Florin Neby, antrenor: „Lipsa de timp nu e o scuză ca să nu faci sport!”

Timp estimat de citire4 minute, 8 secunde

Maestru emerit al Sportului si Dublu Campion Mondial la gimnastica, Florin Neby este antrenorul personal ideal. Pasionat de nutritie si miscare, Florin promoveaza stilul de viata echilibrat, unde alimentatia sanatoasa se impleteste armonios cu sportul. Afla de la el raspunsuri la cele mai arzatoare intrebari despre exercitii fizice, mersul la sala si mancarea potrivita!



SG: Salut, Florin! Care este povestea ta legata de sport?
Florin Neby: Totul a inceput cu vointa mamei, care era un mare fan Nadia. Ma vedea cum incercam sa fac tot felul de sarituri, imagineaza-ti ca la 2 ani m-a gasit de doua ori cu aragazul tras pe mine, iar la 4 ani ma uitam la casete cu filmele lui Jean-Claude Van Damme si stateam in sfoara laterala intre 2 scaune cu garda sus. Eu bineinteles ca voiam la karate, dar avand mobilitate nativa si fiind in acelasi timp foarte energic, la varsta de 5 ani m-a luat de mana si a intrat cu mine in sala de gimnastica de unde nu am mai vrut sa ies pana in urma cu 4 luni!

SG: De ce am alege sa facem sport asistaţi de un antrenor personal, si nu singuri?
FN: Majoritatea oamenilor fac sport si mananca sau mai bine zis tin un regim bazat pe surse „auzite”, nestiind daca acel tip de miscare sau de alimentatie pe care il vad pe internet sau il experimenteaza alaturi de partenerul/a de antrenament este benefic si in atingerea obiectivelor lor. Aici intervine antrenorul personal, care are drept prioritate sa-ti stabileasca planul alimentar, cel de antrenament dar si de refacere, ce impreuna trebuie sa atinga obiectivul stabilit impreuna intr-un timp cat mai scurt.

SG: Cum putem obtine abdomenul acela perfect dupa care tanjim cu totii?
FN: Da, recunosc faptul ca sunt intrebat zilnic despre obtinerea celor 6 sau 8 pachetele, depinde de conformatia fiecarei persoane. Raspunsul este extrem de simplu: alimentatie sanatoasa si organizata, diversificarea tipurilor de antrenament, rabdare, perseverenta si, nu in ultimul rand, odihna.

SG: Ce sanse mai avem sa facem miscare cand suntem atat de ocupati?
FN: Asa cum ne gasim timp sa iesim cu prietenii sau sa mergem la un film, la fel de usor putem sa implicam si sportul in viata noastra. Stiu ca traim in secolul vitezei, dar timpul ramane doar o scuza, exista programe de fitness pe Internet, unde chiar si eu am dezvoltat unul, in care nu ai nevoie de niciun accesoriu sau aparat pentru a face miscare, sunt exercitii pur si simplu doar cu greutatea corpului care s-au dovedit de fapt ca sunt cele mai mari arzatoare de grasimi prin implicarea mai multor muschi intr-o singura repetare. Putem merge dimineata in parc pe stomacul gol pentru un jogging sau la o sala de fitness, unde au inceput sa inteleaga problema si sa prelungeasca programul pana seara tarziu.

SG: Care sunt orele cele mai bune pentru miscare? Si cat timp este suficient sa alocam pe zi sportului ca sa ne mentinem in forma?
FN: Miscarea este cel mai bine sa o facem dimineata datorita arderilor interne care in prima parte a zilei sunt mai intense, dar daca timpul nu ne permite, in oricare parte a zilei este bine venit.

SG: Te rugam sa ne spui cand este indicat sa mancam: inainte sau dupa ce facem exercitii fizice?
FN: Avem nevoie de alimente si inainte si dupa efort fizic. In primul rand daca nu ne hranim, nu avem energie nici pentru a face 2 pasi, tocmai de aceea este indicat ca inainte cu cel putin o ora si jumatate sa avem o masa care sa contina proteine dar si carbohidrati cat mai naturali, de acelasi necesar avem nevoie si dupa antrenament, dar de data aceasta cu absorbtie rapida, adica un shake cu un continut relativ egal de proteine si carbohidrati sau un fresh de mai multe fructe la minimum 15 minute dupa terminarea antrenamentului.

SG: Putem sa mancam pe saturate si sa fim totusi in forma?
FN: Raspunsul meu este categoric da. Iar cand spun asta nu ma refer la momentul cand te asezi la masa si mananci pe nerasuflate pana cand vei goli frigiderul!

SG: De cate ori ne recomanzi sa mancam pe zi?
FN: Este important sa mancam cat mai des, iar asta se poate intampla chiar si la 3 ore, iar cheia succesului consta in mentinerea lor pe parcursul unei durate mai lungi de timp si in diversificarea alimentelor.

SG: Ce dulciuri sanatoase ne propui? Exista asa ceva de fapt?
FN: Exista, iar acestea sunt fructele. Poate o sa ma intrebi de ce, iar raspunsul meu este foarte simplu: contin, intr-o mica sau mai mare masura, zahar.

SG: Care sunt alimentele cele mai nocive pe care trebuie sa le evitam?
FN: Alimentele cele mai nocive sunt cele care trec prin foarte multe procese pana ajung sa fie consumate.

SG: Un gand bun pentru cititorii SG.
FN: Incercati sa mancati corect, cautati metoda prin care sa va antrenati cu placere si fiti cu ochii pe mine, pentru ca va pregatesc foarte multe surprize!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate