Dieta anti-estrogen: ce este si cine are nevoie de ea

Timp estimat de citire2 minute, 45 secunde

Balanta hormonala este o chestiune tare delicata. Atunci cand aceasta se dezechilibreaza, semnele nu intarzie sa apara. Cresterea peste limita normala a nivelului de estrogen, de exemplu, poate provoca migrene, oboseala, modificari de dispozitie si scaderea libidoului, fenomene de feminizare in cazul barbatilor, obezitate si chiar o crestere a riscului pentru anumite tipuri de cancer. Sunt probleme grave, de care insa ne putem tine departe cu ajutorul dieta anti-estrogenice. Este o interventie in plan alimentar pentru reglarea in mod natural a valorilor hormonale.

Descopera in ce consta dieta anti-estrogen si mai ales cui se adreseaza aceasta.

Estrogenul este unul dintre cei mai importanti hormoni feminini, de care insa au nevoie si barbatii, doar ca intr-o cantitate mai mica. El este responsabil de functia de reproducere si mentine sanatatea organelor sexuale, asigurandu-se de lubrifierea, elasticitatea si irigarea cu sange a acestora. Implicatiile lui nu se opresc aici. Prin mecanisme complexe, el influenteaza multiple procese care au loc in organism. Tocmai de aceea, apar disfunctii si atunci cand e deficitar, dar si atunci cand e prea mult, iar aceasta din urma situatie este din ce in ce mai frecventa. Se intampla in buna masura din cauza expunerii tot mai intense la o gama larga de perturbatori endocrini, prezenti intr-o varietate de produse – plastic, pesticide, cosmetice, materiale de constructii etc.

Cand e indicata dieta anti-estrogen

O cura pentru diminuarea valorilor de estrogen este necesara in special femeilor care au ovare polichistice, endometrioza, fibroame, sindrom premenstrual sau simptome specifice menopauzei, dar si babratilor care se confrunta cu afectiuni ale prostatei si probleme asociate materialului seminal. Aceasta este benefica si posesorilor de colacei in jurul burtii – in multe cazuri estrogenul este cel care orchesreaza acumularea de grasimi. Pe de alta parte, tesutul adipos este o sursa auxiliara de estrogen, actionand ca o glanda suplimentara a organismului, fapt ce face adesea anevoioasa slabirea in zonele cu rotunjimi nedorite, dar si dezvoltarea musculara. Culturistii bunaoara stiu ca pentru a avea muschi spectaculosi trebuie sa tina sub control nivelul de estrogen, pentru ca acesta contrabalanseaza efectele benefice ale testosteronului, hormonul anabolizat care ajuta la construirea masei musculare.

Ce punem in farfurie?

Cat mai multe alimente care pot ajuta ficatul sa proceseze estrogenul si sa previna patrunderea lui in exces in sistemul circulator. Printre acestea se numara:

Strugurii rosii si negri: resveratrolul din coaja acestora imbunatateste functia hepatica si, astfel, contribuie la neutralizarea nivelului ridicat de estrogen.

Fructele si legumele proaspete: vitamina C domoleste enzima 5-alfa-reductaza responsabila pentru conversia androstendionei si testosteronul in estrogen.

Legumele crucifere: broccoli, conopida si varza contin o substanta activa numita di-indolina, cunoscuta pentru proprietatea ei de a favoriza metabolismul estrogenului.

Alimentele bogate in zinc: acest mineral inhiba enzima aromataza care transforma testosteronul in estrogen. Cele mai generoase surse de zinc sunt carnea de vita, miel, curcan, produsele lactate, arahidele, fasolea, orezul brun.

Mango si ananas: aceste fructe exotice sunt bogate in mangan, care in singergie cu zincul participa la echilibrarea balantei hormonale.

Ceapa, usturoi si galbenus de ou: aceste alimente sunt furnizoare de sulf, element esential pentru sanatatea ficatului, organul care, asa cum mentionat deja, raspunde de procesarea estrogenului.

Semintele de in si de susan: ele contin compusi numiti lignani. Potrivit Institutului Linus Pauling din cadrul Universitatii din Oregon, SUA, acesti lignani au actiune anti-estrogen, pentru ca interfereaza cu enzimele implicate in producerea de estrogen.

Natalia Talmacec

Nota pentru articolul «Dieta anti-estrogen: ce este si cine are nevoie de ea»:4.33/ 5 (3 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F