Ce sa pui mai des in bolul cu salata: top 10 cele mai bune verdeturi

Timp estimat de citire3 minute, 19 secunde

Ca salatele cu frunze verzi sunt nemaiponenite pentru sanatate si silueta, e o chestiune unanim acceptata si arhicunoscuta. Ceea ce putini dintre noi au in vedere atunci cand isi compun meniul este faptul ca intre ele exista diferente notabile, unele fiind mai generoase decat celelalte din punct de vedere nutritional.

Cercetatorii de la Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC), o importanta agentie federala a Departamentului de Sanatate Pubica din SUA, au analizat cele mai populare tipuri de salate, alocandu-le un scor specific, pe o scara de la 0 la 100, in functie de aportul de macro- si micronutrienti. Clasamentul rezultat aduce destule elemente neasteptate. Pentru suspans, il vom prezenta in ordine inversa. 

  1. Salata Iceberg (Lactuca sativa L.)

Scorul densitatii nutritionale: 18,28

Cu o textura crocanta si un gust dulce, este una dintre cele mai apreciate salate, astfel ca vestea pozitionarii ei la mare distanta de locurile fruntase poate fi bulversanta. Chiar si asa, reprezinta o sursa decenta de fibre, potasiu, acid folic, vitamina A si vitamina K.

  1. Rucola (Eruca sativa)

Scorul densitatii nutritionale: 37,65

Dincolo de continutul apreciabil de vitamine si minerale, aceasta vine cu avantajul fitonutrientilor, al caror rol principal nu este de a hrani organismul, ci de a-i asigura protectie impotriva imbolnavirilor, inclusiv de a inhiba dezvoltarea anumitor tipuri de cancer.

  1. Varza Kale (Brassica oleracea L. var. acephala)

Scorul densitatii nutritionale: 49,07

O cana cu frunzele acestei plante furnizeaza mai mult calciu decat laptele de vaca (150 mg/100 g fata de 128 mg/100 ml), dar si mai multe proteine decat acesta (4.28 g fata de 3,6 g). In plus, acopera cu varf si indesat necesarul zilnic de vitaminele A, C si K.

  1. Salata romana (Lactuca sativa L. var. longifolia)

Scorul densitatii nutritionale: 63,48

Se distinge in special prin concentratia mare de vitamina K, micronutrient esential pentru prevenirea hemoragiilor si a instalarii osteoporozei. Concret, 100 g din aceasta salata pune la dispozitie organismului aproximativ 128% din doza zilnica necesara.

  1. Salata verde (Lactuca sativa)

Scorul densitatii nutritionale: 70,73

Faptul ca se claseaza mai sus decat rucola si faimoasa varza Kale, devenita in ultimii ani un adevarat hit al nutritiei, spune deja foarte multe.

 Verdeturile ar trebuie sa fie  primele trecute pe lista de cumparaturi atunci cand vrem sa ne corectam regimul alimentar si profilul ponderal. Si asta pentru ca au putine calorii si abunda in enzime, fibre, vitamine, minerale si multe alte substante benefice, necesare bunei functionari a organismului

  1. Andiva creata (Cichorium endivia var. crispum)

Scorul densitatii nutritionale: 73,36

Folosita adesea ca decor culinar pentru frunzele dantelate si aspectuoase, acest membru al familiei cicoarei merita un loc mai important in farfurie. Are o aroma placuta de nuci, un gust usor amar si este ticsita cu fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru, dar si vitaminele A, B, C si K.

  1. Spanacul (Spinacia oleracea)

Scorul densitatii nutritionale: 86,43

Nu intamplator este atat de laudat si insistent recomandat in alimentatia copiilor aflati in perioada de crestere, dar si in profilaxia avitaminozei, anemiei, tusei, rahitimului, acneei sau hipertensiunii arteriale.

  1. Mangold (Beta vulgaris subsp. vulgaris)

Scorul densitatii nutritionale: 89,27

Ruda cu sfecla, are frunze mari, suculente, cu o valoare nutritiva mai insemnata decat radacina, care de altfel nu este comestibila. Desi seamana izbitor cu cu sfecla, are un gust mai apropiat de spanac.

  1. Varza chinezeasca (Brassica rapa)

Scorul densitatii nutritionale: 91,99

Este o binecuvantare pentru sanatatea sistemului digestiv, imbunatateste activitatea rinichilor, scade riscul de dezvoltare a bolilor cronice. Are in compozitie si seleniu, un oligoelement cu puternice efecte antioxidante, antiinflamatoare, antivirale si anticancerigene, rar intalnit in alte fructe si legume.

  1. Nasturelul (Nasturtium officinale)

Scorul densitatii nutritionale: 100

Se mai numeste brancuta, macris de balta, creson sau nasturas si reprezinta o adevarata revelatie pentru oamenii de stiinta. Pe langa numerosii fitonutrienti, acestia au identificat in ea peste 15 vitamine si minerale esentiale: mai mult fier decat in spanac, mai mult calciu decat in lapte si mai multa vitamina C decat in portocale.

Pentru a te bucura de maximum de beneficii, prepara salate din mai multe tipuri de frunze si foloseste la asezonarea lor uleiurile vegetale de buna calitate. In felul acesta, va fi favorizata absorbtia vitaminelor liposolubile.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate