Fernando Gorini, argentinianul cu muschi de otel

Timp estimat de citire3 minute, 57 secunde

Trainer al unor antrenori de fitness de top, Fernando Gorini a vizitat Romania cu ocazia Conventiei Steel Programs, ocazie cu care a acordat un amplu interviu revistei noastre. Fernando locuieste acum in insula Capri, unde are o sala de fitness exclusivista si calatoreste frecvent in Japonia, Argentina, Brazilia, Chile, Bolivia si Spania, unde preda programe complexe si apreciate de profesionistii acestui domeniu. Afla si tu ce sfaturi de intretinere si remodelare corporala iti ofera antrenorul prin intermediul revistei Slab sau Gras!

Slab sau Gras: Care sunt secretele unui corp in forma maxima?
Fernando Gorini: Exista o regula de baza: echilibrul intre aspectele fundamentale ale unui sportiv de performanta – antrenament, alimentatie si odihna. Daca reusim sa impartim si sa echilibram in mod adecvat aceste trei elemente in viata de zi de zi cu zi, vom reusi sa avem un corp sanatos si vom putea „infrunta” fiecare zi cu energie si vigoare.

Slab sau Gras: Cat de des trebuie sa te antrenezi pentru a obtine cele mai bune rezultate?
Fernando Gorini: Intr-o saptamana putem avea intre 2 si 6 zile propriu-zise de antrenament. In functie de numarul de antrenamente , putem indeplini un anumit obiectiv precis, diferit. Daca vorbim la modul general, un client clasic al salii de fitness, care isi doreste sa isi imbunatateasca conditia fizica, se poate antrena, indeplinindu-si obiectivul, de 3 ori pe saptamana

Slab sau Gras: Ce metoda de slabire da rezultate excelente chiar si atunci cand ai peste 20 de kilograme in plus?
Fernando Gorini: Cel mai important lucru pe care il recomand este vizita la un nutritionist specializat, care ne poate schimba rutina alimentara zilnica. Pentru a scadea in greutate trebuie sa ne echilibram alimentatia astfel incat sa ardem mai multe calorii decat ingeram. Bineinteles, recomandat este ca dieta sa fie insotita de activitate fizica. Daca obiectivul tau este sa scazi in greutate, trebuie realizat un program de antrenament care va avea ca obiectiv cresterea metabolismului organismului tau, astfel incat acesta sa ajunga sa consume energie din grasimea acumulata. Pentru aceasta avem nevoie de un program de antrenament de tip aerob, de intensitate moderata, care sa dureze 30-50 minute (in functie de subiectul care se antreneaza). Exista organisme care raspund diferit la aceiasi stimuli sau care poate ca au nevoie de o crestere progresiva a stimulilor, crescand  treptat intensitatea.

Slab sau Gras: In cat timp si cum iti poti dezvolta musculatura daca ai, sa zicem, o munca sedentara, de birou?
Fernando Gorini: Nu conteaza unde lucram. Nu conteaza ce activitate desfasuram pe parcursul zilei. Ceea ce este important de stiut este ca dezvoltarea masei musculare necesita un antrenament progresiv si are nevoie de o perioada mare de timp. In general, programele de antrenament care au ca obiectiv hipertrofia sunt impartite in 4-5 sesiuni de antrenament pe saptamana, cu un nivel de intensitate ridicat. Aceste programe au obiective lunare si programele de antrenament ar putea dura luni intregi.
Este unul dintre obiectivele cele mai ambitioase si este nevoie de o  perioada de timp indelungata pentru a putea fi indeplinit. Chiar si asa, nu conteaza unde lucreaza o persoana, ce tip de serviciu are, ci cum isi realizeaza antrenamentul.

Slab sau Gras: Este important si mentalul, starea de spirit atunci cand iti propui sa iti sculptezi corpul sau conteaza doar sa ai o disciplina de fier?
Fernando Gorini: Fara nicio indoiala, corpul si mintea trebuie sa fie in armonie pentru a putea atinge obiectivele propuse, oricare ar fi acestea. Acest lucru nu este valabil doar la sala de fitness. Daca corpul este in forma, insa atentia nu este indreptata asupra obiectivului, antrenamentul nostru va fi afectat de gandurile noastre. Asta va atrage consecinte negative in ceea ce priveste rezultatele, insa pot aparea de asemenea si accidentari daca nu suntem suficient antrenati. Disciplina reprezinta calea de a atinge obiectivele propuse si prin intermediul acesteia vom reusi sa avem constanta in programul nostru de antrenament, vom reusi sa participam la clase sau sa ne schimbam alimentatia. Disciplina ne permite sa ne atingem obiectivele, sa sincronizam mintea si corpul astfel incat munca noastra sa fie precisa si sigura.

Slab sau Gras: Ce truc ati vrea sa impartasiti cu cititorii nostri? Poate fi orice, de la o reteta energizanta pana la un motto care va inspira.
Fernando Gorini: Este foarte important sa credem in noi insine. Sa nu lasam pe nimeni sa ne spuna cat de buni sau de rai suntem. Trebuie sa simtim ca suntem cei mai buni, ca putem sa ne atingem obiectivele. Sa crezi in tine insuti iti da posibilitatea sa cresti. Bineinteles, intotdeuna trebuie sa fim umili. Socrates a zis: „stiu doar ca nu stiu nimic”. Cred ca daca suntem umili si mereu dispusi sa invatam, in fiecare zi vom creste mai mult.

Interviu: Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu