Te lupti cu kilogramele dupa sarcina? Iata cum sa slabesti fara sa afectezi sanatatea bebelusului

Timp estimat de citire4 minute, 35 secunde

Dupa ce trec momentele de bucurie datorate aparitiei unui nou membru al familiei, cel mai probabil vei avea ceva neplaceri in momentul in care te vei urca pe cantar. Nu trebuie sa te panichezi, chiar daca acul cantarului este cu mult peste limita a ceea ce iti doresti. Majoritatea proaspetelor mamici trec prin aceste clipe, important este sa ai incredere in tine si sa te feresti de curele drastice, care pot afecta bebelusul.

Cum traim intr-o societate in care, din pacate, oamenii sunt judecati dupa aspect, s-ar putea sa fii tentata sa slabesti rapid, avand si tot felul de exemple de celebritati care sustin ca se poate. Nu uita insa ca tot ce mananci ajunge in laptele cu care bebelusul tau se hraneste in fiecare zi. Si pentru a fi sanatos, cel mic are nevoie de vitamine si minerale, de o alimentatie echilibrata. Iata cum sa pierzi kilograme in mod corect si ce trebuie sa eviti.

Alaptatul ajuta la slabit

Pe langa faptul ca asigura o dezvoltare armoniosa si sanatoasa a bebelusului, alaptatul are o multime de beneficii si pentru mamica, printre care si slabitul. Laptele matern are toti nutrientii necesari unui bebelus pana la 6 luni si intareste sistemul imunitar al acestuia. Pentru mamica, studiile arata ca alaptatul scade riscul de cancer mamar, diabet de tip 2, cancer ovarian si depresie post-partum. Revenind la slabit, mai multe studii demonstreaza ca alaptatul are efecte excelente. O cercetare efectuata pe aproximativ 5.000 de femei a aratat faptul ca, in primele 6 luni de la nastere, femeile care alaptau au slabit cu aproximativ 3,7 kg mai mult, fata de cele care nu alaptau.

Dietele CRASH trebuie evitate

In aceste momente cel mai important lucru este sa ai grija de sanatatea celui mic, mai ales daca alaptezi. Dietele care iti promit o pierdere mare de kilograme in doar cateva zile, gen dietele cu foarte putine calorii sau care exclud categrorii de alimente, trebuie excluse. Nu uita ca, daca alaptezi, organismul tau are nevoie de mai multe calorii. In plus, ai nevoie de energie pentru ca cel mic te solicita 24/24, iar o dieta cu prea putine calorii iti va priva organismul de nutrienti esentiali, ceea ce poate duce la stari de oboseala severe. Conform www.healthline.com, studiile de specialitate arata ca o reducere de 500 de calorii pe zi este suficienta pentru mamici si ar putea duce la o pierdere in greutate de 0,5 kg pe saptamana.

Bea in fiecare zi cel putin 10 pahare de apa. Apa previne deshidratarea si imbunatateste metabolismul, proces care ajuta la slabit.

Mananca in portii mici, de mai multe ori pe zi

In niciun caz nu te infometa, pastreaza un ritm corect al meselor, respectand o regula simpla: portii mici si dese. Superalimentele, pline de nutrienti esentiali, trebuie incluse in dieta. De beneficii te vei bucura atat tu, pentru ca vei pierde kilograme, cat si bebelusul tau care va avea parte de un lapte cu tot ce ii trebuie. Acizii grasi Omega-3, fibrele, proteinele sau calciul pot fi gasite in alimente precum carne de pui, oua, fasole, leguminoase, iaurt sau cereale integrale. Pestele nu trebuie sa lipseasca, recomandarea fiind sa iti indrepti atentia catre somon, sardine sau ton.

Alege sa mananci acasa

Nu cumpara produse procesate si evita pe cat posibil sa iei masa in oras. Chiar daca timpul e scurt, nu uita ca o mancare preparata acasa iti ofera controlul asupra ingredientelor, in timp ce la un restaurant esti la „mana” bucatarului. Astfel, va beneficia si cel mic, daca alaptezi, de ingrediente de calitate si sanatoase, iar pentru tine mancarea gatita acasa inseamna un ajutor foarte important in procesul de pierdere a kilogramelor in plus.

Evita bauturile alcoolice

Chiar daca poate parea exagerat, recomandarea este sa nu bei deloc alcool. In primul rand pentru ca alcoolul poate reduce cantitatea de lapte si in plus este posibil ca acesta sa ajunga in laptele pe care il dai copilului tau. Conform unui studiu publicat in Nutrition & Dietetics, in cazul unui pahar de vin de exemplu, alcoolul este eliminat din organism in aproximativ 2 ore.

Exercitii fizice… pe fuga

Chiar daca ai timpul limitat pentru ca micutul tau sef vrea in permanenta cate ceva, incearca sa faci si un pic de sport in fiecare zi. Mersul in pas rapid, alergatul si chiar mersul cu bicicleta sunt perfecte pentru a arde caloriile. Exercitiile de rezistenta, precum ridicarea greutatilor, pot fi si ele benefice. O cercetare realizata pe 20 de mamici care alaptau a aratat faptul ca, pe langa pierderea kilogramelor, cele care au facut exercitii de rezistenta au suferit o pierdere a densitatii minerale osoase si o pierdere a masei musculare mai mici, fata de cele care nu au facut astfel de exercitii.

ATENTIE! Inainte de efectuarea oricarui tip de exercitii fizice intrebati medicul, care va poate spune cand le puteti incepe si la ce intensitate.

Redu nivelul de stres

Un bebelus aduce bucurii, dar si un nivel nebanuit de stres. Iar atunci cand suntem stresati, avem tendinta de a manca prea mult. Cere ajutorul sotului sau al familiei, astfel incat sa ai cateva ore pe zi in care sa te relaxezi. Poate parea surprinzator, dar acest pas este esential in pierderea de kilograme. In plus, cand cel mic este treaz, pune niste muzica si danseaza. Aceasta activitate nu doar ca te va ajuta sa pierzi calorii, dar cel mic cu siguranta se va distra uitandu-se la tine.

In primele luni dupa nastere este posibil sa nu slabesti deloc. Nu te speria, acest lucru este cauzat de necesitatea organismului de a acumula calorii.

Alin Claudiu Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate