Cum sa slabesti in vacanta

Timp estimat de citire3 minute, 35 secunde

A inceput oficial sezonul vacantei de vara! Fie ca pleci in strainatate, pe o insula sau doar la tara, tentatiile culinare sunt la tot pasul. Invata nu doar sa le faci fata, ci chiar sa slabesti cu ajutorul sfaturilor Slab sau Gras.

Profita de vremea buna! Un studiu american arata ca vremea insorita te stimuleaza sa faci miscare si sa fii activ!

  •  Indiferent cum calatoresti, ia-ti mancare la pachet

In masina, avion sau tren, asigura-te ca ai un pachetel sanatos de acasa. Altfel, vei fi tentat sa iti cumperi mancare ambalata, care nu este niciodata sanatoasa si cu atat mai putin buna pentru slabit. Un sendvis cu paine integrala, snackuri din legume crude sau un iaurt cu bucati de fructe proaspete sunt optiuni grozave.

  •  Bazeaza-te pe gustari sanatoase

Cand ajungi la hotel si mergi sa cumperi apa plata de la supermarketul local (daca nu ai pachet all inclusive), nu te opri fix la standul de chipsuri, ci mergi cativa pasi mai departe, unde se afla nucile, fisticul si fructele deshidratate. Ia cateva pungute pentru o gustare sanatoasa oriunde te-ai afla.

Un studiu din 2013 arata ca persoanele care petrec mult timp in aer liber vara mananca mai putin decat cele care lucreaza in interior.

  •  Stai cat mai mult afara

Daca in timpul anului esti blocat in interior in cea mai mare parte a zilei si pierzi vremea insorita, profita de vacanta si stai cat mai mult afara. Soarele are efect pozitiv asupra apetitului tau, asupra starii de spirit si vremea buna te ajuta sa fii mai activ. Evita intervalele orare periculos de caniculare si nici nu te racori cu inghetata din ora in ora!

  •  Nu abuza de inghetata

Stim ca este desertul oficial al verii – cine nu iubeste o cupa de inghetata de menta, de exemplu, intr-o zi caniculara? O data la doua-trei zile este suficient sa te rasfeti cu o cupa de inghetata, dar nu mai des. In schimb, tine felii de pepene sau cirese la frigider si simte-te liber sa te racoresti cu acestea oricand vrei!

  •  Planifica-ti fiecare zi

Daca ai in plan un pranz bogat, in stil bufet, in timpul unei croaziere de o zi, de exemplu, ia o cina frugala in seara anterioara. Sau daca mergi la o cina traditionala, ia un pranz usor. Nu sari totusi peste mese – nu vei face decat sa te infometezi si sa mananci dublu la urmatoarea masa.

  •  Iesi la picnic cu mancare sanatoasa

Un picnic la iarba verde nu inseamna sa iei o pizza si suc la pachet, sa te intinzi pe patura si atat. Poti transforma iesirea intr-o experienta ca in filme! Pregateste de acasa limonada cu suc de lamaie si menta proaspata (e gustoasa si fara zahar!), fructe proaspete, briose homemade cu broccoli si branza si nu uita: pentru un picnic reusit, compania si peisajul sunt mai importante decat ceea ce mananci!

  •  Fii temperat – chiar si la all inclusive

Vacantele AI sunt un real pericol pentru silueta. Probabil este dificil sa te limitezi la o portie echilibrata atunci cand mesele sunt, de fapt, intinderi vaste de mancare pe toate gusturile, in cantitati uriase, culori variate si arome tentante. Fa un efort si fa alegeri inteligente. Decide-te ce vei manca la masa respectiva si ignora restul. Usor de spus, greu de facut, stim! Dar cu putina vointa, vei reusi.

  •  Controleaza portiile

O portie de mancare nu inseamna o farfurie cu varf plina cu de toate! In vacanta, cand mananci in alte parti decat in locurile familiare tie, poate fi mai greu sa iti dai seama cat de mari sunt, de fapt, portiile. Te invatam un truc simplu: portia de carbohidrati (cartofi, orez, paste) nu trebuie sa depaseasca dimensiunea pumnului tau inchis, iar portia de proteine (friptura, peste) o poti masura cu palma ta.

  •  Mananca alimente proaspete

Abia culese din gradina bunicii sau comandate la restaurant, legumele proaspete de sezon sunt alegeri sanatoase si pline de savoare. Daca in restul anului iti bazezi meniul pe legume congelate si peste de import, in vacanta incearca sa consumi fructe, legume locale si proaspete, peste proaspat pescuit, fructe de mare proaspete.

Pestele gras (sardine, ton, somon, macrou) este foarte sanatos datorita continutului mare de Omega-3, care iti mentine pielea hidratata, stimuleaza digestia si te ajuta la slabit.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate