Energie si imunitate la sfarsit de iarna cu ceai verde, catina si goji

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Ai trecut peste o parte din iarna care ti-a consumat energia, ti-a terminat rezervele care te ajuta sa lupti cu oboseala. Acum corpul tau are nevoie de energie fara energizante, de stimularea imunitatii fara imunostimulatoare. Ajuta-l!

Obisnuiesti sa bei un ceai fierbinte cand ti-e frig sau cand ai racit? Poti incerca un ceai fructat, atat de consumat iarna, pe baza de ceai verde. Vei combina desfatarea papilelor gustative datorata fructelor  cu beneficiile pe care le aduce ceaiul verde prin bogatia sa de antioxidanti, uleiuri esentiale, minerale (magneziu, mangan, zinc, calciu, fluor etc.) si vitamine (o cantitate importanta de vitamina C si cateva din grupul B, vitaminele K si E).

 

Ceaiul verde mentine tonusul psihic si imunitatea

Este bine cunoscut faptul ca timpul redus cand te bucuri de lumina soarelui si frigul te predispun la aparitia depresiei si anxietatii. Pentru a-ti mentine tonusul pe intreaga durata a zilei, ceaiul verde reprezinta o alternativa, fiind un bun energizant atat pentru corp, cat si pentru starea de spirit. Consumul mare de cafea iti poate cauza probleme de somn, iritabilitate, pe cand ceaiul verde te ajuta sa te relaxezi, sa reduci stresul si anxietatea. Frigul iernii, diferentele de temperatura intre interior si exterior, oboseala, alimentatia, stresul cotidian si noxele din mediul inconjurator conduc la scaderea imunitatii organismului.

Puterile antioxidante ale ceaiului verde te ajuta la intarirea sistemului imunitar. Vei putea astfel sa lupti impotriva virusurilor si racelilor de sezon, dar si impotriva bolilor cardiovasculare, cancerului, bolilor sistemului nervos, artritei, diabetului etc.

Cele mai importante beneficii terapeutice le poti obtine dupa mentinerea frunzelor de ceai verde in apa la temperatura camerei, timp de 8-12 ore. Metoda permite ca mai multe principii nutritive sa fie pastrate. Pentru o mai rapida preparare a ceaiului verde se recomanda infuzarea acestuia in apa, la 70ºC (fierbe apa, apoi las-o 3 minute) si consumarea acestuia imediat, dupa 7-8 minute. 

 

Catina, energizant natural

Fructul de catina contine o cantitate si o varietate impresionanta de vitamine si saruri minerale. Are un continut de vitamina C de 10 ori mai mare decat citricele. Este bogata in vitamine din complexul B (B1, B2, B6, B9) si vitamine liposolubile, A si E. Catina este un izvor de saruri minerale, cum ar fi fosforul, calciul, magneziul, potasiul, fierul, sodiul etc. Mai regasim in compozitia catinei celuloza, beta-caroten (mai mult decat in morcov), acizi grasi esentiali, respectiv Omega-3, 6, 9 si extrem de rar intalnitul Omega-7.

Consumul de catina sub orice forma, boabe intregi, suc, in amestec cu miere, fructe uscate sau congelate, ulei de catina sau administrarea de capsule cu ulei de catina are un puternic efect de stimulare a sistemului imunitar, de tonifiere si are un puternic efect antiinflamator. Organismul este ferit de problemele sezonului rece, este revigorat si vitaminizat.

Pe langa rolul in cresterea imunitatii si energiei organismului, catina favorizeaza eliminarea kilogramelor nedorite. Uleiul de catina inhiba pofta de mancare, deci nu te vei simti infometata intr-o cura de slabire, si ajuta la reglarea tranzitului intestinal.

 

Goji, fructele longevitatii

Faimoase in medicina traditionala chineza si de curand introduse in consumul romanilor, au fost numite fructe ale longevitatii. Ele au proprietati unice de fortifiere a sistemului imunitar datorita polizaharidelor pe care le contin, dar si datorita vitaminei C si zincului.

Consumate dimineata, pentru asimilarea eficienta a principiilor nutritive, fructele goji cresc abilitatea organismului de a rezista in fata bolilor de sezon. Germaniul pe care il contin, alaturi de polizaharide si antioxidanti, contribuie la un sistem imunitar puternic, capabil sa protejeze impotriva extinderii mutatiilor de la nivel celular, avand proprietati antitumorale.

Persoanele care consuma constant goji beneficiaza de o mai buna convertire a alimentelor in energie si de cresterea abilitatii efectuarii exercitiilor fizice, prin imbunatatirea activitatii cardiovasculare, intarzierea instalarii senzatiei de oboseala, cresterea rezistentei la efort si a vitalitatii.

 

Dr. Lacramioara Brinduse

medic specialist Sanatate Publica

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic specialist sanatate publica

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate