Ce mancam in zilele caniculare?

Timp estimat de citire2 minute, 48 secunde

Atunci cand termometrul depaseste 40 de grade la umbra, parca este prea cald si pentru a manca. Totusi, nu trebuie sa uiti de alimentatia sanatoasa nici in aceste zile caniculare! Este simplu sa te hranesti sanatos cu un minim de efort si timp petrecut in bucatarie daca urmezi sfaturile noastre. Iti garantam ca aceste idei te vor mentine in forma pe toata durata caniculei!

Afla aici cum sa te hranesti sanatos si sa-ti mentii hidratarea optima in zilele cu peste 40 de grade!

Cand asfaltul se topeste sub picioarele tale, este bine sa respecti aceste reguli de siguranta esentiale:

  • Bea multa apa – cel putin 35 ml pe kilogram/corp. De ex.: o persoana de 70 de kg are nevoie de cel putin 2,5 litri de apa pe zi pentru o hidratare optima.
  • Imbracate adecvat – alege culori deschise si materiale vaporoase, ce permit circulatia aerului, si poarta ori de cate ori mergi pe strada o palarie sau sapca.
  • Programeazati cu atentie activitatile in aer liber – este intelept sa-ti planifici orele de alergat dimineata devreme sau seara tarziu, dupa apusul soarelui, atunci cand aerul este mai racoros.
  • Stai in locuri racoroase – petrece cat mai mare parte din zi in incaperi cu aer conditionat, la terase umbrite, in centre de cumparaturi bine ventilate sau alte cladiri publice cu aer rece.
  • Mananca usor – zilele caniculare nu sunt un moment bun pentru a manca in exces, asa ca redu la minim consumul de dulciuri, grasimi si sare.

Alimentatia ideala pentru zilele caniculare

Este important ca in aceste zile sa iei mese cat mai usoare si mai dese si sa eviti senzatia de saturatie. Cel mai bine este sa mananci pana cand te simti 80% satul, apoi sa mai iei o masa sau o gustare lejera, peste aproximativ trei ore. Asa cum am spus si mai sus, este vital sa bei mai multa apa ca de obicei, insa, chiar daca ti-ar placea sa fie rece ca gheata, ideal este sa o consumi cu 2-3 grade mai rece fata de temperatura camerei – deci nu direct de la frigider.

Evita pe cat posibil consumul de alimente sau bauturi bogate in zahar, intrucat cresc riscul de a te deshidrata. Poate simti ca o bautura carbogazoasa rece, cu mult zahar te-ar racori imediat, insa adevarul este ca mai bine ca un pahar cu apa sau ceai rece nu te hidrateaza nimic! Nici alimentele cu multe grasimi sau alimentele procesate nu sunt o optiune buna pentru zilele caniculare, asa ca stai departe de fast food, pizza sau mezeluri.

Include in meniul tau zilnic alimente cu rol de hidratare! Datorita continutului bogat in apa, aceste alimente iti vor suplimenta organismul cu lichide benefice in aceasta perioada caniculara. Din meniul tau nu trebuie sa lipseasca pepenele rosu – vezi aici Dieta cu pepene rosu!, salata verde si rosiile. Consumate proaspete, aceste trei alimente sunt esentiale intr-un meniu de vara fierbinte!

Pentru cei mici, dar si pentru tine, poti pregati gustari reci, bruschete cu rosii maruntite, busuioc si ulei de masline sau cubulete de pepene rosu sau galben inghetat (in loc de inghetata!). Chiar daca este canicula (sau mai ales pentru ca afara sunt peste 40 de grade!) organismul tau are nevoie de o alimentatie echilibrata, care sa includa lactate degresate, grasimi bune provenite din nuci, fistic sau ulei de masline extravirgin, legume si fructe proaspete si, nu in ultimul rand, multa apa.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate