Obtine mai mult de la antrenamentul tau

Timp estimat de citire3 minute, 52 secunde

In ceea ce priveste mersul la sala ne incadram in general in trei stereotipuri: fanaticul, constantul si minimalistul. Din pacate, numai tipul constant isi reinnoieste abonamentul in fiecare luna. Fanaticii se indoapa cu suplimente, isi cumpara echipament scump si se antreneaza chiar si acasa, dar sunt aceiasi care renunta foarte repede. Minimalistii sunt cei care pastreaza distanta si dau pe la sala o data sau de doua ori pe luna.Desi sunt foarte multi in categoria celor constanti, care merg la sala de doua sau trei ori pe saptamana, se intampla uneori sa nu obtina rezultate optime. Maximizeaza-ti rezultatele antrenamentelor prin respectarea urmatoarelor reguli.

Cauta sala care ti se potriveste
In cautarea unei sali de sport care sa le imbunatatesca forma fizica, multi incepatori isi fac abonament fara sa cunoasca dotarile, serviciile si instructorii. Ai grija sa nu faci aceleasi greseli.
Inainte sa te abonezi fa un tur al salilor si descopera exact ce vei obtine de la abonamentul tau. Asigura-te ca facilitatile pe care ti le ofera se potrivesc cu stilul de exercitii pe care-l agreezi.
Salile de sport pot fi intimidante daca nu esti obisnuit cu mediul sau cu echipamentele, asa ca observa cat de receptivi sunt instructorii cu cei care par usor confuzi. Consulta-te cu membrii sau cu instructorii de cat sprijin te poti bucura atat in perioada de acomodare, cat si dupa. Antrenorii sau instructorii ar trebui sa te urmareasca si sa te motiveze, macar in primele zile.
Studiaza orarul

Atentie la pret, dar si la dotari
In ultimii trei ani, numarul salilor de fitness din Romania s-a dublat. Oferta variaza foarte mult. Astfel, sunt destul de multe sali  din categoria „lux”. Ele beneficiaza de un spatiu generos, cu aparate de fitness de ultima generatie, sala de aerobic, sauna, chiar piscina pentru aqua-gym. La polul opus se situeaza salile „de cartier”, uneori inghesuite intr-un apartament, a caror oferta nu este prea diversificata. Preturile sunt direct proportionale cu dotarile, dar atentie, uneori si cu locatia. Un club exclusivist (pentru a fi admis se depune in prealabil un CV) situat intr-un hotel de lux sau intr-un mall ajunge sa perceapa si 150 de euro pe luna. Exista mai nou si centre de fitness gigant (peste 2000 mp), care percep taxe de 70-90 de euro lunar – dispunand atat de sala de fitness, aerobic, cat si de bazin de inot, spa si loc de joaca pentru copii. Abonamentul lunar la o sala obisnuita variaza intre 80 si 200 lei pentru fitness sau diverse tipuri de aerobic, insa numarul de sedinte este limitat de obicei la 12. Cam toate ofera si posibilitatea sa optezi pentru o singura sedinta, pretul variind intre 10 si 25 de lei.     

Mentine-ti motivatia!
In momentul in care te-ai inscris la o sala de sport, spune-i instructorului care iti sunt asteptarile si care sunt aparatele la care ti-ar placea sa lucrezi. El iti va construi un program special compus din exercitii care sa urmeze obiectivele tale. Este foarte important sa incepi cu un program care sa iti creeze o perceptie pozitiva asupra exercitiilor. Asa ca:

  • Evita mentinerea aceluiasi program de exercitii mai mult de 6 sau 8 saptamani sau risti sa iti pierzi motivatia sau energia.
  • Oboseala si plictiseala pot aparea in special atunci cand ne antrenam singuri. Antrenamentul impreuna cu un prieten creeaza un factor de dependenta intre exercitii.
  • Monitorizeaza atent progresele. Evidentierea progresului este un factor motivational major. Masoara grasimea corporala, musculatura si rezistenta. _Stabileste-ti lunar obiective. 
  • Analizeaza in ansamblu ceea ce iti poate oferi programul tau de fitness si iesi din zona de confort. Cand ai incercat ultima data un exercitiu nou? Rutina poate ajuta la anumite exercitii, dar daca simti ca-ti scade motivatia, atunci abordeaza ceva nou.
  • De ajutor in obtinerea unui program echilibrat de fitness poate fi obiceiul ca in fiecare duminica sa iti planifici exercitiile pentru saptamana care urmeaza.

Cateva sfaturi generale

  • Daca practici exercitiile fizice din motive de sanatate, specialistii recomanda o sedinta de aerobic de cel putin 30-45 minute saptamanal. Daca pierderea in greutate reprezinta scopul tau principal, atunci vei avea nevoie de 5 sedinte.
  • Nu toate beneficiile referitoare la sanantate sunt obtinute prin intermediul exercitiilor aerobice, de aceea majoritatea antrenorilor recomanda cel putin doua sedinte de antrenament cu greutati pe saptamana.
  • Exercitiile de rezistenta intaresc musculatura, oasele, articulatiile, ligamentele si tendoanele, imbunatatesc tinuta, micsoreaza riscul de a suferi fracturi,  cres metabolismul
  • Flexibilitatea este adesea o componenta a fitnessului trecuta cu vederea, dar fara aceasta muschii se scurteaza, iar articulatiile se rigidizeaza. Antrenamentele regulate pentru flexibilitate reduc riscul de ranire accidentare si protejeaza articulatiile.

Acum esti antrentat cu sfaturi utile si poti da randament maxim la fiecare sedinta de fitness.

Cristian Tache

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate