Top 7 alimente sanatoase pentru dieta de iarna

Timp estimat de citire2 minute, 23 secunde

In doar cateva zile, incepe oficial iarna, asa ca a venit momentul sa iti stabilesti dieta de iarna pe care o vei adopta in acest sezon. Daca vrei nu doar sa nu te ingrasi, ci si sa scapi de cateva kilograme si sa iti imbunatatesti tonusul si sanatatea, include in dieta ta de iarna aceste sapte alimente!

Afla care sunt cele mai sanatoase alimente pentru dieta de iarna si include-le in meniul tau!

Dieta de iarna tine la distanta kilogramele in plus

De-a lungul iernii, majoritatea oamenilor se ingrasa cu 0,5 pana la 2,5 kilograme, conform unui studiu publicat in The New England Journal of Medicine. Chiar daca ai senzatia ca vei scapa de kilogramele acumulate iarna pana cand incepe sezonul costumelor de baie, o mare parte din greutatea acumulata iarna ramane si, de-a lungul anilor, kilogramele in plus se depun.

Ce este de facut? Include aceste 7 alimente in dieta ta de iarna si elimina painea, fainoasele rafinate, carbohidratii in exces, sucurile carbogazoase. Vei reusi astfel sa te mentii in forma toata iarna!

Cele mai bune alimente pentru dieta de iarna

1. Rodii

Pline de antioxidanti, rodiile sunt o optiune buna pentru perioada iernii, cand fructele de padure si alte produse locale bogate in antioxidanti nu sunt disponibile. O cana de boabe de rodii pe zi poate ajuta la diminuarea colesterolului “rau”, arata Jurnalul American de Nutritie Clinica.

2. Fulgi de ovaz

Consuma aceste surse minunate de fibre impreuna cu un bol mic de lapte degresat cald – diminetile tale de iarna vor fi mai calde, iar digestia ta, semnificativ imbunatatita!

3. Pomelo

Acest fruct din familia citricelor arata ca un grapefruit mare cu o coaja mai groasa. Pomelo este totusi mai dulce decat grapefruit-ul si contine o multime de antioxidanti ce iti protejeaza organismul de radicalii liberi.

4. Cartofi

Chiar daca iti este teama sa consumi cartofi din cauza reputatiei mai putin bune pe care o au in lumea slabitului, cartofii, spre deosebire de alte vegetale cu amidon, contin o multime de nutrienti. In special nutrienti ce stimuleaza sistemul imunitar, precum vitaminele C si B6, precum si acid folic si fibre. Cartofii mov contin, in plus, antioxidanti.

5. Dovleac

Dovleacul este o alegere excelenta pentru dieta de iarna, intrucat are putine calorii si multi nutrienti. O singura portie mica de dovleac copt contine 214% din doza zilnica recomandata de vitamina A si 33% din DZR de vitamina C, precum si vitaminele B6, K, potasiu si acid folic.

6. Nuci

Diferitele sortimente de nuci crude disponibile pe piata sunt surse excelente de acizi grasi Omega 3, ce iti protejeaza organismul de imbatranirea precoce. Nucile iti confera rapid o senzatie de satietate!

7. Seminte de chia

Adauga o lingura de seminte de chia in shake-ul tau de dimineata pentru o doza sanatoasa de fier, acid folic, calciu, magneziu si Omega 3. In plus, semintele de chia contin multe fibre ce stimuleaza digestia si iti confera rapid senzatia de satietate!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F