-unele dintre zile, consumul unei noi portii de tarate de ovaz pana la ora cinei.

Astfel, 45 g de fulgi de ovaz inaintea ultimei mese a zilei te vor ajuta sa faci alegeri prietenoase cu silueta, intrucat vei scapa de eventuala senzatie acuta de foame care favorizeaza consumul de junk food si alte alimente „interzise”. Acestea fiind zise, te poti bucura apoi de o cina alcatuita, spre exemplu, dintr-o portie de piept de pui sau peste la gratar, alaturi de o salata verde cu zeama de lamaie.

Alte reguli ale dietei cu ovaz

Cata vreme tii dieta cu ovaz, ideal ar fi sa iti limitezi aportul caloric zilnic la maximum 1500 de calorii – acesta poate fi usor mai redus daca vrei rezultate rapide, insa nu exagera, pentru a nu-ti influenta negativ sanatatea. De asemenea, preferabil este sa consumi macar doua portii de tarate de ovaz pe zi – ca gustare sau masa principala – de-a lungul dietei. In acest fel, iti va fi mult mai usor sa iti limitezi aportul caloric, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Dana Saporan

Nota pentru articolul «Dieta cu ovaz: profita de beneficiile sale asupra sanatatii!»:5.00/ 5 (2 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F