Cresterea in greutate, o problema deloc usoara

Timp estimat de citire2 minute, 43 secunde

Avand in vedere ca dezbatem problema scaderii in greutate, ne propunem sa discutam si despre metodele de crestere in greutate intr-o maniera sanatoasa, deoarece nu putini sunt cei/cele care se confrunta cu aceasta problema.

Cum pierderea kilogramelor nedorite este un proces dificil, la fel si obtinerea unui plus ponderal necesita vointa si insusirea disciplinei alimentare. Adoptarea unor regimuri alimentare al caror scop este cresterea in greutate rapida, bazate pe principiul meselor copioase bogate in grasimi si dulciuri nu face decat sa perturbe metabolismul, fara obtinerea unor rezultate satisfacatore pe termen lung si scurt.

Calculati-va IMC-ul!

Se considera o greutate normala acea valoarea la care ne simtim si aratam bine, acest lucru fiind cuantificat din punct de vedere stiintific prin intermediul indicelui de masa corporala (IMC), intervalul de normalitate fiind intre18,5 si 24,9. In cazul in care, in urma, calculelor IMC-ul (kg/m2) este sub 18, se poate discuta despre o greutate sub cea normala, ce impune luarea unor masuri din cauza riscurilor asupra starii de bine a organismului. De asemenea, se doreste intelegerea notiunii de surplus ponderal in favoarea masei musculare, si nu a celei grase.

Sfaturi practice pentru cresterea in greutate!

• Calcularea caloriilor!
De mare importanta in obtinerea si mentinerea unei greutati normale este alimentatia corecta, bazata pe echilibrul existent intre principiile nutritive (proteine, glucide, lipide). Un regim de ingrasare va presupune adaugarea a 500 de calorii in plus pe zi. Mesele trebuie sa fie in numar de 5, si anume 3 mese principale si 2 gustari.
Alegeti sa mancati ce va place!
Consumarea alimentelor preferate are un efect pozitiv asupra psihicului, sporind cresterea poftei de mancare.
• Evitati sau renuntati la fumat!
Este cunoscut faptul ca tigarile inhiba apetitul, cat si capacitatea papilelor gustative de a simti diverse gusturi. Renuntarea la fumat va face ca mancarea sa aiba gust mai bun.
Evitati grasimile in exces!
Exista falsa impresie ca in urma consumului de grasimi in cantitate mare si a dulciurilor se va obtine o crestere in greutate rapida. Aceasta eroare alimentara trebuie evitata deoarece nu face decat sa sporeasca riscul afectiunilor cauzate de consumul de grasimi si zaharuri, ca ateroscleroza, cu implicatiile ei vasculare, si diabetul. Bomboanele, prajiturile, carnea grasa trebuie eliminate din alimentati,e fiind indicat consumul de fructe proaspete si de carne de pui sau de curcan.
Activitatea fizica este de ajutor!
Chiar daca sportul este indicat celor ce doresc sa scape de kilogramele in plus, acesta joaca un rol foarte important si in cazul celor ce doresc sa ia in greutate prin dezvoltarea armonioasa a musculaturii, cat si prin cresterea apetitului.
Hidratare corespunzatoare!
2 litri de lichide pe zi vor hidrata si curata in mod eficient organismul. Consumul de apa este cu atat mai important cu cat se practica o activitate fizica sustinuta.
Odihna si evitarea stresului!
Respectarea celor 8 ore de somn pe zi, cat si evitarea situatiilor stresante solidifica procesul de crestere in greutate, la care se adauga si mentinerea acesteia pe termen lung.
Cantariti-va  saptamanal!
Pentru a monitoriza fluctuatiile de greutate este bine sa va cantariti  o data pe saptamana, dimineata, inainte de micul dejun. Este important sa nu va descurajati daca nu ati ajuns la greutatea dorita intr-o perioada scurta de timp. Adevaratul progres se realizeaza cu pasi mici si cu multa rabdare!

Dr. Alin Popescu
Specialist medicina sportiva
dr.alinpopescu@farmaciata.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Un comentariu

Lasă un răspuns

  1. simona spune:

    multumesc pt sfaturi