Super-dieta americana: schimbari drastice pentru un corp sculptat

Timp estimat de citire5 minute, 24 secunde

Fie ca esti femeie sau barbat, sfaturile pentru slabit si imbunatatirea vietii din cartea lui Tim Ferriss iti vor zgudui conceptiile pe care le aveai pana acum despre corpul tau. Daca ai inceput zeci de diete si nu ai dus la capat niciuna si inca te lupti cu kilogramele in plus, citeste acest articol – iti va aduce o perspectiva noua si foarte practica asupra modului in care poti avea un corp perfect sculptat!

Inca de la inceputul cartii „The 4-Hour Body”, autorul te ia prin surprindere, publicand poze de tipul inainte si dupa cu femei si barbati care nu numai ca au slabit peste 50 de kilograme, dar au reusit sa-si transforme corpul radical si sa-si dezvolte o musculatura sculptata. Cum au facut ei asta? Tocmai acest secret ti-l impartaseste super-dieta americana. Totul incepe cu un set de 5 intrebari pe care trebuie sa ti le pui si care suna dur, dar este esential sa privesti realitatea exact asa cum este:

1. Chiar arat asa in lenjerie intima? Fa-ti poze in lenjerie intima sau costum de baie din fata, spate si laterala. Daca nu ai curajul sa rogi pe cineva sa te ajute cu pozele, foloseste un aparat pe care il poti programa sau o camera web. Pune poza care iti place cel mai putin undeva unde o poti vedea des: pe frigider, pe oglinda de la baie sau oriunde privesti adesea. 

2. Chiar am de gand sa mananc asta? Pozele pe care le faci mancarii sunt mai eficiente decat sa scrii intr-un jurnal tot ce mananci. In schimb, fa o poza inainte de a te apuca sa mananci orice. Foloseste un aparat foto sau telefonul mobil pentru a fotografia tot ce mananci, timp de 3-5 zile, inclusiv o zi din timpul weekend-ului. Ca sa-ti dai seama cat de mari sunt portiile, tine mana langa fiecare aliment sau farfurie pe care o fotografiezi. Daca ai curaj si vrei sa ai eficienta maxima, pune pozele pe Facebook, pentru ca si prietenii tai sa le vada. 

3. Cine vrea sa slabeasca cu mine? Gaseste cel putin o persoana cu care sa intri intr-o competitie amicala, masurandu-va fie centimetrii din zonele cu probleme, fie procentul total de grasime din organism si comparati rezultatele de-a lungul timpului. Si numarul de kilograme pierdute este o optiune. Utilizeaza spiritul competitiv, vina si teama de a pierde in avantajul tau.  

4. Cum ma masor? Ia un metru simplu de la croitorie si masoara cinci locatii: circumferinta bratelor (in partea superioara), talia, soldurile si ambele coapse.

5. Care este cea mai mica schimbare importanta pe care o pot face? Porneste la drum cu pasi mici. Obiectivele mici sunt usor de atins. Din clipa asta, inseamna ca te poti apuca deja de cel putin 2 dintre cei 4 pasi de mai sus. Urmeaza partea cea mai buna si cea mai interesanta.

 

Minus 10 kilograme in 30 de zile, cu super-dieta americana

Urmatorul pas propus de autorul cartii este sa te apuci sa scapi de grasime. El sustine ca poti slabi 10 kilograme, doar din grasimea depusa, nu din masa musculara, in doar 30 de zile, prin optimizarea unuia dintre urmatorii trei factori: sport, dieta sau suplimente pentru slabit. Autorul sustine ca poti slabi atat de mult doar urmand aceasta dieta, dupa care poti incepe si un program de antrenament, iar, daca mananci prea mult, poti remedia cu ajutorul suplimentelor pentru slabit.

Pentru majoritatea oamenilor, 10 kilograme inseamna cel putin 2 masuri in minus la haine – de exemplu, daca acum porti XXL, vei ajunge la L. Tim Ferriss insusi a slabit 12 kilograme in 6 saptamani, si-a dezvoltat musculatura si s-a bucurat de o imagine net imbunatatita. El ofera o metoda practica de a slabi, bazata pe cateva reguli clare:

  • Evita toti carbohidratii „albi”. Carbohidratii „albi” ingrasa si, in plus, autorul sustine ca acestia contin o substanta chimica periculoasa pentru organism, ce este folosita la albirea fainei. Substanta respectiva (dioxid de clor) se combina cu proteinele reziduale din majoritatea acestor alimente si formeaza o alta substanta numita aloxan, pe care cercetatorii o folosesc in laborator, pe soareci, pentru a induce diabetul. Alimentele „albe” de care trebuie sa te feresti in timpul super-dietei americane sunt: toate tipurile de paine, orezul (chiar si cel brun, pentru ca orezul brun din supermarket este tot orez alb, colorat in brun), cereale, cartofi, paste, lipii si sandwichuri.
  • Nu manca fructe . Autorul isi argumenteaza aceasta teorie cu faptul ca stramosii nostri de acum 500 de ani nu aveau atat de multe fructe la indemana si ca aceste alimente nu sunt esentiale pentru organismul uman. El sustine ca fructuoza din fructe este transformata de organism in trigliceride si grasimi care se depun pe ficat.
  • Ia-ti o zi „libera de dieta” pe saptamana. O zi pe saptamana, ai voie sa mananci tot ceea ce vrei si chiar sa faci excese. Paradoxal, faptul ca mananci multe calorii intr-o zi te ajuta sa arzi mai repede grasimile, asigurandu-ti o rata metabolica buna, ce nu va scadea din cauza restrictiilor calorice din celelalte sase zile ale saptamanii.
  • Mananca aceleasi alimente. Oamenii care tin diete si au succes, fie ca vor sa slabeasca sau sa-si dezvolte masa musculara, consuma mereu aceleasi mancaruri. Sunt mii de produse in supermarketuri, dar doar o mica parte dintre ele nu te ingrasa. Alimentele de baza, pe care le poti combina dupa pofta inimii in timpul super-dietei americane, alegand cate unul din fiecare categorie, sunt :

Proteine: albusuri de ou, piept sau pulpa de pui, vita, peste, porc,

Leguminoase: linte, orice tip de fasole, boabe de soia

Legume: spanac, legume crucifere (broccoli, conopida, varza), sparanghel, mazare pastai sau boabe.

 

Exemplu de meniu pentru o zi din dieta de slabire americana

Dimineata: omleta din albusuri cu fasole si legume asortate.

Pranz: carne de vita cu fasole, legume asortate si sos guacamole (din avocado).

Cina: carne de vita cu linte si legume asortate.

In plus, poti lua doua gustari daca simti nevoia, respectand aceeasi lista de alimente. Este esential sa bei multa apa plata, ceai neindulcit si, din cand in cand, cafea sau alte bauturi cu putine calorii, dar nu lapte, nici de origine animala, nici de soia. Ai voie sa bei doua pahare de vin rosu pe zi, insa berea este interzisa.

Cu siguranta, este o dieta stricta, pe care iti recomandam sa nu o urmezi fara un consult medical de specialitate, intrucat poate produce dezechilibre in organism, asemenea altor diete monotone, bazate pe restrictii calorice si un numar limitat de alimente.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate