Placinta cu praz

Timp estimat de citire1 minut, 32 secunde

Iata cat de simplu este sa facem o placinta delicioasa si sa evitam in acelasi timp cremele si umpluturile care contin multe calorii. Incredibil dar prazul poate fi la fel de delicios ca si umpluturile de ciocolata sau frisca si in plus are mult mai putine calorii.

Ingrediente:
Pentru aluat: 350 g faina, 125 ml lapte, 1/2 cub de drojdie, o lingurita de zahar, 2 linguri de unt topit, o lingurita sare, putina faina pentru framântat si putin ulei pentru uns.
Pentru umplutura – 250 g ceapa, 400 g praz, 2 linguri de unt, 250 g sunca, sare, piper, 1 vârf de cutit nucsoara, 2 linguri faina, 30 g smântâna, 3 galbenusuri, 1 legatura de patrunjel verde.
 
 
Modul de preparare
Se pune faina intr-un castron, se face la mijloc o gropita si se adauga laptele caldut, drojdia si zaharul. Se amesteca cu faina, se adauga untul si sarea si se framânta aluatul, care se lasa sa creasca la loc cald. Dupa ce aluatul si-a dublat volumul, se mai framanta o data pe planseta si se intinde. Se imbraca cu el o forma rotunda (26-28 cm diametru), se ridica si pe margini si se apasa cu degetele. Se taie ceapa si prazul rondele subtiri si se calesc putin in untul incins. Se adauga sunca taiata fâsii si se caleste si ea. Se ia tigaia de pe foc, se condimenteaza amestecul de legume si sunca (cu sare, piper si nucsoara), se lasa sa se raceasca si se intinde peste aluatul din forma. Se amesteca bine faina cu smântâna si galbenusurile, se adauga patrunjelul verde tocat marunt. Se gusta pentru a ne asigura ca are cantitatea necesara de sare si piper si se toarna peste umplutura. Se pune tarta in cuptorul incins la 200°C, se coace 40-45 de minute. Placinta se serveste calda sau rece.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu