Cele mai tari regimuri de slabit. valabile si dupa sarcina.

Timp estimat de citire8 minute, 23 secunde

“Sa mananci pentru a trai si nu sa traiesti pentru a manca”. In ceea ce ne priveste, ar trebui sa ne amintim de aceste cuvinte intelepte ori de cate ori ne lacomim la ciocolata sau prajituri, mai ales daca exista predispozitie spre rotunjirea formelor.


 
Chiar daca modalitatile de apreciere a frumusetii siluetei unei femei nu au fost identice de-a lungul timpului, variind de la un secol la altul, se constata prezenta unei trasaturi comune: intotdeauna a existat criteriul proportionalitatii, echilibru dintre inaltime si greutate, precum si dintre dimensiunile transversale si longitudinale – la fel ca in arhitectura.

Cu zece kilograme mai putin
Pentru a te putea mentine la dimensiunile normale impuse de normele de frumusete (femeia trebuie sa cantareasca cu 10 kg mai putin decat numarul centimetrilor care depasesc suta), trebuie sa tineti cont de trei reguli de aur:
– mancati cat mai putina paine, cartofi si dulciuri. In schimb, consumati multe mere, in special seara;
– faceti cat mai multa miscare (gimnastica, marsuri mai scurte sau mai lungi);
– dupa masa principala, care ar trebui sa fie cea de pranz, nu dormiti, ci faceti o mica plimbare sau pur si simplu spalati vasele. Poate asa o sa va para “antipatica” aceasta indeletnicire, stiind ca este un mijloc de slabire. Cina trebuie luata pana la orele 19.00, cu minimum trei ore inainte de culcare si va fi precedata de un “mars“ de seara.
Mai trebuie sa tineti seama de faptul ca nu este bine sa slabiti repede, pentru ca dupa doar o saptamana de regim veti manca cu o pofta triplata, lucru ce va deregla echilibrul functional. Infometarea sistematica, irationala, este urmata de dereglari in functionarea aparatului digestiv, dereglari care pot impune un regim alimentar pentru toata viata, riscul fiind prea mare.
 
Diverse regimuri de slabit
Va vom prezenta mai jos diferite regimuri de slabit si speram sa va alegeti dieta potrivita organismul dumneavoastra. Urmati regimul cu strictete, iar rezultatele pe care le veti obtine  va vor satisface pe deplin.

Regimul elvetian se recomanda vara si toamna, anotimpuri in care se gasesc din abundenta fructe si legume. Zilnic trebuie sa se consume 200 – 300 g carne de vita slaba sau peste (fiarta sau inabusita, sub forma unor bucati de marimea palmei, groase de circa 0,5 cm), 2 oua, 2 pahare de lapte batut, 7 lingurite rase de zahar, 50 g branza, 100 – 150 g paine integrala (2 – 3 felii groase de 2 cm), 100 g cartofi sau fainoase, 50 g unt, legume crude si fructe (fara pere si prune).

Reteta frantuzeasca va sugereaza sa mancati 2 linguri rase de fulgi de ovaz, in 6 lingurite de apa fiarta si racita, 3 linguri de lapte fiert (rece), 1 lingurita de zahar, 1 mar mare, suc de lamaie. Cu o ora inainte de consum, fulgii se inmoaie in apa fiarta, apoi se adauga laptele, zaharul si marul taiat in bucati, necuratat de coaja, dupa care se adauga 2 lingurite de zeama de lamaie. Acest regim are efecte deosebite asupra pielii, care cu timpul devine elastica si neteda; chiar si parul devine mai des si mai rezistent. Ea contine saruri, minerale din grupa B, acizi organici in fulgi, vitamina C din lamaie si mar (coaja este bogata in vitamine), deci substante a caror actiune este stabilita ca foarte eficienta. In plus, fulgii nefierti si marul maresc peristaltismul intestinal, evitand constipatia. Acest melanj poate inlocui micul dejun sau cina si daca adaugati si miscare, puteti sa va completati alimentatia cu produse mai consistente.

Reteta americana se bazeaza pe consumul urmatorului amestec: 5 linguri rase de fulgi de ovaz, in 5 linguri apa fiarta si racita, 1 lingura de lapte sau smantana, 1 lingurita de miere (eventual doua) si 4 – 5 alune de padure. Fulgii de ovaz se pun in apa, lasandu-se sa se inmoaie peste noapte. Dimineata se adauga laptele sau smantana, mierea si alunele zdrobite (alunele contin grasimi usor digerabile). Amestecul se mananca incet, mestecand bine si inlocuieste primul mic dejun. Se spune ca folosirea acestui preparat timp de o luna te schimba radical in bine.

Regimul expres – se aplica dupa sarbatori, cand constatam cu ingrijorare ca talia noastra a crescut cativa centimetri in plus. Astfel, puteti consuma: 4 mere, o bucata de carne slaba, o lamaie si 3 pesmeti. Daca a doua zi constatam ca nu am revenit la dimensiunile dorite, vom strange din dinti si vom mai flamanzi inca o zi.

Regimul fara paine va incepe astfel: te cantaresti duminica si, incepand de luni, timp de sapte zile, respecti urmatorul meniu:
– la micul dejun: o ceasca de ceai amar sau cafea neagra cu putin zahar;
– la al doilea mic dejun (ora 10) – 40 g branza;
– pranzul: un ou tare, 120 g carne la gratar, 20 g de branza;
– gustarea de dupa-amiaza: identica cu primul mic dejun;
– cina (orele 19): 120 g de carne slaba, salata cu ulei;
– inainte de culcare: 1 pahar cu ceai de musetel, sunatoare.
Dupa expirarea celor 7 zile vei constata cu placere ca ai slabit 2 – 3 kg. Daca ai atins greutatea pe care ti-ai propus-o poti reveni la regim normal. In caz contrar, dupa doua saptamani de alimentatie normala, reiei regimul.

Regimul hipocaloric este un regim de durata, care trebuie respectat o perioada indelungata; altfel cura de slabire nu este eficienta. Acest regim nu da rezultate spectaculoase si imediate, efectele lui putand fi constatate abia dupa 4-6 saptamani. Femeile care doresc sa inlature definitiv surplusul de greutate, cunoscand valoarea alimentelor, introduc in alimentatia lor modificari rationale. Alimentatia poate fi si in aceste conditii foarte variata si totodata asigura corpului toate substantele necesare, la care se adauga un plus de vitamine si saruri minerale. Trebuie doar sa alegeti produse cu valoare calorica redusa si sa stabiliti cantitatea in care sunt necesare.

Regimul lunar poate inlocui anumite alimente in functie de sezon.
Saptamana I:
– inainte de a pleca la serviciu: o cana cu lapte cald indulcit cu o lingurita de miere si un corn uscat sau o ceasca de ceai nu prea dulce, o bucata de paine neagra cu putin unt;
– la doilea mic dejun puteti servi o ceasca de ceai, doua felii de paine graham cu putin unt si cateva frunze de salata sau un pahar de iaurt, un corn uscat si cateva ridichi usor sarate;
– la pranz aveti de ales intre o ciorba de legume cu carne de vita (concentrata), 2 – 3 cartofi fierti si suc de fructe in care se adauga putin zahar si lamaie sau peste rasol (slab) cu hrean, 2 – 3 lamai;
– la orele 17 puteti manca 2 rosii sau suc de rosii (o ceasca) sau fructe si suc de fructe (o cescuta) si un biscuit;
– la cina: un pahar cu lapte batut si 2 felii de paine neagra, unsa cu putin unt, peste care se presara patrunjel verde sau 1 pahar de lapte indulcit cu 2 – 3 bucati de paine prajita unsa cu miere.
In saptamana a II-a puteti manca:
-inainte de a pleca la serviciu o ceasca de suc de fructe si 1 biscuit sau o ceasca de ceai cu lapte si o bucata de paine neagra unsa cu miere;
– la al doilea mic dejun 2 felii de paine intermediara cu putina branza degresata si o ceasca cu ceai sau 2 felii de paine graham cu 2 felii de muschi file, 2 rosii si o ceasca de ceai;
– la pranz doua chiftele, o salata de morcov crud si peltea sau bors de sfecla cu un ou tare si patrunjel, peste de apa dulce, 2 cartofi si salata verde;
– o gustare constand in fructe si 1 biscuit sau un iaurt cu un pesmet;
– la cina iaurt si un corn uns cu gem sau o ceasca cu ceai, 2 bucati de branza si ridichi.
In cea de a treia saptamana:
– inainte de a pleca la serviciu: o ceasca de cafea si o felie de paine intermediara unsa cu miere sau o cana cu lapte indulcit cu miere si 1 pesmet;
– la al doilea mic dejun: iaurt cu o felie de paine graham unsa cu unt, un ou cleios si ridichi sau o ceasca de ceai, 2 felii de paine neagra cu sunca slaba si 2 rosii;
– la pranz: biftec la gratar, spanac (piure) si 1 pahar de suc de fructe sau pilaf cu ciuperci, o ceasca de consome sau bulion si 2 mere coapte;
– la orele 17: fructe si pesmet sau fructe si un biscuit;
 – la cina: o cana cu lapte, un corn uscat si branza de vaci proaspata sau o ceasca de ceai, o felie de paine de secara cu friptura de vita rece (o felie) si un mar;
In saptamana a patra mancati:
–  inainte de a merge la serviciu: o ceasca de cafea si un pesmet cu miere sau o cana cu lapte si o felie de paine graham unsa cu unt;
– la al doilea mic dejun: 2 felii de paine cu unt si branza (degresata) sau un corn uscat, unt, doua oua cleioase, ceai si un mar;
– la pranz: o portie de supa de pasare cu legume, 2 linguri de cartofi piure (cu putin lapte), salata verde si peltea sau o ceasca cu consome, fasole verde cu sos de rosii, 2 cartofi cu patrunjel verde si un mar;
– gustarea de la ora 17: suc de morcovi cu un biscuit sau o ceasca de cafea cu 1 pesmet;
– la cina: o ceasca de lapte batut cu 1 corn uscat sau 2 felii de paine intermediara cu pateu de ficat si ridichi.

Dupa cum vedeti, acest regim este variat pentru ca are in compozitie multe legume, fructe sau sucuri, putin zahar si putine fainoase. Schema de regim o puteti completa foarte usor cu fructele si legumele de sezon. Ridichiile si rosiile pot fi inlocuite cu castraveti acri sau mere. In lipsa merelor, veti apela la cirese si visine, iar lamaile sunt un inlocuitor ideal. Respectarea regimului impune limitarea consumului de sare, insa nu o exclude din alimentatie deoarece clorura de sodiu este absolut necesara bunei functionari a organismului. La noi se consuma foarte multe “delicatese” (sosuri picante, galusti, cartofi cu unt, cartofi prajiti, costita afumata, varza cu carne la cuptor), care trebuie excluse din regimul alimentar. “Rasplata” unui regim tinut timp de patru saptamani va fi un minus de 3 – 4 kg.

Dietetician Elisabeta Tudorache

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate