Fibrele de Psyllium te ajuta sa slabesti si sa-ti imbunatatesti sanatatea

Timp estimat de citire3 minute, 7 secunde

Tot mai multa atentie se indreapta in prezent spre fibrele alimentare, efectele lor benefice fiind bine cunoscute de catre consumatori. Fibrele alimentare se gasesc cu precadere in fructe, legume, cereale si seminte. Acestea regleaza tranzitul intestinal, favorizeaza procesul de detoxifiere, regleaza colesterolul si trigliceridele. Prin prorietatea lor de a absorbi apa, isi maresc volumul in stomac si confera o senzatie de satietate de durata.

Citeste mai multe despre fibrle de psyllium si afla cum poti integra cu succes acest aliment in dieta ta!

Psyllium (Plantago psyillium) este o planta din familia patlaginei, fiind cunoscuta in medicina traditionala pentru proprietatile sale laxative. Pe langa aceasta, prezinta si proprietati antiinflamatoare, fiind de ajutor in tratarea ulcerului gastric, diareei, hemoroizilor si cistitei.

Facand parte din categoria fibrelor solubile, Psylliumul creste in volum de aproximativ 35-40 de ori in prezenta apei (absoarbe apa). Acest efect spongial determina absoarbtia substantelor toxice, stimuleaza peristaltismul intestinal, favorizand eliminarea bacteriilor daunatoare si a parazitilor care supravietiuesc in reziduurile metabolice.

Cum te ajuta sa slabesti?

Semintele de Psyllium sunt un aliat de nadejde impotriva kilogramelor in plus, fiind folosite cu succes in pierderea de greutate, fara efecte secundare. Contin de 14 ori mai multe fibre solubile decat ovazul (100 g Psyllium contin 71 g fibre, aceeasi cantitate de ovaz – numai 5 g de fibre), ceea ce inseamna ca odata ingerate, vor regla tranzitul intestinal si vor conferi o senzatie de satietate mai de durata decat pot alte fibre. O alta calitate este cea care ofera o sursa excelenta de acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6. In plus, furnizeaza organismului o cantitate insemnata de minerale, printre care crom, magneziu, potasiu si zinc. Semintele de Psyllium furnizeaza si cateva vitamine importante, cum sunt cele din complexul B.

Afectiunile in care fibrele de Psyllium sunt folosite cu succes:

  • Constipatiile cronice (are proprietati laxative)
  • Diaree (absoarbe o cantitate semnificativa de apa in tractul digestiv, facand bolul fecal mai ferm si favorizeaza eliminarea lui)
  • Sindromul colonului iritabil
  • Obezitate
  • Diabet (studiile sugereaza faptul ca o dieta bogata in fibre poate ajuta la scaderea secretiei de insulina si nivelului glicemiei, de asemenea poate reduce riscul de dezvoltare a diabetului)
  • Boli cardiovasculare (o alimentatie bogata in fibre scade nivelul trigliceridelor, diminuand riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare)
  • Hemoroizi
  • Hipertensiune arteriala
  • Hipercolesterolemie (Psylliumul joaca un rol important in dieta pentru a reduce nivelul colesterolului „rau” sau LDL, in acelasi timp nu are niciun efect asupra colesterolului „bun” sau HDL). 

Cum se consuma Psyllium?

Sunt recomandate 2 lingurite cu un pahar de apa, iaurt sau lapte. In cazul in care le consumi cu apa, este foarte important sa le bei imediat dupa ce le-ai pus in pahar, pentru ca daca astepti se va forma o gelatina iar acest lucru trebuie sa se intample in stomac. Dupa aceea trebuie consumat un pahar mare de apa. Daca nu le consumi cu cantitatea adecvata de apa, exista riscul de inecare. Pe parcursul zilei respective, se recomanda consumul a minimum 2 litri de apa, acest lucru fiind foarte important. Fibrele pot fi consumate fie inainte de masa, fie dupa.

Contraindicatiile fibrelor de Psyllium

Psyllium nu se recomanda a fi consumate in asociere cu anumite medicamente. Daca sunteti sub tratament renuntati la ideea de a consuma aceste fibre sau consultati-va cu medicul:
– antidepresive triciclice: studiile au aratat ca fibrele alimentare scad eficienta lor;
– medicatia hipolipidemianta;
– antidiabetice orale sau insulina: fibrele alimentare pot scadea glicemia, existand astfel riscul de hipoglicemie.
– Digoxin: fibrele alimentare pot reduce absorbtia acestui medicament, important in tratatea insuficientei cardiace.

Nu luati acest produs daca suferiti de obstructie intestinala, spasme sau aveti dificultati de deglutitie. Persoanele cu stricturi esofagiene (ingustarea esofagului) sau oricare alta ingustare sau obstrucție a tractului gastro-intestinal nu ar trebui sa consume Psyllium.

Iulia Hadarean

nutritionist-dietetician

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu