8 motive pentru care cura de slabire esueaza

Timp estimat de citire3 minute, 18 secunde

Sa tii o dieta nu este cel mai usor lucru din lume. Tocmai de aceea ar fi de dorit ca rezultatele obtinute in urma acesteia sa fie pastrate toata viata. Totusi, situatiile in care persoane care au slabit se ingrasa la scurt timp dupa ce revin la alimentatia normala sunt frecvente. Si atunci, unde gresesc acestea?

Iata care sunt greselile pe care trebuie sa le eviti atunci cand tii o cura de slabire pentru a nu te ingrasa la loc dupa ce revii la alimentatia normala.

1. Reduci drastic numarul de calorii

Majoritatea celor care decid sa slabeasca opteaza pentru o dieta hipocalorica. La baza acestui tip de dieta sta ideea ca nu trebuie atins numarul de calorii de care organismul are nevoie zilnic (in jur de 1800 kcal in cazul femeilor), acest lucru obligand corpul sa consume din rezervele de grasime pentru a-si procura energia. Trebuie sa stii insa ca organismul nu-si ia energia numai din rezervele de grasime, ci si din muschi. Este important, deci, sa ai grija ca dieta sa nu-ti priveze muschii de nutrientii de care acestia au nevoie.

2. Aportul de fier asigurat prin alimentatie este insuficient

Carenta de fier este frecvent intalnita la femei, prin prisma faptului ca acestea pierd fier in timpul menstruatiei. Or, acest element este esential pentru buna functionare a organismului, permitand transportul oxigenului de la plamani catre muschi, care-l folosesc la arderea carbohidratilor si grasimilor. Lipsa de fier antreneaza indispozitii si incetinirea metabolismului. Asigura-ti necesarul de fier consumand spanac, fructe de mare, fasole verde.

3. Nu consumi destule alimente care contin fibre

Prezente in fructe si legume, fibrele permit organismului sa digere alimentele si asigura un tranzit intestinal optim. In plus, fibrele dau senzatia de satietate (spre deosebire de alimentele dulci si de cele grase care deschid apetitul). Consuma, asadar, legume la fiecare masa si cel putin 3 fructe pe zi. Pentru a profita la maximum de nutrienti, consuma fructele si legumele fara sa le cureti de coaja.

4. Nu acorzi importanta proteinelor

Dietele de slabire nu sunt doar despre fructe si legume, asa cum gresit se crede. Nu uita ca proteinele din carne sunt cheia succesului intr-un astfel de regim. Proteinele care se gasesc in carnea de pasare, in peste si in produsele lactate hranesc muschii si te ajuta sa obtii forma fizica pe care ti-o doresti.  

5. Bei alcool seara

Daca obisnuiai sa te desfeti seara de seara cu o bere, cu un cocteil alcoolic sau cu un lichior, trebuie sa renunti la acest obicei. Alcoolul determina organismul sa arda mai putine calorii. De exemplu, consumul a doua cocteiluri reduce cu 73% capacitatea organismului de a arde calorii, intrucat acestea contin mult zahar. Berea, pe langa alcool, mai contine si maltoza, o substanta mai dulce decat glucoza!

6. Eviti produsele lactate

Daca te-ai gandit vreodata ca produsele lactate sunt rezervate doar copiilor, ai gresit. Consumul de lactate este recomandat la orice varsta, pentru a te bucura de o sanatate de fier. Acestea ajuta organismul sa digere celelalte alimente si sa arda grasimea. Asadar, nu uita sa mananci iaurturi slabe sau branza slaba imediat dupa masa, dupa modelul francez, cel putin o data pe zi. 

7. Bei apa la temperatura camerei

Iarna, in special, avem tendinta de a bea mult ceai sau apa la temperatura camerei, dar rareori apa foarte rece. Totusi, temperatura lichidelor pe care le bei poate avea un rol esential in pierderea in greutate. Atunci cand bei apa rece, organismul trebuie sa “munceasca” pentru a o incalzi, arzand astfel calorii. Studiile au demonstrat ca 6 pahare de apa rece permit arderea a 50 kcal pe zi.

8. Ai deficit de vitamina D 

Vitamina D este una dintre vitaminele esentiale organismului, aceasta permitand tesutului muscular sa se regenereze. Din pacate, aceasta vitamina lipseste frecvent din alimentatia noastra, mai ales atunci cand urmam o dieta. Consuma, asadar, cu precadere somon, ton si creveti. Daca nu agreezi fructele de mare, iti poti asigura necesarul de vitamina D din tofu, lapte, cereale si oua.

 

Sursa: topsante.com

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu