Stiati ca?

Timp estimat de citire3 minute, 3 secunde

Stiati ca doar regimurile de slabire, fara modificarea stilului de viata, rareori au efect pe termen lung? 95% dintre cei care au slabit in urma unei diete au revenit la greutatea anterioara si chiar peste aceasta in 1 pana la 5 ani de la intreruperea ei, arata mai multe studii efectuate in Statele Unite.

De asemenea, un recent studiu canadian efectuat in randul adolescentilor (12-18 ani) a aratat ca 41% pana la 66% dintre fete si 20% pana la 31% dintre baieti au incercat, la un moment dat, sa slabeasca! Un alt studiu american, care vine in completarea acestuia din urma, a demonstrat ca dintre adolescentele care au incercat sa slabeasca prin dieta, 36% aveau o greutate normala! Deci, atentie, parinti!

Stiati ca spanacul, prin cele doua substante fitoterapeutice pe care le contine – luteina si zeaxantina – are importante efecte terapeutice asupra sanatatii ochilor? In afara de acestea, 100 g de spanac fiert au doar 41 de calorii si 0 g grasimi. In plus, este bogat in fier, acid folic, vitamina B12 si iod. Clorofila din spanac, in combinatie cu fierul, regenereaza sangele si ii creste continutul de hemoglobina. Iodul se dovedeste foarte util in combaterea bolilor de piele, a tuberculozei si in intarirea imunitatii naturale a organismului. In concluzie, incercati sa profitati de virtutiile curative pe care le poseda atunci cand este pe piata!

Stiati ca exista calorii „negative”? Cand vorbim de calorii „negative”, ne referim la acele alimente pentru a caror digerare organismul nostru consuma mai multa energie decat caloriile continute de acestea. Mai precis, caloriile negative sunt greu de extras si procesat de catre enzimele aflate pe traiectul intestinal. Astfel, alimentele ce le contin reprezinta un mod avantajos de ardere a grasimilor din corp. Potrivit acestei teorii, consumul unui aliment care contine 100 de calorii, dar pentru a carui digerare se utilizeaza 150 de calorii, va conduce la o usoara scadere in greutate. Este inca un subiect controversat care necesita studii de specialitate, dar printre alimentele care sunt considerate la acest moment ca ar contine aceste calorii negative se numara: varza, morcovul, sfecla, telina, castravetele, usturoiul, fasolea verde, ceapa, iar dintre fructe – merele, portocalele, capsunile, ananasul, zmeura.

Stiati ca in primele zile dintr-o dieta de slabit se pierde in principal apa si nu grasime? Deseori, dupa doar cateva zile de cura de slabit cei ce vor sa scape de surplusuri sunt incantati de efectele imediate. Nu realizeaza ca in loc de grasime au eliminat apa! Iata cum reactioneaza organismul in timpul unei diete de slabit:

  • Stadiul 1: in primele trei zile de dieta se pierde 70% apa si doar 5% proteine si 25% grasime (lipide);
  • Stadiul 2: dupa ziua a treia pana in ziua a 13-a se pierd 19% apa, 12% proteine si 69% lipide;
  • Stadiul 3: intre zilele 21 si 24 se ard 15% proteine si 85% lipide;
  • Stadiul 4: din ziua 24 se ard 25% proteine si 75% lipide.

Stiati ca in Statele Unite obezitatea este a doua cauza, dupa fumat, de deces; iar in Canada 46% dintre adulti sunt supraponderali sau obezi? Aceste date ar trebui sa ne ridice niste semnale de alarma si sa ne faca mai atenti la alimentele pe care le consumam zilnic si la stilul de viata pe care il adoptam! Iata si alte date statistice care vin sa ne atentioneze asupra alimentatiei nesanatoase:

  • In Statele Unite, in fiecare luna, peste 90% dintre copii iau masa la un restaurant de tip fast-food!
  • Tot in Statele Unite industria alimentara cheltuieste peste 33 de milioane de dolari pe an pentru a face reclama produselor alimentare care in marea lor majoritate sunt bogate in grasimi, sare si zahar. Prin contrast, Institutul National American pentru Cancer (American National Cancer Institute) cheltuieste 1 milion de dolari pe an pentru a populariza alimentatia sanatoasa, cu alte cuvinte pentru a incuraja populatia sa consume zilnic legume si fructe.

 

Dr. Venera Vartosu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu