TOP 5 branzeturi ideale pentru silueta ta

Timp estimat de citire3 minute, 16 secunde

Probabil itiplac branzeturile frantuzesti si cand ai vazut titlul nostrum deja ai derulat in minte un film cu tine in rol principal, mancand un platou de branzeturi cu mucegai si struguri albi. Propun sa ii pui pauza si sa te gandesti mai mult la silueta ta.

Poti inlocui platoul cu o farfurioara si branza Roquefort cu ceva mai light: vei gasi in randurile de mai jos 5 variante de branzeturi dietetice.

1. Urda si ricotta

Una este traditionala romaneasca, iar cealalta nu lipseste din mic-dejunul italienilor. In fond, sunt foarte asemanatoare, fiind preparate din zer, si nu din lapte, cum suntem obisnuiti. Astfel, o felie de 30 de grame de ricotta contine, in medie, 49 calorii si 4 grame de grasimi, dintre care 2 grame de grasimi saturate, avand de asemenea cea mai redusa cantitate de sodiu dintre toate specialitatile de branza. De altfel, pentru ca are o densitate nutritionala mare (o multitudine de vitamine si minerale), urda induce rapid senzatia de satietate. Mai mult, acest fel de branza este recunoscut ca un veritabil protector al ficatului deoarece contine metionina, un aminoacid esential cu sulf.

2. Branza proaspata

Branza proaspata de vaca are putine grasimi si, în consecinta, un aport caloric mai scazut: 7 grame grasimi si 110 calorii/100 g. La acelasi pol, chiar mai indicata este branza proaspata de capra, care are 60 de calorii si 4 grame de grasimi/100 de grame. De asemenea, branza proaspata de capra are un continut si mai mare de calciu, 100 de mg, fata de branza de vaci care are 90 de mg. Ambele au continut ridicat de proteine: 7 mg, respectiv 3 mg si de fosfor (110 mg, respectiv 90 mg), absolute necesar pentru sanatatea dintilor.
 

 

3. Branza Cottage

Branza Cottage este produsa din cheag de lapte nepresat, si nu este lasata la maturat. Este foarte alba, de consistenta semi-lichida, usor sarata. In Romania este des confundata cu branzica de casa. Putem zice ca seamana cu branza proaspata de vaca, dar are o textura mai fina, cremoasa aszice, si este un pic mai sarata. 100 de grame de branza Cottage ne furnizeaza 85 de calorii si 17 grame de proteine, de aceea este indicata de catre nutritionisti chiar si in cele mai restrictive diete.

 

4. Feta, varianta light

Branza traditionala a grecilor, feta, pe care si romanii o consuma cu placere, este considerata o branza grasa, cu o cantitate de colestrol ridicata si cu aproximativ 260 de calorii/100 de grame. Insa, nu multi stiam ca savuroasa branza feta are si o varianta light, ce-i drept cam greu de gasit prin supermarket-uri. Insa, pentru fanii ei, efortul de a o cauta este pe deplin rasplatit cand o gasesc. Astfel, branza feta light este, de obicei, de capra si are un continut de grasimi de 30%, fata de branza feta traditionala de oaie, cu 60% grasime. De regula, este consumata alaturi de legume in salata greceasca (cu legume si masline) sau in salata Caprese, ca inlocuitor pentru mozzarella. Avand in vedere ca nu este consumata in combinatie cu alte preparate bogate in grasimi, este recomandata in timpul regimurilor de slabit.

 

5. Tofu, branza de soia

Desi este o specialitate pe baza de lapte de soia, tofu este recunoscuta ca facand parte din categoria branzeturilor deoarece seamana la culoare si la consistenta cu branza telemea. Bogata in proteine de calitate, tofu poate inlocui cu success carnea. De asemenea, calciul existent in acest preparat este un tonic al oaselor, ideal pentru persoanele de varsta a doua, pentru prevenirea aparitiei unor afectiuni majore, de genul osteoporozei. In plus, 100 de grame de branza tofu contin doar 90 de calorii, lucru care o recomanda in regimurile de slabit. Si, dupa cum foarte multe vedete au inlocuit lactatele si branzeturile grase cu preparate pe baza de soia, acum exista o multime de diete in care branzeturile clasice sunt consumate moderat, pe cand tofu este recomandat zilnic, alaturi de meniuri vegetale. Unii nutritionisti vorbesc si de calitatile ei curative, pentru ca ajuta la scaderea nivelului colesterolului nociv din sange (LDL), astfel prevenind o multime de boli cardiovasculare.

Catalina Buzdun

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu