Primele retete sanatoase pentru bebelusi

Timp estimat de citire2 minute, 49 secunde

Diversificarea este intotdeauna o experienta inedita atat pentru parinti, cat mai ales pentru sugar. In jurul varstei de 6 luni, bebelusul invata sa descopere texturi diferite, simte gusturi deosebite si isi manifesta deja preferintele culinare.

Ca sa fii sigur ca bebelusul accepta fructele, legumele si alte alimente sanatoase, ofera-i preparate gustoase, create special pentru el – iti aratam cateva alternative delicioase la clasicele piureuri de morcovi si mar!

Regulile de baza ale alimentatiei pentru bebelusi

  • In primii ani de viata, bebelusul nu are nevoie de zahar adaugat in mancare. Zaharul rafinat doar creeaza dependenta si nu are niciun aport nutritiv. Bebelusul isi ia necesarul de zahar din fructe, legume si alte surse de carbohidrati.
  • In primul an de viata, nu este nevoie sa adaugi sare in mancarea bebelusului. Sarea poate fi nociva si nu are niciun aport nutritiv pentru cel mic.
  • Introdu treptat in alimentatie fructele si legumele noi – dupa ce te asiguri ca au fost bine tolerate, poti incepe sa faci si combinatii.
  • Bebelusul mai mic de 6 luni nu trebuie sa primeasca sucuri de fructe sau legume, nici produse crude, pentru ca pot fi surse de virusuri si bacterii. Unele asociatii americane recomanda parintilor ca bebelusii sub 12 luni sa nu bea deloc sucuri de fructe, pentru ca distrug smaltul dintilor si contin prea mult zahar.

Piure de para (recomandat impotriva constipatiei)

Para contine vitaminele A, C, acid folic, potasiu, fosfor, magneziu si calciu si este un bun laxativ.

Mod de preparare: Spala bine para, curat-o de coaja, seminte si codite. Daca bebelusul are sub 6 luni, taie para in cubulete si prepar-o la aburi pana cand se inmoaie. Pune para in blender si mixeaz-o pana obtii un piure foarte fin. Daca piureul nu este suficient de lichid, adauga din apa in care a fost pregatita para.

Piure de piersici coapte

Piersicile pot fi coapte si sunt chiar delicioase preparate astfel! Piersicile contin vitaminele A, C, acid folic, potasiu, magneziu, calciu si fosfor.

Mod de preparare: Spala bine piersica, tai-o in doua si pune jumatatile intr-un bol rezistent termic. Da la cuptor la foc mare si coace pana cand se inmoaie, iar coaja se increteste un pic. Decojeste piersica si prepara un piure omogen folosind un blender. Poti adauga din apa ramasa in bol pentru a obtine un piure mai lichid.

Piure de dovleac

Dovleacul este o sursa excelenta de vitamina A, C, K, acid folic, vitamina B6, potasiu, calciu, fier, fosfor si magneziu.

Mod de preparare: Taie dovleacul in jumatate si scoate semintele. Intr-o tava de copt, toarna 2 cm de apa si pune jumatatile de dovleac cu „fata” in jos; coace timp de 40 de minute la foc mare si verifica nivelul apei din cand in cand. Scoate pulpa de dovleac copt cu o lingura si mixeaz-o cu blenderul, adaugand apa daca piureul este prea gros.

Piure de cartof dulce

Cartofii dulci sunt foarte bine primiti de bebelusi, datorita, asa cum sugereaza si denumirea, gustului dulce. Cartofii dulci contin cantitati mari de vitamina A, C, acid folic, calciu, magneziu, seleniu, fosfor si potasiu.

Mod de preparare: Spala bine cartoful dulce, inteapa-l din loc in loc cu furculita si inveleste-l in folie de aluminiu. Da la cuptor la foc mediu si coace timp de 30 de minute sau pana cand se inmoaie. Dupa ce este gata, decojeste-l, toarna putina apa sau formula de lapte in blender si mixeaza pana obtii un piure fin.

Dr. Roxana Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu