Ce mănâncă medicii de Sărbători

Timp estimat de citire2 minute, 17 secunde

Suntem din nou în acea perioadă a anului în care tentațiile alimentare sunt la tot pasul și devenim predispuși la excese. Este și motivul pentru care medicii, fără excepție, ne îndeamnă la cumpătare pentru a evita și/sau agrava diverse problem de sănătate. Dar oare cum procedează ei, ce pun în propriile farfurii?

Te-ai întrebat vreodată ce preferințe culinare au doctorii și cu ce se delectează ei atunci când stau la mese îmbelșugate? Șapte medici cu specialități diferite au acceptat să răspundă acestei curiozități.

Dr. Ruxandra Pleșea, medic specialist diabet, nutriție și boli metabolice/ www.drruxandraplesea.ro și Ponderas Academic Hospital

În perioada minunată a Sărbătorilor, mă voi bucura, cu siguranță, de toate preparatele caracteristice, însă știu că sub niciun chip nu voi putea exagera. Nu aș mai putea vreodată să am zile întregi în care să consum doar carne și preparate din carne, fără o cantitate confortabilă de legume alături. Așadar, pe lângă produsele tradiționale, vor exista muuulte salate sau legume gătite în cele mai diverse feluri. În final, făcând un bilanț, cred că voi consuma între 2-4 cârnați, 10 felii de tobă cu muștar și 1-2 farfurii cu piftie, 5 „unități internaționale” de  slănină  cu ceapă.

Eh… dar ajunși la cozonac… nu mai garantez nimic. Dacă întâlnesc în vreo vizită un cozonac „strașnic” cu muultă nucă și fără rahat pot ajunge la un număr consistent de felii… eventual mai cer și pentru acasă.

Personal, mă voi ocupa să am alături de produsele din carne salate de murături, salate cu diverse frunze verzi, roșii uscate, anghinare și nuci, dar și legume gătite. Anul acesta mă gândesc la o „compoziție” cu dovleac copt, varză, sparanghel, morcovi și multe plante aromatice, usturoi, ghimbir, turmeric, piper, coriandru.

De Sărbători și niciodată, nu beau suc, dar cine știe câte cafele se vor ivi? Nu mă voi întâlni cu pâinea albă sau cu vreun produs prăjit decât în caz de forță majoră și îmi voi menține aceleași bune obiceiuri de la care mi-ar fi greu să abdic: 3 mese/zi, jumătate din mâncare reprezentată de alimente de proveniență vegetală, măcar câte o întâlnire pe săptămână cu peștele și leguminoasele (năut, linte, fasole). Mănânc și fructe, am observat că foarte puține în această perioadă, beau și niște vin roșu sec, dar numai jumătate de pahar și, ca noutate a anului, voi face toate demersurile pentru un piure de castane.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate