Chipul tradeaza meniul

Timp estimat de citire2 minute, 55 secunde

Chiar daca nu dai importanta prea mare, dieta cotidiana joaca totusi un rol esential atat pentru sanatate, cat si pentru tenul tau. Nu trebuie sa te gandesti la mancaruri sofisticate si scumpe pentru a arata bine, ci sa mananci in functie de problemele pe care le ai. Afla de la noi cum poti face asta!

Frigul excesiv, caldura puternica, alimentatia saraca in substante nutritive, toti acestia sunt factori care dau tenului un aspect imbatranit prematur si lipsit de tonicitate. Pentru a elimina aceste inconveniente va trebui sa acorzi o mai mare atentie modului in care te hranesti, intrucat alimentatia bogata in minerale, vitamine si antioxidanti iti va ajuta pielea sa-si recapete vitalitatea si elasticitatea pentru a avea un aspect frumos si sanatos.
 
Secretul: alimentatia echilibrata
 
Pentru a da organismului o cantitate suficienta de acizi grasi esentiali, va trebui sa consumi in special nuci, arahide, avocado, seminte de in, masline ori ton. Pe langa un continut crescut in acizi omega-3, alunele, nucile, fisticul mai contin si vitamina E, care, fiind un puternic antioxidant, reuseste sa refaca sistemul de fibre de colagen si elastina. Pentru refacerea eficienta a retelei de colagen trebuie sa combini alimentele bogate in vitamina E cu cele bogate in vitamina A (oua, lactate, morcovi). Totodata, se stie ca alcoolul, tutunul si cafeaua afecteaza aspectul tenului, iar din acest motiv este bine sa reduci consumul lor. La randul lor, alimentele bogate in grasimi actioneaza intr-un mod cat se poate de daunator asupra pielii fetei, in special in cazul in care ai probleme cu acneea. Pe de alta parte, delicioasa ciocolata poate fi si ea un inamic feroce al tenului sanatos atunci cand este consumata in exces. In schimb, consumul de fructe si legume proaspete, carne slaba, cereale si fructe de mare asigura organismului intreaga cantitate de nutrienti, ce sunt constituenti de baza ai structurii epidermei.
 
Morcovii ne scapa de tenul uscat
 
O piele uscata sau crapata poate fi tratata prin consumul a foarte multi morcovi, rosii, legume de culoare verde si urzici, stevie sau spanac, produse agroalimentare din care organismul isi poate asigura necesarul de vitamina A.
 
Avocado si somon pentru riduri
 
Somonul si avocado contin acizi grasi omega-3, ce ne ajuta sa scapam de ochii umflati, ridurile fine sau pielea iritata.
 
Acneea, tratata prin eliminarea zaharului
 
Zaharul din dulciuri si bauturile carbogazoase provoaca acnee sau inrautateste starea in cazul in care afectiunea era de mult prezenta. Altfel spus, eliminarea acestor produse si inlocuirea lor cu sucuri naturale si fructe constituie un remediu natural impotriva acneei.
 
Nucile si alunele intaresc genele
 
O adevarata comoara pentru gene o constituie nucile si alunele, care contin biotina, substanta renumita pentru proprietatile ei nutritive. Daca vei consuma in mod regulat nuci sau alune, o sa ai gene puternice si stralucitoare, dar si unghii rezistente.
 
Kiwi ne scapa de cearcane
 
Semintele de kiwi sunt un leac perfect pentru cearcane. Ele contin antioxidanti si te pot ajuta sa iti reglezi metabolismul. Daca  le vei folosi ca pe un supliment zilnic, te vor ajuta sa ai un ten radiant si sa atenueze odioasele cearcane.
 
Crustaceele mentin prospetimea pielii
Pentru mentinerea tenului curat si fara diferite eczeme, introducerea in meniu a crustaceelor, pestelui si cerealelor, care asigura necesarul de zinc, ce este un mineral antioxidant,  va regla productia de sebum si  va ajuta la vindecarea celulelor mult mai usor.
 
Text: Cosmin Anghel
Consultant: Dr. Cristina Pavel,
medic fitoterapeut, Centrul “Santo Raphael”
Tel: 021/233.19.50
 
 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate