Vrei sa slabesti? Uita tot ce stii despre diete si evita 5 greseli comune!

Timp estimat de citire5 minute, 59 secunde

Alimente fara grasimi, mancaruri dietetice congelate, cantare de bucatarie – uita de ele! Expertul in slabire dr. Joel Fuhrman, noul guru din emisiunea Dr. Oz, crede ca secretul slabitului este sa inveti sa identifici foamea adevarata. Primul pas? Uita tot ce stii despre diete!

Descopera greselile majore pe care le faci, descopera semnele foamei adevarate si invata ce sa mananci pentru a-ti atinge obiectivul de a slabi. Daca ai incercat sa tii dieta si ai dat gres, dr. Joel Fuhrman are raspunsurile pe care le cautai. Autorul si expertul in slabire sustine ca pentru a slabi semnificativ, femeile trebuie sa uite tot ce stiu despre diete si sa-si schimbe complet modul in care mananca. Oare nu cumva aceste greseli comune iti saboteaza eforturile de a slabi si te fac sa acumulezi si mai multe kilograme? Descopera ce ai facut gresit pana acum si afla raspunsurile de care ai nevoie pentru a reveni pe calea cea buna!

Greseala nr. 1: Tii dieta

In fiecare luni dimineata, o multime de femei incep o dieta. Care este problema? Primul pas in aceste programe este, de obicei, sa scazi numarul de calorii si alimente pe care le mananci. Rezultatele acestor diete pot sa fie dezastruoase. Chiar daca poti sa slabesti temporar, organismul tau va tanji dupa mancarea de care duce lipsa; multe femei se confrunta cu efectul yoyo si ajung sa cantareasca mai mult decat atunci cand au inceput dieta. Sa te ingrasi la loc dupa dieta dauneaza inimii, crescandu-ti riscul de a suferi de boli cardiovasculare in viitor.

Cheia pentru o dieta eficienta este sa mananci mult mai nutritiv – nu mananci mai putin, ci mananci mai mult din alimentele potrivite. Cand alegi alimente bogate in nutrienti si hranitoare, poti sa-ti remodelezi silueta fara sa scazi numarul de calorii sau portiile. In acest program, nu va trebui sa masori sau sa cantaresti mancarea sau sa numeri caloriile. Poti sa mananci cat de mult vrei; intrucat organismul tau primeste nutrientii de care are nevoie, o sa mananci mai putin in mod natural.

Multe dintre super-alimentele cu care esti deja familiarizat intra in aceasta categorie a alimentelor bogate in nutrienti:

Dr. Joel Fuhrman – cele mai bune alimente pentru silueta si sanatatea ta: varza furajera, nasturelul, spanacul, rucola, salata verde, varza de Bruxelles, morcovii, broccoli, conopida, ardeii capia, ciupercile, sparanghelul, rosiile, prazul, fructle de padure, rodiile, strugurii si pepenele galben.

Greseala nr. 2: Esti dependent de mancare

Cele mai multe diete populare sunt create astfel incat sa te atraga cu un truc, pentru ca sunt dedicate persoanelor dependente de mancare. Aceste programe iti impun sa te abtii de la un anumit tip de mancare, ceea ce te face sa ai carente. Dupa un timp, organismul tau va incepe sa-ti ceara ceea ce-i lipseste prin pofte culinare frecvente si intense – descopera care sunt mesajele pe care ti le transmite corpul tau prin aceste pofte alimentare: http://www.slabsaugras.ro/de-ce-ti-e-pofta-de-dulce-sau-sarat-mesaje-pe-care-ti-le-transmite-organismul-art-3725.html

Iata si argumentele dr. Fuhrman impotriva catorva dintre cele mai populare diete:

  • Dieta fara gluten: in timp ce persoanele alergice la gluten sau care sufera de boala celiaca trebuie sa evite sa manance gluten, Dr. Fuhrman crede ca succesul acestei diete este, in mare, exagerat. Cei mai multi oameni care tin diete fara gluten ajung sa manance alimente cu un indice glicemic foarte mare, care iti cresc nivelul de zahar si insulina, promovand ingrasarea.
  • Dieta bogata in proteine: unele studii au corelat dietele bogate in proteine cu un risc crescut de a suferi de diabet sau de a te ingrasa. Mai mult, un nivel crescut de proteine creste hormonul numit IGF-1, factorul numarul 1 de crestere a insulinei, ce este legata de cancerul de san sau colon. De asemenea, prea multe proteine pot sa dauneze rinichilor.
  • Dieta saraca in grasimi: pentru ca grasimea este esentiala pentru absorbtia nutrientilor, daca eviti orice tip de grasime risti sa te ingrasi si sa iti fie pofta mai des de anumite alimente.
  • Dieta saraca in carbohidrati: o dieta saraca in carbohidrati te face sa mananci peste masura, pentru ca nu te simti niciodata satul sau satisfacut. Conform dr. Fuhrman, renuntarea la carbohidrati iti poate distruge sanatatea generala, pentru ca stimuleaza productia in exces a unor chimicale care lasa acizi in tesuturile tale si pot stimula schimbari de electroliti in organism, fiind riscant pentru inima ta.
  • Dieta cu putine calorii: dr. Fuhrman crede ca acest tip de dieta este ca si cum i-ai cere organismului tau sa respire mai putin oxigen – nu este durabila si este o formula a esecului. Daca renunti la multe calorii, vei avea deficiente nutritionale, care iti cauzeaza si mai multe pofte alimentare.

Greseala nr. 3: Numeri caloriile

Dr. Fuhrman sustine ca numaratul caloriilor pe care le mananci duce la o dieta compusa din alimente sarace in nutrienti si toxice, care stimuleaza poftele culinare si, prin urmare, mancatul compulsiv. O metoda mai buna de a evita mancatul excesiv este sa alegi alimente bogate in nutrienti si sa mananci doar cand iti este foame. (Vom prezenta aceste aspecte intr-un articol ulterior.)

Greseala nr. 4: Mananci 6 mese mici pe zi

In timp ce multi nutritionisti si antrenori recomanda tactica asta, dr. Fuhrman sustine ca este o greseala majora sa mananci mai multe mese mici de-a lungul zilei. Argumentul lui are de-a face cu fazele prin care organismul tau trece de-a lungul zilei si dupa o masa. Cand mananci, organismul tau intra intr-o faza digestiva. Dupa aceea, ajungi intr-o faza catabolica in care organismul se detoxifica si se vindeca singur.

Daca mananci 6 mese pe zi, nu ajungi niciodata la aceasta faza de auto-vindecare, pentru ca atunci cand te opresti din  mancat, ai simptome de sevraj pe care le confunzi cu foamea. Astfel, ajungi sa mananci continuu in loc de ciclic, ceea ce duce la mai multe calorii ingerate si la ingrasare.

Greseala nr. 5: Foamea toxica

Durerile de cap, crampele abdominale, ametelile, borborismele la stomac, iritabilitatea – acestea nu sunt simptome care iti indica foamea! Dr. Fuhrman sustine ca acestea sunt simptome de sevraj cu care te confrunti atunci cand mananci alimente de proasta calitate. Starea asta e rezultatul unei diete compuse din alimente sarace in nutrienti si artificiale. Cand mananci din cauza acestor simptome de sevraj in loc de foame reala, este vorba de o “foame toxica” – cea mai mare greseala pe care o poti face atunci cand vrei sa slabesti, spune dr. Fuhrman.

Foamea toxica este periculoasa pentru ca da nastere unui ciclu vicios. Dupa ce mananci, incepi sa simti simptomele de sevraj, care sunt de fapt modalitatea organismului tau de a repara daunele facute de dieta ta nepotrivita. Cand nu mananci alimente bogate in nutrienti si antioxidanti, celulele tale nu se pot detoxifia eficient si nu pot indeparta reziduurile care se tot aduna. Pe masura ce corpul tau intra in faza de vindecare, va incerca sa mobilizeze aceste substante pentru a le indeparta, ceea ce iti da o senzatie de disconfort. Pentru a scapa de simptomele de sevraj, mananci idn nou. Mancarea mai multa nu doar iti remediaza disconfortul fizic, ci stimuleaza si secretia de dopamina, ceea ce perpetueaza dependenta de mancare. Din cauza foamei toxice, mananci mai multe calorii decat are nevoie organismul tau.

– VA URMA –

Raluca Baciu

Sursa: doctoroz.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate