Dieta eficienta in functie de varsta

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Incepand cu varsta de 25 de ani, rata metabolismului incepe sa scada si poate deveni din ce in ce mai greu sa slabesti. De aceea, este important sa iti alegi o dieta eficienta in functie de varsta pe care o ai si sa urmezi recomandarile specifice varstei tale, fara sa urmezi timp indelungat diete de slabit standard, ce poate nu ti se potrivesc.

Descopera ce dieta este eficienta pentru categoria de varsta din care faci tu parte si ce este sanatos sa mananci!

Dieta eficienta la 20-30 de ani

In aceasta perioada a vietii, ritmul este adesea galopant si este dificil sa jonglezi cu toate atributiile pe care le ai – studenta, angajata, mama, femeie de afaceri, sotie sau prietena. Un studiu american arata ca doar 4% dintre femeile cu varste cuprinse intre 19 si 24 de ani consuma zilnic cel putin cinci portii de fructe si legume, asa cum este recomandat.

Asigura-te ca dieta ta include:

  • Calciu: pentru a-ti asigura doza zilnica recomandata de calciu, consuma zilnic trei portii de lactate – o portie inseamna in jur de 200 ml de lapte dulce, un borcanel de iaurt sau 30 g de branza.
  • Acid folic: mai ales daca iti doresti sa devii mama in aceasta perioada, este esential sa ai un aport optim de acid folic, atat inainte, cat si dupa conceptie. Surse naturale sunt cerealele fortifiate cu acid folic si fier, legumele cu frunze verde inchis si portocalele.
  • Fibre: fa-ti timp pentru micul dejun si include mereu cereale integrale, unele dintre cele mai importante surse alimentare de fibre.

Dieta eficienta la 40 de ani

Daca vrei sa iti mentii silueta sau sa slabesti si ai in jur de 40 de ani, este important sa faci sport. In acest moment al vietii, multi oameni iau sanatatea ca pe un bun garantat, insa este esential sa iti mentii starea generala buna si sa faci miscare. Pe masura ce inaintezi in varsta, nutritia excelenta si sportul devin din ce in ce mai importante. La 40 de ani, rata metabolica scade, dar este inca destul de ridicata, de aceea este momentul sa iti asiguri o sanatate de fier pentru mai tarziu.

Asigura-te ca dieta ta include:

  • Antioxidanti: fructele si legumele intens colorate sunt cea mai importanta sursa de antioxidanti, asa ca include cel putin cinci portii de vegetale proaspete si variate in meniul tau zilnic. Antioxidantii mentin frumusetea si stralucirea pielii, dar te apara si de multe afectiuni ce apar odata cu imbatranirea.
  • Fier: ficatul si carnea rosie slaba se numara printre cele mai bune surse naturale de calciu, de aceea consuma aceste tipuri de carne de cel putin doua ori pe saptamana. Nu este necesar sa mananci portii mari, ci o portie de aproximativ 100 g de ficat sau carne rosie slaba, asezonata cu salata verde, este suficienta.

Dieta eficienta dupa 50 de ani

Pe masura ce se apropie menopauza, femeile sunt afectate in mai multe moduri: exista o scadere a libidoului, dar creste riscul de a face osteoporoza sau de a suferi de afectiuni cardiovasculare. Pe masura ce inaintezi in varsta, un stil de viata sanatos este esential, asa ca renunta la fumat, fa miscare de cel putin trei ori pe saptamana si mananca alimente sanatoase, care sa-ti ofere nutrientii de care ai nevoie.

Asigura-te ca dieta ta include:

  • Alimente din regimul mediteraneean: dieta mediteraneeana este una dintre cele mai sanatoase diete din lume, iar grecii de pe insula Ikaria se numara printre cei mai longevivi oameni de pe planeta. Alimentele traditionale sunt cerealele integrale, fructele, legumele, pestele, fructele de mare si uleiul de masline extravirgin.
  • Fitoestrogeni: produsele pe baza de soia pot sa diminueze efectele neplacute ale menopauzei, iar consumul zilnic a 25 g de proteine de soia reduce nivelul de colesterol din sange. Mizeaza pe lapte de soia, iaurt de soia, tofu sau miso, ce pot inlocui cu succes carnea in anumite retete.

Text: Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu