Pranz sanatos la birou: 3 idei usor de pus in practica!

Timp estimat de citire3 minute, 0 secunde

Principiul de baza al oricarei diete de slabit? Mesele echilibrate, de preferat la aceeasi ora in fiecare zi! Cinci zile pe saptamana, iti petreci cea mai mare parte din timp la birou, unde nu trebuie sa uiti regulile de nutritie pe care le-ai adoptat de-a lungul timpului si sa mananci sanatos. De aceea iti dam cateva idei care sa te inspire atunci cand iti pregatesti pachetelul de acasa!

Afla cum poti sa servesti un pranz sanatos la birou!

Daca iti analizezi obiceiurile alimentare, este posibil sa observi ca si tu, ca cei mai multi dintre noi, mananca foarte putin in timpul orelor de lucru si se supraalimenteaza seara. Cand vii infometat dupa serviciu, este greu sa te abtii sau sa ai rabdare sa-ti pregatesti ceva sanatos de mancare. Cel mai bine este sa ai un meniu zilnic echilibrat si sa-ti iei la birou un pranz consistent, care sa-ti tina de foame pana seara tarziu, cand ajungi acasa.

1. Salate pline de savoare

Pe primul loc in topul alegerilor sanatoase pentru birou ar fi salatele, pentru ca sunt usor de preparat si, daca le pregatesti acasa, stii exact ce si cat contin, evitand sosurile pline de grasimi ce se regasesc de obicei in salatele din comert. Poti opta pentru o delicioasa salata greceasca (feta, rosii, masline, ardei gras, castraveti, oregano), o salata cu piept de pui fiert sau la gratar sau o salata cu legumele tale preferate.

O alegere foarte nutritiva si satioasa o reprezinta si salatele pe baza de leguminoase precum fasolea – majoritatea sortimentelor au si indice glicemic scazut. Iti tin de foame garantat si iti infuzeaza organismul cu vitamine si fibre esentiale pentru o digestie perfecta!

Propunerea Slab sau Gras: Un mix de seminte confera si mai mult gust salatei tale – cele mai gustoase sunt semintele de floarea soarelui, de dovleac si de in.

2. Sandvisuri reinterpretate

Nu spunem ca este sanatos sa mananci la pranz un sandvis cumparat, plin de sosuri si carne prajita in ulei sau mezeluri, ci sa-ti pregatesti de acasa unul cat de poate de nutritiv! Alege o bagheta din faina integrala cu seminte (o poti pregati si acasa la o treime din pretul celor din comert) si umple-o cu carne slaba, frunze de salata, rucola, felii de legume proaspete sau salata de cruditati, din morcov si telina date pe razatoare.

Ai vazut? Un sandvis nu inseamna neaparat o alegere gresita pentru silueta ta, mai ales daca stii exact ce contine si scapi de extra-ingredientele pline de calorii pe care le contin sandvisurile cumparate!

Propunerea Slab sau Gras: Adauga si un sos de iaurt cu patrunjel si suc de lamaie pentru un gust delicios!

3. Cina din seara precedenta

Daca la cina obisnuiesti sa mananci sanatos si nutritiv, pregateste o portie in plus, pune-o in caserola si ia-o cu tine la serviciu a doua zi! Astfel, economisesti timp si nu mai trebuie sa pregatesti ceva special pentru pranzul de la birou. Cata vreme mancarurile nu contin ingrediente cu miros puternic, precum usturoiul sau ceapa si sunt usor de mancat fara instrumente speciale, inseamna ca sunt office-friendly si le poti consuma in bucataria biroului.

Nu-ti surade ideea de a manca acelasi lucru ca la cina, dar nici nu vrei sa petreci mult timp in bucatarie? Poti amesteca o parte din carnea sau din legumele calite de la cina cu paste integrale sau orez brun si vei avea un nou fel de mancare in doar cateva minute!

Propunerea Slab sau Gras: Iti poti lua la birou si supa intr-un recipient inchis etans! Este o alegere excelenta pentru zilele in care nu ai mai mult de 10 minute pentru pauza de pranz.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F