5 exercitii eficiente pe care le poti face la birou

Timp estimat de citire2 minute, 18 secunde

Ne petrecem, in medie, cam 40 de ore saptamanal, la serviciu. Asta inseamna foarte mult timp de stat la birou, in pozitii incomode, rigide, ce ne pericliteaza sanatatea si mobilitatea. Iata 5 exercitii simple si eficiente pe care le poti efectua chiar la locul de munca, astfel incat sa te mai dezmortesti si sa te relaxezi. Invita-ti colegii sa faca acelasi lucru!

1. Odihneste-ti ochii

Daca ai un job ce presupune munca in fata calculatorului, atunci cu siguranta vei avea nevoie de acest mic exercitiu. O data pe ora, muta-ti privirea din monitor pe o suprafata din plan departatat, adica pe un perete sau geam. Focalizeaza vreme de 10 secunde privirea, apoi misca ochii ca si cum ai privi un ceas: la ora 12, la 3, 6 si 9 si iar 12. Repeta de 5 ori, in ambele sensuri. In asa fel iti vei odihni ochii, iar acuitatea vizuala nu va avea de suferit.

2. Ai grija de picioarele tale

Pentru ca stai timp indelungat pe scaun, extremitatile tale sunt mai putin oxigenate, iar picioarele incep sa te doara, sa se umfle, iar incheieturile sa intepeneasca. Asadar, iata un exercitiu pe care il poti face chiar stand pe scaun! Daca jobul iti permite, descalta-te. Flexeaza piciorul stang, iar pe cel drept intinde-l. Schimba. Roteste laba piciorului din glezna in ambele sensuri, cu miscari circulare usoare, line. Adu genunchii la piept, apoi intinde picioarele, insistand pe varf. Repeta aceasta serie de mini-streching de 10 ori.

3. Exercitiu pentru gat

Munca sedentara vine la pachet si cu dureri de gat insuportabile uneori. Asadar, de minim 3 ori pe zi, lasa capul usor pe spate si roteste-l in ambele sensuri. Apoi tine barbia parelel cu solul si intoarce capul spre stanga, apoi spre dreapta, de 5 ori.Culca-ti capul pe umarul drept si mentine pozitia 5 secunde. Schimba si spre dreapta.

4. Nu iti neglija spatele!

Spatele tau are mult de suferit din cauza lipsei de miscare atunci cand esti la serviu. Ca sa mai eliberezi din presiune, ridica umerii pana la nivelul urechilor, apoi revino la pozitia initiala, dupa care roteste-i inainte si inapoi de cateva ori. Ridica-te si asaza-te lipit de o suprafata plana. Este foarte important sa iti indrepti coloana, iar daca nu te poti intinde pe jos ca sa faci asta, foloseste un perete. Impreuneaza degetele si intinde mainile cat poti de mult in fata, apoi ridica-le deasupra capului si lasa-le usor pe spate. Fa asta de minimum 3 ori.

5. Foloseste-te de scari!

Ia o pauza de 10 minute la fiecare ora si plimba-te fie prin imprejurimi, fie urca si coboara scarile din institutia unde lucrezi. Daca ai si o sticla de apa la indemana, foloseste-o pe post de gantera si fa exercitii usoare cu ea. Un iPod cu muzica de relaxare si un strop de ulei esential masat pe tample o sa faca de asemenea minuni!

Vanessa Stefan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu