Cat de preocupati sunt romanii de aspectul lor fizic
Aproape jumatate din romanii din mediul urban (48%) au apelat in ultimul an la serviciile saloanelor de infrumusetare, in care au cheltuit aproximativ 130 de lei pe luna, arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata iSense Solutions. In aceeasi perioada, 29% din romani au mers la sala de fitness/aerobic, in timp ce doar 17% au calcat pragul saloanelor de masaj.
07.10.2016
Timp estimat de citire:
2 minute, 50 secundeFemeile continua sa fie principalii clienti ai saloanelor de infrumusetare, conform studiului, 70% din acestea apeland la astfel de servicii in ultimele 12 luni, fata de 25% din barbati. Cele mai multe dintre persoanele care merg la salon (62%) sustin ca fac acest lucru, in medie, o data pe luna sau mai des.
„Romanii devin tot mai atenti la modul in care arata si se simt in propriul corp, iar acest lucru se datoreaza in mare parte diversificarii si accesibilitatii ofertelor de pe aceasta piata. Expansiunea retelelor de sali sau saloane, care deschid centre cat mai aproape de locuintele sau de birourile oamenilor, precum si decizia companiilor de a include in pachetul de beneficii pentru angajati reduceri la abonamentele pentru salile de fitness sau alte optiuni ce incurajeaza un stil de viata sanatos au contribuit semnificativ la cresterea interesului romanilor pentru acest tip de servicii”, este de parere Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Tuns, pensat si coafat, cele mai cautate servicii
Principalele servicii pentru care romanii merg la salon sunt: tuns (85%), pensat (48%), coafat (40%) si manichiura (34%), iar la polul opus se afla serviciile de coafat pentru ocazii speciale (26%), pedichiura (22%) si machiaj (12%). Desi sunt mai putini barbati care calca pragul saloanelor de infrumusetare, in comparatie cu femeile, cei care fac acest lucru le frecventeaza mai des decat o fac femeile. Mai exact, 77% din barbatii care merg la salon apeleaza la aceste servicii lunar, fata de doar 62% din femei.
Pe categorii de varsta, persoanele de 18-34 de ani frecventeaza mai mult saloanele de infrumusetare – 63%, fata de 38% din persoanele de peste 34 de ani. De asemenea, datele pe regiuni arata ca 62% din locuitorii din zona Bucuresti-Ilfov au vizitat saloanele de infrumusetare in ultimul an, fiind urmati de regiunea din Sud-Est (judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea, Vrancea). Potrivit studiului, 6 din 10 persoane necasatorite/divortate/vaduve au mers la saloane in ultimele 12 luni.
In ceea ce priveste preocuparea romanilor pentru miscare, studiul arata ca acestia merg, in medie, de 8 ori pe luna la o sala de fitness/aerobic, unde cheltuiesc, in medie, 129 lei pe luna. Barbatii cheltuiesc semnificativ mai mult decat femeile cu aceasta activitate (149 lei, fata de 107 lei).
Salile de fitness sunt frecventate mai des de persoanele mai tinere (40% din cei cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani au fost in ultimul an la sala, fata de 23% din cei peste 34 de ani). Aceasta activitate este practicata mai mult de cei cu venituri personale mari (49% din cei cu peste 3.000 de lei/luna) sau de persoanele necasatorite/divortate/vaduve (38%).
Semnificativ mai putini romani (17%) decat cei care frecventeaza saloanele de infrumusetare sau salile de fitness/aerobic au mers la masaj in ultimele 12 luni. In schimb, ei au cheltuit mai mult pentru acest serviciu – in medie, 140 de lei pe luna. Cei mai multi prefera masajul de relaxare (60%), urmat de cel terapeutic (39%) si anticelulitic (20%). In cazul femeilor, 52% din acestea apeleaza la mesajul de relaxare, iar 35%, la cel anticelulitic.
Nu uita ca trusa de frumusete trebuie adaptata sezonului rece. Da click aici ca sa afli care sunt produsele necesare ingrijirii corporale pentru toamna si iarna.
Text: Oana Baltoc
Grupa de sânge îți poate influența riscul de a face AVC
14.10.2024
„Brandul Adora este cel mai nou membru al familiei de produse disponibile la Catena” - Alexandru Vlad, Vicepreședinte Grupul Fildas-Catena
02.10.2024