Mersul pe jos – un semn al sanatatii noastre!

Timp estimat de citire2 minute, 15 secunde

Daca diferenta dintre sanatate si boala ar fi de cativa pasi pe zi, i-ati face? Cel mai simplu exercitiu fizic, mersul pe jos, reduce riscul instalarii multor boli, de la infarct miocardic si accident vascular cerebral, pana la fractura de sold si glaucom, afirmatie sustinuta de numeroase cercetari.

Mersul pe jos nu necesita consultatie sau reteta, riscul efectelor adverse este foarte scazut, iar beneficiile sunt multiple:

  • Controlul greutatii corporale – combinata cu o dieta sanatoasa, activitatea fizica reprezinta cheia oricarui plan de lunga durata pentru mentinerea greutatii. O greutate în limite normale reduce riscul dezvoltarii anumitor boli, precum diabet zaharat tip II, boli de inima, accident vascular, cancer, apnee în somn, osteoartrita.
  • Controlul tensiunii arteriale – Activitatea fizica întareste inima, astfel încat aceasta poate pompa mai mult sange cu mai putin efort si cu o presiune mai mica la nivelul arterelor. A ramane în forma poate fi la fel de eficient pentru mentinerea unor valori tensionale normale precum administrarea anumitor medicamente hipotensoare.
  • Reduce riscul de infarct miocardic – plimbarile sustinute timp de trei ore pe saptamana sau o jumatate de ora în fiecare zi sunt asociate cu o scadere de 30-40% a riscului de boli cardiace la femei.
  • Creste colesterolul “bun”, HDL. Activitatea fizica ajuta la reducerea în sange a colesterolului “rau”, LDL, care formeaza placile de aterom în peretii vaselor – cauza majora de infarct.
  • Reduce riscul de accident vascular – exercitii moderate efectuate în mod regulat, echivalentul unei plimbari energice cu durata de o ora pe zi, pot reduce riscul de accident vascular la jumatate potrivit unui studiu efectuat la Harvard pe 11 000 de barbati.
  • Reduce riscul unei operatii pentru calcul la vezica biliara – mersul obisnuit sau orice alta forma de activitate fizica reduce riscul unei interventii chirurgicale pentru piatra la colecist cu 20-31%, potrivit unui studiu realizat la Harvard pe un lot de 60 000 femei, cu varsta cuprinsa între 40 si 65 de ani.
  • Protectie împotriva fracturii de sold – activitatea fizica sustinuta diminueaza riscul fracturii de sold. Aceasta este concluzia unui studiu efectuat pe 30 000 persoane, barbati si femei, cu varsta cuprinsa între 20 si 93 de ani. … si lista poate continua.
    Daca exercitiile fizice ar putea fi concentrate într-o pastila, aceasta ar fi una dintre cele mai recomandate tratamente din lume.

Multe studii indica faptul ca o plimbare în ritm alert efectuata zilnic ajuta la: prevenirea depresiei, a cancerului de colon, a constipatiei, osteoporozei si impotentei, prelungeste durata vietii, reduce nivelul de stres, întareste musculatura, oasele si articulatiile, creste calitatea somnului, îmbunatateste starea de spirit si genereaza o senzatie de bine. Mersul pe jos are efecte benefice, dar pentru a obtine cele mai bune rezultate efectuati plimbari de treizeci de minute de cel putin cinci ori pe saptamana, în pas alert.

Dr. Alin Popescu
Specialist medicina sportiva
garda1108@yahoo.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu