Slabeste in functie de varsta

Timp estimat de citire3 minute, 15 secunde

Ce metode, ce regimuri miraculoase, ce produse am putea folosi pentru a putea regasi o imagine valorizata a corpului nostru cand silueta ne este influentata negativ de kilogramele acumulate pe parcursul anilor? Am testat toate regimurile posibile si totusi parca nimic nu a mers… de ce?

Factori de dezechilibru

Exista mai multi factori incriminati care produc dezechilibre in corpul nostru:

  • Genetici: in cazuri foarte rare, obezitatea rezulta dintr-o determinare genetica, dar aceasta creeaza doar mediul propice pentru aparitia acesteia.
  • Alimentari: alimentatia, deseori combinata cu lipsa activitatii fizice, este un factor fundamental in acumularea de kilograme.
  • Psihologici si familiali

Disfunctiile din cadrul familiei pot fi distrugatoare pentru imaginea de sine a unui copil; vorbim aici de situatii grave, traumatizante: incestul, alcoolismul, agresivitatea accentuata a parintilor, dar si de cazuri in care chiar parintii prezinta tulburari alimentare. Parintii anorexici sunt descrisi ca fiind severi si exigenti cu copiii lor, carora le impun o morala rigida.

Probleme psihologice sau evenimente traumatizante care sunt frecvent asociate cu comportamente alimentare maladive: slaba stima de sine, anxietatea, depresia, perfectionismul, traumatismele morale si sexuale.

A manca in exces este adesea o modalitate de aparare impotriva problemelor psihice diferite. De exemplu, cand mananci foarte mult se produce o “anestezie” a corpului, evitandu-se astfel gandurile neplacute, emotii carora nu le putem face fata. Alegem intotdeauna sa mancam mult pentru a nu mai fi apasati de esecurile profesionale si amoroase, de angoasa zilei de maine, de sentimente de culpabilitate, furie, ura, frustrari, insatisfactii de toate felurile. Alimentatia in exces devine un demon, care insa ne protejeaza de alti demoni care ni se par si mai infricosatori. De aceea, pentru a slabi durabil si usor, este necesara si o interventie psihoterapeutica ce va avea ca efect diminuarea nevoii compulsive de a manca.

In toate cazurile si la orice varsta este foarte util sa avem mereu in minte imaginea ideala a corpului nostru, asa cum vrem sa aratam. Puterea gandului este foarte mare si o putem folosi cu succes si in cazul kilogramelor in exces.

Accepta-ti varsta si slabeste sanatos

Un rol extrem de important il are perioada de varsta la care se gaseste persoana supraponderala, pentru ca fiecare etapa a vietii este marcata de anumite caracteristici fizice, psihologice si de actiune. Pentru ca viata noastra, comportamentele, obiceiurile sunt diferite la fiecare varsta, si corpul nostru reactioneaza diferit la tentativele de a slabi.

Nu slabim in acelasi mod la 20 de ani ca la 50 de ani!

La 20 de ani corpul este abia iesit din adolescenta, nevoia energetica este mare, pentru a face fata multitudinii de preocupari si activitati de la aceasta varsta. Din pacate, obiceiurile alimentare nu sunt dintre cele mai bune: fast-food, dulciuri, bauturi acidulate etc., la care se adauga uneori fumatul si lipsa activitatii fizice. Este epoca dietelor „yo-yo” fara sfarsit. Motivatia slabirii se afla in dorinta de a arata bine, de afirmare, dorinta de stima sociala si deloc neglijabila dorinta a gasirii unui partener. Atuul il constituie un metabolism rapid, organismul pierde usor kilogramele

Varsta de 30 de ani coincide adesea cu perioada cu cea mai mare stabilitate emotionala si personala. Sarcini, renuntarea la fumat, numeroase regimuri in ultimii ani, toate au determinat aparitia multor kilograme in plus. Cunoasteti avantajele unei alimentatii echilibrate dar vi se pare greu de adaptat la regimul vostru de viata. Optati pentru mic dejunuri consistente, micsorati cantitativ cina, dormiti suficient!

Dupa 40 de ani, mai sigure pe feminitatea voastra, dar cu cateva kilograme in plus, vrei totusi sa ai o silueta frumoasa. Trebuie insa sa stii ca silueta se modifica odata cu varsta, nu mai putem avea talia de la 20 de ani. Asteptarile realiste sunt cheia succesului! Mesele mici dar regulate, bogate in calciu, pentru a evita aparitia osteoporozei, sunt cele indicate. Nu uita de sport, mentine sanatatea articulatiilor si alunga kilogramele!

Indiferent de varsta, nu uitati niciodata ca zambetul si buna dipozitie sunt si ele o cale sigura spre o silueta de invidiat!

Psiholog Madalina Lupu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F