Ce trebuie sa mancam pentru a avea un par sanatos

Timp estimat de citire1 minut, 16 secunde

Desi parul care creste este mort (acesta este si motivul pentru care nu doare atunci cand il taiem), foliculul de par este viu si reflecta starea generala de sanatate. Daca nu avem o dieta sanatoasa si echilibrata, corpul nostru va indrepta orice nutrient catre alte organe mai importante, cum ar fi muschii, oasele si alte tesuturi.

Parul care este lipsit de elementele nutritive esentiale devine subtire, rar si fara viata. Deficitul de fier, de exemplu, este una dintre cele mai comune cauze ale subtierii firului de par la femeile sanatoase. Aceasta problema este frecvent intalnita la persoanele care au perioade mai grele, la vegetarieni si la cele care nu consuma carne rosie. Daca alegeti o dieta foarte restrictiva sau cu putine calorii, nu numai ca parul va fi mai subtire, dar poate cadea in smocuri – afectiune numita si efluviu telogen. In timp, va puteti alege cu zone intregi lipsite de par.

Iata ce trebuie sa mancati pentru a avea un par sanatos:

• Parul contine cheratina, substanta proteine, asa ca trebuie sa aveti grija sa mancati multe proteine – carnea slaba, pui.

• Consumati alimente bogate in fier – carne rosie, creveti, curcan, fasole si linte mai ales daca aveti perioade mai grele.

• Evitati mancarurile de tip fast-food.

• Daca va cade parul foarte mult (mai mult de 50 – 100 de fire pe zi), mergeti la medic. Acesta va poate testa sa vada daca suferiti de vreo afectiune a tiroidei sau daca aveti dezechilibre hormonale care pot duce la caderea parului.

 Corina Ionescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu