Putem slabi prin Yoga

Timp estimat de citire1 minut, 41 secunde

Practicarea regulata a exercitiilor de Yoga poate preveni cresterea în greutate tipica vârstei adulte sau sa ne ajute sa pierdem în greutate. Practicarea regulata a exercitiilor de Yoga poate preveni cresterea în greutate tipica vârstei adulte sau sa ne ajute sa pierdem în greutate.

Cercetatorii de la Fred Hutchinson Cancer Research Center au analizat 15.500 de persoane de vârsta medie, carora li s-a cerut sa raspunda la un chestionar detaliat, care privea activitatea lor fizica si evolutia greutatii corporale în intervalul 45 – 55 de ani. Scopul studiului a fost masurarea impactului practicarii exercitiilor yoga asupra evolutiei greutatii, izolat de influenta altor factori precum dieta si alte tipuri de activitate fizica. Prin practicarea yoga regulat se întelege o sedinta de 30 de minute o data pe saptamâna.
Rezultatele studiilor au aratat ca adultii cu vârste cuprinse între 45 – 55 ani se ingrasa în medie, 500 g pe an. Aceasta tendinta se datoreaza lipsei unor obiceiuri alimentare conforme cu vârsta, corelate cu diminuarea necesitatilor energetice o data cu înaintarea în vârsta. Prin practicarea yoga barbatii si femeile de 45 ani care aveau o greutate normala s-au îngrasat cu 1,5 kg mai putin pe durata unui deceniu, în comparatie cu cei care nu au practicat.
Rezultatele cele mai spectaculoase s-au constatat la persoanele supraponderale: atât femeile cât si barbatii care au practicat yoga au pierdut 2,5 kg pe o perioada de 10 ani, în timp ce persoanele care nu au practicat exercitii au crescut în greutate cu 7 kg. Care ar fi secretul yoga în lupta cu greutatea? Se pare ca efectul de mentinere a greutatii, aproape de greutatea ideala nu resulta din activitatea fizica din timpul exercitiilor ci din constientizarea mai profounda a propriei persoane. În timpul unei sedinte se pot arde suficiente calorii pentru a induce o scadere în greutate, dar majoritatea persoanelor nu efectueaza acel tip de exercitii. La persoanele care practica yoga stomacul devine mai sensibil în momentul în care este suficient de plin, contribuind la declansarea senzatiei de satietate care nu mai apare si la celelalte persoane.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu